Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január už čoskoro
Žilina
15. Február už čoskoro
Prešov
7. Marec už čoskoro
Trnava
28. Marec už čoskoro
Lučenec
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
14. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

AKTUALIZOVANÝ vývoj ecommerce segmentov do 22. marca 2020

Tak, ako minulý týždeň, opäť prinášam z agregovaných dát affiliate siete Dognet prehľad, ako sa darí rôznym segmentom. Sú to "maxi čerstvé" dáta, lebo som si ráno privstal a máme tu už dáta aj z nedele 22. marca 2020. Teda aktuálnejšie to už byť nemôže.

AKTUALIZOVANÝ vývoj ecommerce segmentov do 22. marca 2020

O číslach a metodike

Do štatistiky som bral všetky kampane a trhy siete. Približne 60 % sú slovenské e-shopy, 30 % české a ostatné sú väčšinou z Maďarska. Trhy sú blízko seba a dal som prednosť objemu dát pred špecifikáciou na trh.

Bral som do úvahy počty konverzií, ktoré sme zaznamenali cez affiliate kampane, teda nejde o celkové čísla z e-shopov. Odchýlka od reality je plus/mínus 10 %.

Priemer v rámci výpočtu percentuálnemu poklesu alebo nárastu som počítal ako priemer z prvých 30 dní roku 2020, ktoré boli ešte “predkrízové”.

Aby bolo jasné, najsilnejší deň v týždni je pondelok, občas nedeľa. Postupne to klesá až k najslabšej sobote. V nedeľu to už stúpa a v pondelok to ide do maxima. Samozrejme, ide o klasické týždne bez štátnych sviatkov a prázdnin.

Sledoval som 4 segmenty

  • Zdravie
  • Nábytok a bývanie
  • Móda
  • Elektro

Peak segmentu zdravia

Minulý týždeň znova pokračovala hegemónia segmentu zdravia. Niekoľko dní bolo viac ako 50 % konverzií siete z tohto segmentu. Aj napriek “oživeniu” ostatných segmentov cez víkend očakávame silnú dominanciu segmentu aj v ďalších dňoch. No vzhľadom na to, že sa možno znova otvoria obchody, a lekárne začínajú byť lepšie zásobované, sa zrejme segment vráti postupne do normálu.

Nedeľa znova v znamení nábytku a bývania

Po miernej oscilácii sa v nedeľu 22. marca znova vrátil segment nábytku a bývania. To môžeme sledovať aj v predošlých týždňoch, že v nedeľu sa veľmi “zdravie nerieši”. Je to signál, že sa segmenty vracajú ako tak do normálu? Pravdepodobne nie, je to spôsobené víkendom a tým, že ľudia dlhšie nákupy odkladali.

Móda a krása stále výrazne pod priemerom

Aj napriek oživeniu ostatných segmentov, móda a krása stále stagnujú. Je to logické – ľudia majú šiat a kozmetiky dosť 🙂

Ako to pôjde ďalej? Pandémia ukazuje, že online práca a online nakupovanie je istejšia cesta, ako sa mohlo v minulosti zdať. Každý vedel, že online je budúcnosť, ale že bude až taká blízka? Držme si palce, aby všetko dobre dopadlo. A hlavne, ostaňme doma! 🙂 A ďakujme logistickým firmám a kuriérom. Keď vám znova nejaký niečo prinesie, dajte mu prosím darček. Keksík, čokoládu. Majú to v tieto dni ťažké a ecommerce funguje len vďaka nim.

Stále platí 100 % zľavový kupón “somdoma” na nákup kníh Super Affiliate Academy a Tvorba úspešného zarábajúceho blogu. Stačí využiť na dognet.store >>

Zdieľať článok
Tento článok ti prináša

Affiliate sieť Dognet

Dognet je lokálna affiliate sieť, ktorá sa plne venuje trhu affiliate marketingu. Pracuje na modeli CPA (cost per action), kde inzerent platí a publisher dostáva províziu len v prípade realizácie obchodu. Sieť Dognet združuje stovky affiliate kampaní zo Slovenska, Česka, Maďarska a Rumunska. Klientom priniesli už viac ako 4,5 milióna konverzií.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako si vybrať platobnú bránu pre e-shop 2. časť – Platobné metódy a ďalšie funkcie
7 min. čítanie

Ako si vybrať platobnú bránu pre e-shop 2. časť – Platobné metódy a ďalšie funkcie

Úlohu dizajnu a používateľského rozhrania platobnej brány sme si predstavili v predchádzajúcom článku Ako vybrať platobnú bránu pre e-shop 1. časť – dizajn a používateľské rozhranie. Na túto tému nadväzuje ďalší súbor aspektov, ktoré sú dôležité pri výbere vhodného platobného riešenia. Významnú úlohu zohráva ponuka obľúbených platobných metód, ako aj ďalšie funkcie, ktoré môžu mať […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Maloobchodné predajne sa stále držia v boji s e-shopmi
2 min. čítanie

Maloobchodné predajne sa stále držia v boji s e-shopmi

Maloobchodný predaj je v Českej republike stále hlavným spôsobom nakupovania. 39 % ľudí nakupuje výlučne v kamenných obchodoch a typický nákup im trvá približne 20 minút. Okrem technológií, ktoré zjednodušujú nakupovanie, využívajú maloobchodníci aj inteligentné počítanie ľudí, ktoré dokáže určiť vek, pohlavie alebo miesto, kde sa zákazníci v rámci predajne najčastejšie zdržiavajú.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+