2 min. čítanie

Najhodnotnejší startup kontinentu má problémy. Klarna stráca hodnotu

Klarna Bank AB rokuje o získaní nového kapitálu s ocenením 6 miliárd USD. Toto ocenenie by predstavovalo len zlomok sumy 45,6 miliardy USD, ktorú Klarna získala minulé leto, keď sa stala najhodnotnejším startupom v Európe.

Najhodnotnejší startup kontinentu má problémy. Klarna stráca hodnotu

Klarna súrne potrebuje ďalší kapitál

Podľa zdrojov agentúry Bloomberg, gigant služby “Buy Now, Pay Later” rokuje s investormi o novom kole financovania. Suma 6 miliárd dolárov je však drasticky nižšia ako očakávaných 15 miliárd dolárov, o ktorých sa hovorilo minulý mesiac. Zamestnanci by pri nižšom ocenení mohli získať nové opcie na akcie. Väčšina existujúcich opcií však nemá žiadnu hodnotu.

Hovorca spoločnosti Klarna sa odmietol vyjadriť s tým, že spoločnosť nehovorí o procese získavania finančných prostriedkov ani o špekuláciách týkajúcich sa ocenenia. Minulý piatok denník Wall Street Journal informoval, že spoločnosť Sequoia, ktorá sa zaoberá rizikovým kapitálom, môže viesť kolo s investíciou približne 650 miliónov USD. Toto kolo by mohlo spoločnosť Klarna oceniť na 6,5 miliardy USD. Avšak zníženie hodnoty o takmer 40 miliárd eur bude pre spoločnosť katastrofické.

Podržia spoločnosť investori?

Švédsky poskytovateľ úverov ponúka úver typu buy-now, pay-later pre viac ako 147 miliónov aktívnych užívateľov na celom svete. Klarna vykázala v prvom štvrťroku prevádzkovú stratu vo výške 2,54 miliardy korún (240 miliónov eur). V minulom roku jej prevádzková strata predstavovala 6,58 mld. švédskych korún. Poskytovateľ úverov, ktorý je regulovaný švédskym úradom pre finančný dohľad, nedávno znížil počet zamestnancov, aby obmedzil náklady.

Spoločnosť má 400 000 maloobchodných partnerov vrátane takých mien ako je Nike, Ikea, Sephora a Expedia Group.

Nové ocenenie spoločnosti Klarna by zodpovedalo korekcii, ktorá momentálne prebieha na verejných trhoch. Dôvodom je inflácia, vyššie sadzby a možná recesia, ktoré tlačia na jej obchodný model. Aj akcie konkurenčnej spoločnosti Affirm Holdings Ltd. sa za posledný rok prepadli o 75 %, pretože nálada investorov sa v súvislosti s modelom „kúp-teraz, zaplať- neskôr“ zmenila.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein