Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Answear v najnovšej kampani rieši platové rozdiely žien

Anwear otvára citlivú, ale dôležitú tému. Ženy zarábajú menej ako muži. Je to spravodlivé?

Answear v najnovšej kampani rieši platové rozdiely žien

Vyššie zľavy pre ženy

Web poľského predajcu prináša kampaň LADIES FIRST. Nejde len o reklamný slogan, značka sa opäť vyjadruje k dôležitej téme. Pri príležitosti Medzinárodného dňa žien chce predajca upozorniť na nerovnosti v odmeňovaní, ktorým čelia ženy v celej Európe.

Čo keby ženy nakupovali s 23 % zľavou a muži len s 10 %? Znie to nespravodlivo? S podobnou nespravodlivosťou sa ženy stretávajú denne. Answear reaguje a od 1. do 8. marca na vybraný dámsky sortiment ponúka vyššiu zľavu ako na sortiment pre pánov.

Hoci legislatíva na národnej aj európskej úrovni upravuje a zakazuje rozdiely v odmeňovaní mužov a žien, prax ukazuje opak.

Týmto typom akcie chce značka znovu otvoriť diskusiu o platových rozdieloch medzi pohlaviami. Ladies First aktuálne beží na 9 trhoch spoločnosti Answear: Poľsko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Grécko, Chorvátsko, Slovinsko a Cyprus.

Platové rozdiely v EÚ

Rozdiely v odmeňovaní sa medzi jednotlivými európskymi krajinami sa značne líšia. Podľa údajov Eurostatu z roku 2020 je mzdový rozdiel v Európskej únii 13 %. Najvyššie rozdiely boli v Lotyšsku (22,3 %), Estónsku (21,1 %), Rakúsku (18,9 %) a Nemecku (18,3 %). Najmenšie rozdiely v platoch vykazujú Luxembursko (0,7 %), Rumunsko (2,4 %), Taliansko (4,2 %), a Poľsko (4,5 %). Slovensko rovnako ako Francúzsko dosahuje rozdiel v odmeňovaní 15,8 % v neprospech žien. 

Podľa Štatistického úradu SR sa rozdiel pri odmeňovaní v roku 2021 dokonca zvýšil na 17,8 percenta.

Redakcia Ecommerce Bridge vyjadruje podporu ženám pri dosahovaní platovej rovnosti a rúca zaužívané stereotypy. Všetkým ženám želáme krásny sviatok a ĎAKUJEME.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky
2 min. čítanie

Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky

Black Friday týždeň aj tento rok mnoho ľudí využilo na vianočné nákupy. Podľa údajov Shoptetu, ktorý zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 slovenských e-shopov, Slováci minuli rekordnú sumu. Obrat e-shopov na Shoptete predstavoval počas Black Friday týždňa približne 14,5 milióna eur. Zákazníci teda minuli o vyše dva milióny eur viac ako predošlý rok.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+