3 min. čítanie

AKTUALIZOVANÝ vývoj ecommerce segmentov do 22. marca 2020

Tak, ako minulý týždeň, opäť prinášam z agregovaných dát affiliate siete Dognet prehľad, ako sa darí rôznym segmentom. Sú to "maxi čerstvé" dáta, lebo som si ráno privstal a máme tu už dáta aj z nedele 22. marca 2020. Teda aktuálnejšie to už byť nemôže.

AKTUALIZOVANÝ vývoj ecommerce segmentov do 22. marca 2020

O číslach a metodike

Do štatistiky som bral všetky kampane a trhy siete. Približne 60 % sú slovenské e-shopy, 30 % české a ostatné sú väčšinou z Maďarska. Trhy sú blízko seba a dal som prednosť objemu dát pred špecifikáciou na trh.

Bral som do úvahy počty konverzií, ktoré sme zaznamenali cez affiliate kampane, teda nejde o celkové čísla z e-shopov. Odchýlka od reality je plus/mínus 10 %.

Priemer v rámci výpočtu percentuálnemu poklesu alebo nárastu som počítal ako priemer z prvých 30 dní roku 2020, ktoré boli ešte “predkrízové”.

Aby bolo jasné, najsilnejší deň v týždni je pondelok, občas nedeľa. Postupne to klesá až k najslabšej sobote. V nedeľu to už stúpa a v pondelok to ide do maxima. Samozrejme, ide o klasické týždne bez štátnych sviatkov a prázdnin.

Sledoval som 4 segmenty

  • Zdravie
  • Nábytok a bývanie
  • Móda
  • Elektro

Peak segmentu zdravia

Minulý týždeň znova pokračovala hegemónia segmentu zdravia. Niekoľko dní bolo viac ako 50 % konverzií siete z tohto segmentu. Aj napriek “oživeniu” ostatných segmentov cez víkend očakávame silnú dominanciu segmentu aj v ďalších dňoch. No vzhľadom na to, že sa možno znova otvoria obchody, a lekárne začínajú byť lepšie zásobované, sa zrejme segment vráti postupne do normálu.

Nedeľa znova v znamení nábytku a bývania

Po miernej oscilácii sa v nedeľu 22. marca znova vrátil segment nábytku a bývania. To môžeme sledovať aj v predošlých týždňoch, že v nedeľu sa veľmi “zdravie nerieši”. Je to signál, že sa segmenty vracajú ako tak do normálu? Pravdepodobne nie, je to spôsobené víkendom a tým, že ľudia dlhšie nákupy odkladali.

Móda a krása stále výrazne pod priemerom

Aj napriek oživeniu ostatných segmentov, móda a krása stále stagnujú. Je to logické – ľudia majú šiat a kozmetiky dosť 🙂

Ako to pôjde ďalej? Pandémia ukazuje, že online práca a online nakupovanie je istejšia cesta, ako sa mohlo v minulosti zdať. Každý vedel, že online je budúcnosť, ale že bude až taká blízka? Držme si palce, aby všetko dobre dopadlo. A hlavne, ostaňme doma! 🙂 A ďakujme logistickým firmám a kuriérom. Keď vám znova nejaký niečo prinesie, dajte mu prosím darček. Keksík, čokoládu. Majú to v tieto dni ťažké a ecommerce funguje len vďaka nim.

Stále platí 100 % zľavový kupón “somdoma” na nákup kníh Super Affiliate Academy a Tvorba úspešného zarábajúceho blogu. Stačí využiť na dognet.store >>

Zdieľať článok
Affiliate sieť Dognet
Tento článok ti prináša

Affiliate sieť Dognet

Sme tu pre inzerentov a publisherov už viac ako 9 rokov a sieť staviame na kvalite a službe. Nie sme len technické riešenie, či lokálna pobočka inej siete. Sieť sme budovali na zelenej lúke a preto je nastavená tak, ako aj celá naša firma – férovo. Pre inzerentov a publisherov často robíme doslova modré z neba len preto, aby sa o nás mohli oprieť. Prečo práve Dognet? Na trhu sa pohybujú niekoľkí hráči. Nie sme jediný a každá sieť sa na niečo špecializuje, v niečom vyniká. V čom my? Robíme so širokým spektrom publisherov – od tých najväčších, po malých blogerov. A sústredíme sa práve na obsahových publisherov, ktorí tvoria obsah. Sami kontrolujeme sieť, kvalitu a zakladáme si na tom. Aj preto sa na nás spoliehajú tisíce publisherov a stovky inzerentov – uľahčujeme im život a vytvárame čo najlepšie prostredie na kooperáciu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Ako pracovať s infláciou v roku 2022 v e-commerce svete?

Rok 2022 priniesol mnohé zmeny. Firmy sa stretávajú s nižším dopytom, neistotou, stagnáciou či prepadmi. Aj keď je inflácia prirodzená, tento rok dosiahla svoje 22-ročné maximum. Zákazníci sa dlhšie rozhodujú a presvedčiť ich o kúpe je čoraz ťažšie. Zistite, ako ustáť vlnu inflácie a udržať svoju značku na očiach verejnosti.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Prečítať článok
3 min. čítanie

Ako eliminovať nedokončené nákupy?

Kvôli nedokončeným nákupom stoja v opustených košíkoch milióny eur. Podľa štatistík až dve tretiny zákazníkov nedotiahne nákup do konca a e-shop opustí tesne pred zaplatením. Aké faktory ovplyvňujú naše nákupné správanie a dá sa nedokončeným nákupom predchádzať?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
7 min. čítanie

Pripravte svoj e-shop na hlavnú sezónu

Prelom septembra a októbra predstavuje ten najvyšší čas zhlboka sa nadýchnuť a naplno sa vrhnúť do top sezóny roka – Black Friday a Vianoc. Prečítajte si rady zo všeobecného pohľadu webu, ale taktiež UX, sociálnych sietí, PPC a analytiky a získajte z hlavnej sezóny maximum. 

Martin Krupa Martin Krupa
Co-founder ui42
Prečítať článok