2 min. čítanie

E-commerce a inflácia. Kategórie produktov, ktorých ceny rástli najviac

Čísla hýbu svetom. Tisíce ekonómov považuje matematiku za základnú stavebnú štruktúru. Na základe dostupných údajov môžu predajcovia reagovať a zveľadiť svoje online podnikanie. Podľa údajov z najnovšieho indexu digitálnych cien spoločnosti Adobe, ceny na internete v januári opäť vzrástli ako už niekoľko mesiacov v rade za sebou.

E-commerce a inflácia. Kategórie produktov, ktorých ceny rástli najviac

Elektroniku, šperky a hračky kúpite lacnejšie

Index digitálnych cien sleduje 18 kategórií produktov. V piatich z 18 kategórií došlo v januári k medziročnému poklesu cien elektronika, šperky, knihy, hračky a počítače zatiaľ čo v ostatných kategóriách ceny vzrástli.

Celkovo sa ceny online v januári medziročne zvýšili o 2,7 %. Ako uvádza spoločnosť Adobe, v e-commerce odvetví sa kvôli inflácii ceny zvyšovali dvadsať po sebe nasledujúcich mesiacov. Januárový nárast nebol taký výrazný ako rekordný nárast zaznamenaný počas vianočného obdobia, keď ceny v novembri medziročne vzrástli o 3,5 % a v decembri o 3,1 %.

Rekordný nárast cien bol zaznamenaný počas vianočného obdobia.

“Hoci pokles cien v kategóriách ako elektronika a oblečenie mierne znížil online infláciu z rekordnej úrovne v novembri minulého roka, spotrebitelia stále bojujú so zvýšenými cenami v digitálnej ekonomike,” uviedol pri zverejnení správy Patrick Brown, viceprezident pre rastový marketing a poznatky v spoločnosti Adobe. 

Ceny potravín, oblečenia a kategória zdravia rástli najvýraznejšie

Ceny odevov medziročne vzrástli o 15,75 %, ale oproti decembru klesli o 1,74 %. Tento pokles oproti decembru pomohol znížiť celkové číslo za január v dôsledku vysokého objemu predaja odevov online, uviedla spoločnosť Adobe.

Brown uviedol, že “inflácia v e-commerce je obzvlášť výrazná v kategórii ako sú potraviny, kde online ceny naďalej dosahujú nové rekordy, zatiaľ čo dopyt spotrebiteľov po online nákupoch potravín zostáva zvýšený.”

Ceny online potravín rástli 24 mesiacov po sebe.

Ceny online potravín rástli 24 mesiacov po sebe. Januárový nárast o 5,8 % prekonal predchádzajúce maximum pre túto kategóriu, medziročný nárast o 5,2 % v októbri 2020.

V januári zaznamenala najväčší nárast aj kategória zdravotníckeho vybavenia a spotrebného materiálu, a to vďaka dopytu po testovacích súpravách Covid-19.Táto kategória medziročne vzrástla o 8,2 %.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+