4 min. čítanie

Čo je to 3D Secure 2 a ako ovplyvňuje konverzný pomer eshopov

Oblasť e-commerce patrí medzi najrýchlejšie rastúce segmenty digitálneho sveta. Nakupovanie v eshopoch sa stalo našou prirodzenou súčasťou a ich obľúbenosť stále narastá. Nespornou súčasťou nakupovania sú platby, pričom existuje mnoho spôsobov ako ich zrealizovať.

Miroslav Kráľ Miroslav Kráľ
Managing Director Besteron
Čo je to 3D Secure 2 a ako ovplyvňuje konverzný pomer eshopov

Štatistiky ukazujú, že veľká časť nezrealizovaných transakcií sa neuskutoční z dôvodu nízkej dôveryhodnosti alebo podozrenia z podvodu. Na tie reagujú požiadavky spojené s revidovanou smernicou o platobných službách (PSD2), ktoré presadzujú bezpečnejší spôsob platenia na internete. Nové požiadavky vyžadujú silnú autentifikáciu užívateľa, ktorá značnou mierou ovplyvňuje a mení spôsob platenia na internete.

Čo je 3D Secure ?

Moderný spôsob zabezpečenia platby kartou na internete. Pri platbe kartou pomocou 3D Secure sa dodatočne  okrem štandardných informácii z karty overujú ďalšie unikátne údaje. Doteraz boli zákazníci zvyknutí prevažne na overenie pomocou SMS kódu.

Ukážka overenia prostredníctvom SMS kódu.

Zdroj: postovabanka.sk

Ako 3D Secure 2 funguje?

Protokol 3D secure 2 je upgrade globálneho štandardu autentifikácie kariet a zameriava sa práve na slabé miesta jeho predchodcu, protokolu 3D secure 1.

Predstavuje úplne nový prístup k autentifikácii, nakoľko pracuje s oveľa väčším množstvom dát, využíva biometriu a celkovo zlepšuje používateľskú skúsenosť s nakupovaním online na všetkých typoch zariadení.

Po tom, čo zákazník zadá údaje svojej karty do platobnej brány, sa v rámci 3D secure 2 protokolu spustí na pozadí aktivita, ktorá sa snaží vyhodnotiť riziko danej transakcie. 3D secure 2 pracuje s 10-krát väčším množstvom dát ako to bolo v prípade 3DS 1.

Tieto dáta sú primárne získavané z webu obchodníka a zákazníkovho zariadenia (browser, id zariadenia, geo lokácia, údaje o zákazníkovi z eshopu..) Ak sa transakcia vyhodnotí ako bezpečná, môže prebehnúť tzv. Frictionless (hladká) platba, čo znamená, že držiteľ karty sa autentifikuje ešte skôr, ako je vyzvaný na zadanie dodatočných autentifikačných údajov.

Takýto rýchly a jednoduchý proces platby zvyšuje nielen používateľskú skúsenosť ale je prospechom aj pre obchodníkov, ktorí môžu očakávať nižšiu mieru opustenia košíka.

V prípade, že neprebehne frictionless flow, zákazník je vyzvaný na dodatočnú autentifikáciu v súlade s požiadavkami SCA.

Čo je to SCA?

V januári 2018 nadobudla účinnosť smernica o platobných službách ktorá priniesla mnoho zmien v oblasti platieb a ich bezpečnosti. Kľúčovou zmenou je požiadavka na dvojfaktorové overovanie platieb – silné overovanie platieb (SCA – Strong Customer Authenticaton).

Po novom je na overenie totožnosti zákazníka potrebná kombinácia dvoch z troch od seba nezávislých faktorov:

  • Niečo čo poznám – PIN, CVV..
  • Niečo čo mám – mobilný telefón, chytré hodinky
  • Niečo čo som – biometrické prvky, odtlačok prsta, rozpoznanie tváre

Zdroj: Besteron

Dopad na konverzný pomer?

Počiatočný prechod z 3D secure 1 na 2 priniesol mnoho problémov a percento dokončených platieb klesol v priemere o 10 %. Postupne si však zákazníci začali zvykať na nový spôsob overovania a úspešnosť platieb stúpla. Momentálna priemerná úspešnosť 3D secure 2 dosahuje v EÚ okolo 91 percent a očakávame ešte mierny nárast, a to z niekoľkých dôvodov.

Overené platby – na základe histórie platieb ( u koho, ako často, v akom čase a pod.) je možné vytvoriť transakčnú analýzu, vďaka ktorej môže systém vyhodnotiť platbu ako bezpečnú a platba bude zrealizovaná bez dodatočného overenia.

Transakcie s nízkou hodnotou – pri väčšine platieb do 30 € sa aplikuje výnimka a rovnako ako v prípade „overených platieb“ nie je nutné overenie SCA

Predplatné – opakujúce tzv. recurring platby po úvodnej prvej autorizácii nie je nutné ďalej overovať a budú akceptované

Podpora rôznych zariadení – vďaka možnosti digitálnej autentifikácie prinesie nový spôsob overenia širšiu škálu zariadení

Zhrnutie

Pokiaľ evidujete stály pokles dokončenia platieb, odporúčame Vám kontaktovať svojich zákazníkov a zistiť prečo platbu nedokončili. Aj napriek pomerne častým dôvodom zamietnutia ako sú nedostatok financií, nepovolené internetové platby, presiahnutý denný limit pre internetové platby, zle zadané číslo karty /CVV a pod., sú stále zákazníci, ktorí sa s novým spôsobom overenia v rámci 3D secure 2 a SCA ešte nestretli a je im nutné tento spôsob autorizácie platby vysvetliť.

Zdieľať článok
Miroslav Kráľ
Managing Director Besteron

Personálny riaditeľ spoločnosti Expandeco, CEO progresívnej platobnej brány Besteron a vášnivý online podnikateľ.

Besteron
Tento článok ti prináša

Besteron

S platobnou bránou Besteron už nemusíte čakať na svoje peniaze. Máte ich k dispozícii v ten istý deň, ako zaplatí zákazník a môžete ich znovu investovať do rozvoja svojho podnikania. Platobná brána Besteron je to pravé platobné riešenie pre každého obchodníka. Individuálny prístup a kvalitné služby si získali dôveru už množstva našich klientov. Neustále sa snažíme inovovať funkcie našich služieb. K vylepšeniam a novým nápadom nám prispievajú aj samotní klienti. Na základe ich podnetov dokážeme pridávať alebo personalizovať funkcie či už platobnej brány alebo POS terminálov. S klientským rozhraním máte prehľad o všetkých transakciách, k dispozícii máte prehľadné výpisy a reporty, ktorých export do účtovníctva je samozrejmosťou tak ako aj vytváranie platobných odkazov. Naša vízia na najbližšie roky je stať sa špičkou v poskytovaní komplexných platobných riešení a vytvoriť prosperujúce podnikateľské prostredie, v ktorom fungujú korektné vzťahy a vzájomná podpora jednotlivých segmentov.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 min. čítanie

Redizajn a migrácia e-shopu: Všetko, čo potrebujete vedieť

V posledných rokoch zaznamenal e-commerce na Slovensku významný rast. Až v roku 2022 zažil mierny pokles na úrovni 13 %. Na výkon e-shopov dnes vplývajú mnohé faktory. Medzi tie najvýznamnejšie patrí vojna, inflácia či energetická kríza. V čase neistoty však majú majitelia internetových obchodov veľkú šancu zainvestovať do rozvoja a predbehnúť tak konkurenciu, ktorá sa snaží […]

Ivan Cingel Ivan Cingel
Chief Operating Officer v CREATIVE sites
Prečítať článok
5 min. čítanie

Prieskum slovenských e-shopov (E-shop Barometer 2022)

E-shop Barometer je pravidelný prieskum realizovaný medzi slovenskými e-shopmi s rôznorodou ponukou produktov a služieb. Aj uplynulý siedmy ročník, pod taktovkou ui42 v spolupráci s KPMG na Slovensku, priniesol náhľad pod pokrievku slovenskej e-commerce scény. Prečítajte si aké očakávania mali e-shoperi na Vianoce poznačené energetickou krízou a vysokou infláciou. Aké kroky plánujú napríklad aj v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+