3 min. čítanie

Ktoré Marketplacy fungujú a ako ich s prehľadom zvládnuť?

Spýtali sme sa Radka Kloudu, CEO BaseLinker pre Českú republiku a Slovensko. Poďme sa najskôr pozrieť na to, ako na tom vôbec sú predaje na marketplace oproti celému ecommerce? Podľa našich dát od viac ako 20 tisíc klientov, predaj na marketplaces rastie medziročne v priemere o 6 % rýchlejšie ako celá ecommerce. Čakáme, že by sa tento trend mohol v najbližších rokoch udržať. Stále viac e-shopov totiž zvažuje alternatívne predajné kanály, aby v konkurenčnom prostredí dokázali nájsť nové trhy pre svoje produkty a služby.

Radek Klouda Radek Klouda
CEO BaseLinker CZ/SK
Ktoré Marketplacy fungujú a ako ich s prehľadom zvládnuť?

Koncentrácia e-shopov per capita je v Česku najvyššia na svete, nie však percento online predajov na celkovom retailovom trhu. Jedna z niekoľkých možností, ako dlhodobo prežiť a rásť v takom konkurenčnom prostredí, je expandovať s e-shopom do zahraničia a na marketplace.

Ktoré marketplacy teraz fičia?

Za posledných 12 mesiacov boli u našich klientov populárne skôr zahraničné marketplacy, konkrétne Etsy + 40 %, Amazon + 36 %, Decathlon + 26 % alebo napríklad Allegro + 22 % a niektoré špecializované marketplacy. V tomto roku vidíme vysoký nárast napríklad na eMagu alebo Shopee.

Klienti objavujú hlavne západnú Európu, Ameriku, ale aj región strednej a východnej Európy, okrem iného aj vďaka schopnosti doručovať tovar pokojne už nasledujúci deň a tiež vďaka lepšej dostupnosti fulfillmentových služieb.

Ako dnes e-shopy zvládajú expanziu na zahraničné marketplacy?

Bariéry vstupu a podmienky pre zalistovanie na marketplacoch sa všeobecne zmierňujú. E-shopy sa preto častejšie odvážia predávať mimo Česka a Slovenska. Dnes sú navyše veľmi rýchle, jednoduché a lacné spôsoby, ako e-shopy napojiť na marketplacy a navyše im vyriešiť kompletné zalistovanie produktov, objednávky, sklady, fakturáciu alebo aj prepravu tovaru v zahraničí.

Odpadajú tým aj ďalšie úskalia, ktoré e-shopy bežne riešia. Jedným z takýchto riešení pre e-shopy je aj BaseLinker platforma, ktorú objavujú stovky českých a slovenských e-shopov.

Umožňuje napojenie na takmer stovku marketplaceov a zároveň kompletne spravovať objednávky zo všetkých predajných kanálov na jednom mieste.

|

Má každý e-shop šancu uspieť na marketplacoch?

Na základe našich dát je zrejmé, že tempo rastu malých e-shopov je na marketplace rýchlejšie ako tempo rastu veľkých e-shopov alebo resellerov. Naši klienti s počtom objednávok pod 1 000 mesačne rastú v priemere medziročne o viac o 36 %, zatiaľ čo klienti s viac ako 10 000 objednávkami mesačne rastú medziročne iba o 11 %.

 Nezriedka sa stretávame s klientmi, ktorí majú vlastný produkt alebo službu bez e-shopu a chcú skúsiť predávať na niektorom marketplaci. Prevažne ide o e-shopy alebo firmy s vlastnými výrobkami, o ktoré je zo strany marketplacu väčší záujem, pretože tým rozširujú ich produktové ponuky.

  Pri voľbe vhodného marketplace radíme klientom, aby si urobili aspoň základný prieskum a porovnanie marketplace v daných lokalitách hneď z niekoľkých uhlov pohľadu. Stojí za to pozrieť sa na konkurenciu a ich zalistované produkty, komerčné a všeobecné podmienky, sklad, prepravcu a ďalšie a zvolili si vhodný business model pre vybraný marketplace.

Zároveň odporúčame step by step prístup k marketplacom a pridávať nové internetové trhovisko postupne. Ak sa klienti obrátia na BaseLinker, okrem schopnosti vyriešiť technické aspekty napojenia na marketplace sa radi pozrieme na každý konkrétny prípad spolu so skúsenými business partnermi.

 Je práve teraz vhodná doba uvažovať o marketplacoch?

Myslím, že teraz je na to ideálny čas. E-shopy už začínajú riešiť vianočné predaje. Poznáte to, hlavná sezóna, predpredaje, chaos v preprave, veľa manuálnej práce, ktorú by mali zvládať systémy a nedajbože keby niečo prestalo fungovať. Pre niektoré e-shopy povedomé, nie však pre našich klientov.

Podľa mňa to ale nie je len o rozhliadaní sa po nových trhoviskách. Veľa klientov sa zamýšľa aj nad tým, ako zrýchliť a zlacniť svoj online business a fungovanie na súčasných marketplacoch. K tomu im často pomáha naša platforma.

Zdieľať článok
Radek Klouda
CEO BaseLinker CZ/SK
Tento článok ti prináša

base.

Base za 17 rokov pomohol viac ako 30 000 e-shopom zvýšiť online obrat a znížiť náklady na váš e-commerce. Do jednej platformy sme zoskupili 250 marketplace s viac ako 1200 integráciami pre váš online obchod. Platforma vám umožní spravovať všetky vaše online predajné kanály, expedíciu balíkov a skladové hospodárstvo na jednom mieste. Systém je navrhnutý tak, aby vám ušetril čas a zefektívnil procesy tým, že automatizuje mnohé úlohy, ako je správa objednávok, vytváranie faktúr, tlač etikiet a komunikácia so zákazníkmi. Radi vám poradíme, ak vás zaujíma rast a efektivita vášho e-commerce alebo predaj cez lokálne a zahraničné marketplace, WMS alebo B2B predaj.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť
4 min. čítanie

Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť

Predplatné nie je len o streamovacích službách a mesačných boxoch. Podľa správy Subscription Trends Q1 Report 2025 od Subscrybe zažíva celý model predplatného výrazný posun – a e-commerce z toho môže výrazne ťažiť. Vybrali sme päť kľúčových trendov, ktoré majú najväčší dopad na online predaj, a preložili ich do praktických súvislostí pre tých, čo chcú […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?
3 min. čítanie

Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?

Spotrebiteľské návyky sa dlhodobo menia v prospech zdravia a wellness. Počet ľudí, ktorí investujú do svojho zdravia, rastie. A to vytvára nové príležitosti pre e-commerce značky. Analýza spoločností Experian a Reward, vychádza z viac ako 1,4 miliardy kartových transakcií a ukazuje, že výdavky na fitness a výživu medziročne vzrástli o 6 %. Predajcovia, ktorí sa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+