2 min. čítanie

Najhodnotnejší startup kontinentu má problémy. Klarna stráca hodnotu

Klarna Bank AB rokuje o získaní nového kapitálu s ocenením 6 miliárd USD. Toto ocenenie by predstavovalo len zlomok sumy 45,6 miliardy USD, ktorú Klarna získala minulé leto, keď sa stala najhodnotnejším startupom v Európe.

Najhodnotnejší startup kontinentu má problémy. Klarna stráca hodnotu

Klarna súrne potrebuje ďalší kapitál

Podľa zdrojov agentúry Bloomberg, gigant služby “Buy Now, Pay Later” rokuje s investormi o novom kole financovania. Suma 6 miliárd dolárov je však drasticky nižšia ako očakávaných 15 miliárd dolárov, o ktorých sa hovorilo minulý mesiac. Zamestnanci by pri nižšom ocenení mohli získať nové opcie na akcie. Väčšina existujúcich opcií však nemá žiadnu hodnotu.

Hovorca spoločnosti Klarna sa odmietol vyjadriť s tým, že spoločnosť nehovorí o procese získavania finančných prostriedkov ani o špekuláciách týkajúcich sa ocenenia. Minulý piatok denník Wall Street Journal informoval, že spoločnosť Sequoia, ktorá sa zaoberá rizikovým kapitálom, môže viesť kolo s investíciou približne 650 miliónov USD. Toto kolo by mohlo spoločnosť Klarna oceniť na 6,5 miliardy USD. Avšak zníženie hodnoty o takmer 40 miliárd eur bude pre spoločnosť katastrofické.

Podržia spoločnosť investori?

Švédsky poskytovateľ úverov ponúka úver typu buy-now, pay-later pre viac ako 147 miliónov aktívnych užívateľov na celom svete. Klarna vykázala v prvom štvrťroku prevádzkovú stratu vo výške 2,54 miliardy korún (240 miliónov eur). V minulom roku jej prevádzková strata predstavovala 6,58 mld. švédskych korún. Poskytovateľ úverov, ktorý je regulovaný švédskym úradom pre finančný dohľad, nedávno znížil počet zamestnancov, aby obmedzil náklady.

Spoločnosť má 400 000 maloobchodných partnerov vrátane takých mien ako je Nike, Ikea, Sephora a Expedia Group.

Nové ocenenie spoločnosti Klarna by zodpovedalo korekcii, ktorá momentálne prebieha na verejných trhoch. Dôvodom je inflácia, vyššie sadzby a možná recesia, ktoré tlačia na jej obchodný model. Aj akcie konkurenčnej spoločnosti Affirm Holdings Ltd. sa za posledný rok prepadli o 75 %, pretože nálada investorov sa v súvislosti s modelom “kúp-teraz, zaplať- neskôr” zmenila.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
2 min. čítanie

Virtuálny obchod Lacoste chce meniť e-commerce

Lacoste považuje svoj virtuálny projekt za ambiciózny a ponúka pohlcujúcu interaktívnu cestu, ktorá podľa značky znamená “znovuobjavenie elektronického obchodu”. Nech to už znamená čokoľvek, Lacoste nastúpila do vlaku, v ktorom sa vezú už Gucci, Adidas a ďalší. 

Redakcia Redakcia
Prečítať článok