2 min. čítanie

Nemci chcú označovať falošné recenzie. Ako ich rozpoznať?

Recenzie sú dôležitým faktorom v procese nákupného rozhodovania. Problémom je, že mnohé recenzie bývajú falošné. V dôsledku toho 74 % Nemcov chce, aby recenzie mali tzv. označenie pravosti.

Nemci chcú označovať falošné recenzie. Ako ich rozpoznať?

Autenticita recenzií je kľúčová

Pri nákupnom rozhodovaní považuje najmenej 55 % Nemcov recenzie obchodu alebo produktu za dôležité. Recenzie tiež pomáhajú pri budovaní dôvery medzi zákazníkom a eshopom. Majitelia internetových obchodov to dobre vedia, aj preto sa snažia zabezpečiť pozitívne reakcie zo strany zákazníkov. Čím viac pozitívnych reakcií, tým viac sa ich eshop ukáže v lepšom svetle. Ak sa však snaha o dobré meno zmení len na honbu za dobrou recenziou, otvára to priestor pre trh s falošnými recenziami. 

Prieskum značky European Trusted Shops sa zameral na nemecký ecommerce. Z odpovedí 2 110 respondentov vyplýva, že 75 % Nemcov považuje pravosť recenzií za kľúčovú.

Tri štvrtiny Nemcov považuje pravosť recenzii za kľúčovú.

V prieskume respondenti tiež uviedli, že si želajú spoľahlivé označenie skutočných recenzií obchodov a výrobkov (74 %). Z týchto respondentov chce 43 % označenie pre každé hodnotenie, zatiaľ čo 31 % chce označenie pravosti pre dôležité alebo drahé nákupy.

Ako rozpoznať falošné recenzie?

“Existuje niekoľko charakteristík, ktoré sú typické pre falošné hodnotenia. Kto ich rozpozná, má veľkú šancu, že nenaletí,” hovorí Bastian Kolmsee, vedúci oddelenia dôveryhodných produktov a služieb v spoločnosti Trusted Shops.

Podľa Trusted Shops sú podozrivé obchody alebo produkty, ktoré získali len pozitívne hodnotenia. Je nepravdepodobné, že by sa produkt alebo obchod páčil všetkým kupujúcim rovnako. Okrem toho recenzie s nezvyčajnými výrazmi alebo výrazne zlou gramatikou môžu naznačovať, že ich napísal automatický prekladateľ, čo znamená, že falošnú recenziu napísala agentúra.

Ak internetový obchod nikdy nereaguje na recenzie, je pravdepodobné, že ide o falošný obchod. Ak počet recenzií v priebehu krátkeho času narastie skokovo, môže to znamenať, že sú automaticky generované. Ďalším znakom falošnej recenzie je nešpecifikovaný autor.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Britský Amazon sprísňuje pravidlá pre vrátenie tovaru pre medzinárodných predajcov
2 min. čítanie

Britský Amazon sprísňuje pravidlá pre vrátenie tovaru pre medzinárodných predajcov

Bristký Amazon oznámil, že k 11. novembru 2024 prídu do platnosti nové pravidlá pre vrátenie tovaru. Tento krok je súčasťou snahy Amazonu o zjednodušenie procesu vrátenia tovaru a zvýšenie spokojnosti zákazníkov na platforme v Spojenom kráľovstve, čím sa vytvára spoľahlivejšia a jednotná skúsenosť s vrátením tovaru. Zmeny však priamo ovplyvnia medzinárodných predajcov.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+