2 min. čítanie

Francúzsky startup Ankorstore dosiahol za dva roky hodnotu 2 miliardy USD. Spustili online marketplace

Spoločnosť Ankorstore bola založená v novembri 2019 a trvalo jej približne dva roky, kým dosiahla hodnotu 2 miliárd USD (1,75 miliardy EUR). Spoločnosť prevádzkuje veľkoobchodný marketplace pre nezávislých maloobchodných predajcov naprieč celou Európou. Niektorí veľkí investori ako Index Ventures, Bain Capital Ventures, alebo Aglae Ventures už pumpujú peniaze do tohto európskeho “jednorožca”.

Francúzsky startup Ankorstore dosiahol za dva roky hodnotu 2 miliardy USD.  Spustili online marketplace

Na akom princípe funguje ich online marketplace? 

Ankorstore umožňuje nezávislým značkám predávať svoje výrobky nezávislým maloobchodníkom. Retailové spoločnosti potom môžu tieto výrobky predávať svojim zákazníkom. Je to obdoba B2B2C so zameraním na offline predaj na konci reťazca. V súčasnosti ich marketplace využíva 200 000 maloobchodníkov, ktorí získavajú tovar od 15 000 značiek

V tejto oblasti nie je veľa konkurenčných spoločností. Najznámejším veľkoobchodným trhoviskom je pravdepodobne Faire, spoločnosť so sídlom v USA, ktorá získala viac ako 1 miliardu USD a nedávno začala svoju európsku expanziu. Veľkoobchodné trhoviská v Európe prevádzkujú aj spoločnosti Creoate a Orderchamp.

Marketplace bez skladových zásob

Spoločnosť Ankorstore má svoje tímy v piatich krajinách – vo Francúzsku, Veľkej Británii, Nemecku, Holandsku a Švédsku. Výrobky predáva na 23 európskych trhoch. 

Obrovskou výhodou pre maloobchodné spoločnosti je 60 dňová splatnosť objednaného tovaru bez skrytých poplatkov. Značky platia za uvedenie svojich výrobkov 10%  z každej vykonanej transakcie.

Ankorstore nemá žiadny sklad a nevlastní žiadne zásoby

Niektoré značky majú pritom stále dohody s obrovskými maloobchodnými reťazcami. Ankorstore nebráni značkám zamestnávať predajcov, chodiť na veľtrhy atď. Marketplace je len ďalším predajným kanálom a ďalšou príležitosťou nájsť zákazníkov.

A práve v tom spočíva krása obchodného modelu veľkoobchodných trhov. Ankorstore nemá žiadny sklad a nevlastní žiadne zásoby. Spoločnosť len sprostredkúva transakcie medzi značkami a maloobchodníkmi bez akýchkoľvek kapitálových investícií.

Startup už uzavrel zmluvu s UPS, ktorá pomáha značkám s prepravou a čaká ho ďalšia veľká výzva. Potrebuje vytvoriť skladové riešenie pre malé značky. So 400 zamestnancami a balíkom peňazí na bankovom účte, má Ankorstore našliapnuté dobrým smerom.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo prináša septembrové číslo časopisu Ecommerce Bridge
3 min. čítanie

Čo prináša septembrové číslo časopisu Ecommerce Bridge

Printový časopis Ecommerce Bridge vychádza každé tri mesiace. Najnovšie číslo prináša unikátne rozhovory s odborníkmi. Tentokrát sme sa bavili s Petrom Bírom o sile domén a Andrej Kajan hovoril o význame expanzie. Pozrieme sa na marketplaces, vplyv AI na SEO a dávame tipy na čítanie pre rozvoj v e-commerce. Časopis si môžete zadarmo objednať priamo […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Temu predbehlo eBay a stalo sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou
3 min. čítanie

Temu predbehlo eBay a stalo sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou

Pred dvoma rokmi sa spustila čínska e-commerce platforma Temu. Za ten čas sa jej darí plniť mediálny priestor, mútiť hlavy ostatným e-commerce hráčom a predčiť eBay v návštevnosti. S druhou najnavštevovanejšou e-commerce stránkou na svete môžeme Temu považovať za významného globálneho hráča. Tento pozoruhodný nárast prináša niekoľko dôležitých poznatkov o dynamike online obchodu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb
2 min. čítanie

Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb

Skoro každý tretí Čech, ktorý je užívateľom internetu, si počas letných mesiacov objednal niektorú zo služieb on-line. V júli to pritom bolo v priemere za viac ako osemtisíc korún, čo je tohtoročný jednoznačný rekord. Ako ďalej vyplýva z prieskumu Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK), spotrebitelia v lete míňali nadštandardne aj v e-shopoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+