Autenticita recenzií je kľúčová
Pri nákupnom rozhodovaní považuje najmenej 55 % Nemcov recenzie obchodu alebo produktu za dôležité. Recenzie tiež pomáhajú pri budovaní dôvery medzi zákazníkom a eshopom. Majitelia internetových obchodov to dobre vedia, aj preto sa snažia zabezpečiť pozitívne reakcie zo strany zákazníkov. Čím viac pozitívnych reakcií, tým viac sa ich eshop ukáže v lepšom svetle. Ak sa však snaha o dobré meno zmení len na honbu za dobrou recenziou, otvára to priestor pre trh s falošnými recenziami.
Prieskum značky European Trusted Shops sa zameral na nemecký ecommerce. Z odpovedí 2 110 respondentov vyplýva, že 75 % Nemcov považuje pravosť recenzií za kľúčovú.
Tri štvrtiny Nemcov považuje pravosť recenzii za kľúčovú.
V prieskume respondenti tiež uviedli, že si želajú spoľahlivé označenie skutočných recenzií obchodov a výrobkov (74 %). Z týchto respondentov chce 43 % označenie pre každé hodnotenie, zatiaľ čo 31 % chce označenie pravosti pre dôležité alebo drahé nákupy.
Ako rozpoznať falošné recenzie?
“Existuje niekoľko charakteristík, ktoré sú typické pre falošné hodnotenia. Kto ich rozpozná, má veľkú šancu, že nenaletí,” hovorí Bastian Kolmsee, vedúci oddelenia dôveryhodných produktov a služieb v spoločnosti Trusted Shops.
Podľa Trusted Shops sú podozrivé obchody alebo produkty, ktoré získali len pozitívne hodnotenia. Je nepravdepodobné, že by sa produkt alebo obchod páčil všetkým kupujúcim rovnako. Okrem toho recenzie s nezvyčajnými výrazmi alebo výrazne zlou gramatikou môžu naznačovať, že ich napísal automatický prekladateľ, čo znamená, že falošnú recenziu napísala agentúra.
Ak internetový obchod nikdy nereaguje na recenzie, je pravdepodobné, že ide o falošný obchod. Ak počet recenzií v priebehu krátkeho času narastie skokovo, môže to znamenať, že sú automaticky generované. Ďalším znakom falošnej recenzie je nešpecifikovaný autor.