Zaujíma ma
30. júna 2020

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge
30. júna 2020

Niekoľko tipov pri náborových procesoch v ecommerce segmente

3 min čítanie

Už som niekoľko ľudí do firmy hľadal. Neboli ich desiatky, ale stále som našiel, koho som potreboval. Čo som sa pri tom naučil? Že HR je o marketingu a nie o vyklikaní inzerátu na Profesii.

Nezavrhujte HR portály

V marketingu a ecommerce sa neustále stretávam s tým, že “pracovné portály nefungujú”. To nie je pravda. Fungujú a veľmi dobre. Ak niekto žije v tom, že kreatívci, programátori alebo  marketéri nechodia na Profesiu, tak sa veľmi mýli. Chodia a často majú nastavené aj notifikácie – lebo vedia, čo to je a radi sú v obraze. Lenže nie je inzerát ako inzerát a na to veľa ľudí zabúda.

Jedna moja aktuálna ukážka 🙂

Buďte úprimní a dajte tomu 💙

Úprimnosť je podľa mňa kľúčová. Jednoducho opísať realitu. Často krutú realitu a nehrýzť si do jazyka. Ušetríte tým čas sebe pri výberovom konaní a nebudete musieť vyhodiť/riešiť nešťastného človeka, ktorý si to “predstavoval inak”. Zhmotnite predstavu do reality. Nechcete mať vo firme človeka, ktorý je nešťastný.

Často mi ľudia vyčítajú, či to nie je príliš. Nie, nie je. Ja chcem človeka, ktorý bude vedieť z prvého kola pohovoru všetko. Úplne všetko. Nechcem, aby mesiac objavoval firmu a nakoniec zistil, že sa mu nepáčim ja, nejaký kolega alebo farba stien v kancelárii.

Skúste sa vyhnúť HR agentúram

Viem, že v iných segmentoch je to nevyhnutné. Ale v oblasti marketingu a ecommerce by som sa tomu vyhol. Agentúra NIKDY nemôže vnímať realitu tak, ako majiteľ či zamestnanci. Urobte si zdieľaný dokument, “vykopnite” nejaký návrh a spoločne to vo firme dolaďujte.

To je cesta. A nie niekoľko odrážok, čo má človek robiť a že dostane gastráče. Prípadne nechajte napísať inzerát kolegu, za ktorého hľadáte náhradu alebo ďalšieho člena tímu.

Natočte video a vyklikajte landing page

Úplná bomba je natočiť aj video, na našom Dognet Youtube ich máme všetky. Znova, úprimne, rýchlo, efektívne a nezabudnite na titulky. A pokojne ho natočte aj na mobil (ukážka) 🙂 To, že nemáte štúdio a nepoznáte kameramana, nie je výhovorka.

Video viete celé zdieľať na sociálnych sieťach a viete ho dať aj do landing page pre pozíciu, ktorú obsadzujete. Taký landing sa dá vyklikať cez LeadPages za pár minút. Naša aktuálna ukážka landingu, ale viete to dať aj do článku.

Sociálne siete sú cesta, nie možnosť

Je to kľúčové, fakt. Nie, iba Profesia nestačí. A nie, ani samotné sociálne siete nestačia. Je to o tom, že človek to vidí tam aj tam a pridáva tomu vyššiu dôležitosť.

5Z správneho zdieľania 😀

  • Zdieľajte celé video a do statusu dajte preklik na landing page alebo Profesiu. Bude to mať vyšší zásah ako odkaz.
  • Zdieľajte to na firemných profiloch a nezabudnite dať nejaké to € do reklamy na Facebooku. Stačí 30 €, to vás nezabije.
  • Zdieľajte to aj na súkromných profiloch šéfa a zamestnancov. Stále treba napísať 2 až 3 vety do statusu a proste zdieľať. Skontrolujte si to 😉
  • Zdieľajte na Facebooku, ale nezabudnite ani na LinkedIn.
  • Zdieľajte to priamo s kamošmi z “fachu” a poproste ich, aby to pozdieľali aj oni. Nabudúce im to splatíte vašim prezdieľaním.

Testujte a dávajte testovacie zadania

Veľmi sa mi osvedčilo dať testovacie zadanie a hlavne dať vyplniť online testy. Používame TCC Online a je to fakt super. Majú tam veľkú paletu testov, je to naozaj profesionálne a môžete si potom účastníkov medzi sebou porovnať.

Vo firme sme sa “testovali” a všetko sedí až príliš dobre 😀 Tie multifaktorové sú “must have”, používame aj numerický test a test pozornosti. Ale to si už vyskladáte individuálne ako chcete.

Pri testovacom zadaní sa vám ukáže, ako sa kto práci povenuje a akú tomu dá pridanú hodnotu. Nejde ani tak o to, čo tam napíše – nemá také vedomosti ako vy. Ale vidíte, či má nábeh a akú kvalitu zvykne odovzdať.

Neberte prvého, kto sa vám pozdáva

Túto chybu som urobil viac krát. Ako hovorí Mišo Hradil, môj spoločník vo firme, stále treba vyskúšať trh, či neexistuje niekto lepší. A verte mi, skoro stále je nakoniec niekto lepší ako tá prvá voľba 🙂 A ak by aj nie, viete, že máte to najlepšie, čo ste mohli mať.

Suma sumárum, dávajte pri HR veciam srdiečko a čas. Ľudia sú to, čo buduje a formuje vašu firmu.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge

Zakladateľ a vedúci projektu Ecommerce Bridge. Online marketingu sa venuje už viac ako 10 rokov a okrem Ecommerce Bridge vedie aj Affiliate sieť Dognet.


Posledné
Obľúbené
  • Kategórie

  • Podcasty

  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.