Spoločnosť Ikea spustila vo Švajčiarsku nový pilotný obchod, ktorý využíva technológiu na odstránenie pokladní. Súčasťou pilotného obchodu sú aj interaktívne kiosky, ktoré zákazníkom pomáhajú pri orientácii v produktoch.
Automatizácii sa nevyhne ani retail
IKEA prináša nový formát automatizovaných predajní. V novom obchode zaviedla bezkontaktný platobný systém. Ten umožňuje zákazníkom skenovať produkty pomocou mobilného telefónu a platiť pomocou platobnej aplikácie. Tým sa eliminuje potreba ísť k pokladni a čakať na vykonanie platby.
Okrem bezkontaktného platobného systému sa v pilotnom obchode používajú aj interaktívne kiosky, ktoré zákazníkom pomáhajú orientovať sa v produktoch. Zákazníkom umožnia vyhľadávať produkty podľa názvu, kategórie alebo čísla položky.
“Vďaka kioskom získajú zákazníci vždy aktuálne informácie o dostupnosti produktov, farbe, materiáloch,” uviedol hovorca spoločnosti.
Výhody omnichannel stratégie
IKEA vidí budúcnosť v omnichannel stratégii. Viackanálová stratégia umožňuje personalizovanú skúsenosť a využíva údaje z každého kanála na lepšie pochopenie preferencií a zvykov zákazníkov. Prepojenie online a offline skúsenosti umožňuje rozšírenie služieb, ako je napríklad “klikni a vyzdvihni” alebo doručenie v predajni, čo zákazníkom ponúka väčšiu flexibilitu.