2 min. čítanie

Answear v najnovšej kampani rieši platové rozdiely žien

Anwear otvára citlivú, ale dôležitú tému. Ženy zarábajú menej ako muži. Je to spravodlivé?

Answear v najnovšej kampani rieši platové rozdiely žien

Vyššie zľavy pre ženy

Web poľského predajcu prináša kampaň LADIES FIRST. Nejde len o reklamný slogan, značka sa opäť vyjadruje k dôležitej téme. Pri príležitosti Medzinárodného dňa žien chce predajca upozorniť na nerovnosti v odmeňovaní, ktorým čelia ženy v celej Európe.

Čo keby ženy nakupovali s 23 % zľavou a muži len s 10 %? Znie to nespravodlivo? S podobnou nespravodlivosťou sa ženy stretávajú denne. Answear reaguje a od 1. do 8. marca na vybraný dámsky sortiment ponúka vyššiu zľavu ako na sortiment pre pánov.

Hoci legislatíva na národnej aj európskej úrovni upravuje a zakazuje rozdiely v odmeňovaní mužov a žien, prax ukazuje opak.

Týmto typom akcie chce značka znovu otvoriť diskusiu o platových rozdieloch medzi pohlaviami. Ladies First aktuálne beží na 9 trhoch spoločnosti Answear: Poľsko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Grécko, Chorvátsko, Slovinsko a Cyprus.

Platové rozdiely v EÚ

Rozdiely v odmeňovaní sa medzi jednotlivými európskymi krajinami sa značne líšia. Podľa údajov Eurostatu z roku 2020 je mzdový rozdiel v Európskej únii 13 %. Najvyššie rozdiely boli v Lotyšsku (22,3 %), Estónsku (21,1 %), Rakúsku (18,9 %) a Nemecku (18,3 %). Najmenšie rozdiely v platoch vykazujú Luxembursko (0,7 %), Rumunsko (2,4 %), Taliansko (4,2 %), a Poľsko (4,5 %). Slovensko rovnako ako Francúzsko dosahuje rozdiel v odmeňovaní 15,8 % v neprospech žien. 

Podľa Štatistického úradu SR sa rozdiel pri odmeňovaní v roku 2021 dokonca zvýšil na 17,8 percenta.

Redakcia Ecommerce Bridge vyjadruje podporu ženám pri dosahovaní platovej rovnosti a rúca zaužívané stereotypy. Všetkým ženám želáme krásny sviatok a ĎAKUJEME.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+