
O číslach a metodike
Do štatistiky som bral všetky kampane a trhy siete. Približne 60 % sú slovenské e-shopy, 30 % české a ostatné sú väčšinou z Maďarska. Trhy sú blízko seba a dal som prednosť objemu dát pred špecifikáciou na trh.
Bral som do úvahy počty konverzií, ktoré sme zaznamenali cez affiliate kampane, teda nejde o celkové čísla z e-shopov. Odchýlka od reality je plus/mínus 10 %.
Priemer v rámci výpočtu percentuálnemu poklesu alebo nárastu som počítal ako priemer z prvých 30 dní roku 2020, ktoré boli ešte “predkrízové”.
Aby bolo jasné, najsilnejší deň v týždni je pondelok, občas nedeľa. Postupne to klesá až k najslabšej sobote. V nedeľu to už stúpa a v pondelok to ide do maxima. Samozrejme, ide o klasické týždne bez štátnych sviatkov a prázdnin.
Sledoval som 4 segmenty
- Zdravie
- Nábytok a bývanie
- Móda
- Elektro
Peak segmentu zdravia
Minulý týždeň znova pokračovala hegemónia segmentu zdravia. Niekoľko dní bolo viac ako 50 % konverzií siete z tohto segmentu. Aj napriek “oživeniu” ostatných segmentov cez víkend očakávame silnú dominanciu segmentu aj v ďalších dňoch. No vzhľadom na to, že sa možno znova otvoria obchody, a lekárne začínajú byť lepšie zásobované, sa zrejme segment vráti postupne do normálu.
Nedeľa znova v znamení nábytku a bývania
Po miernej oscilácii sa v nedeľu 22. marca znova vrátil segment nábytku a bývania. To môžeme sledovať aj v predošlých týždňoch, že v nedeľu sa veľmi “zdravie nerieši”. Je to signál, že sa segmenty vracajú ako tak do normálu? Pravdepodobne nie, je to spôsobené víkendom a tým, že ľudia dlhšie nákupy odkladali.
Móda a krása stále výrazne pod priemerom
Aj napriek oživeniu ostatných segmentov, móda a krása stále stagnujú. Je to logické – ľudia majú šiat a kozmetiky dosť 🙂
Ako to pôjde ďalej? Pandémia ukazuje, že online práca a online nakupovanie je istejšia cesta, ako sa mohlo v minulosti zdať. Každý vedel, že online je budúcnosť, ale že bude až taká blízka? Držme si palce, aby všetko dobre dopadlo. A hlavne, ostaňme doma! 🙂 A ďakujme logistickým firmám a kuriérom. Keď vám znova nejaký niečo prinesie, dajte mu prosím darček. Keksík, čokoládu. Majú to v tieto dni ťažké a ecommerce funguje len vďaka nim.
Stále platí 100 % zľavový kupón “somdoma” na nákup kníh Super Affiliate Academy a Tvorba úspešného zarábajúceho blogu. Stačí využiť na dognet.store >>