O číslach a metodike
Do štatistiky som bral všetky kampane a trhy siete. Približne 60 % sú slovenské e-shopy, 30 % české a ostatné sú väčšinou z Maďarska. Trhy sú blízko seba a dal som prednosť objemu dát pred špecifikáciou na trh.
Bral som do úvahy počty konverzií, ktoré sme zaznamenali cez affiliate kampane, teda nejde o celkové čísla z e-shopov. Odchýlka od reality je plus/mínus 10 %.
Priemer v rámci výpočtu percentuálnemu poklesu alebo nárastu som počítal ako priemer z prvých 30 dní roku 2020, ktoré boli ešte “predkrízové”.
Aby bolo jasné, najsilnejší deň v týždni je pondelok, občas nedeľa. Postupne to klesá až k najslabšej sobote. V nedeľu to už stúpa a v pondelok to ide do maxima. Samozrejme, ide o klasické týždne bez štátnych sviatkov a prázdnin.
Sledoval som 4 segmenty
- Zdravie
- Nábytok a bývanie
- Móda
- Elektro
Výsledky
Ako môžeme vidieť, rast ťahá práve segment zdravia. Zaujímavé je, že rástol aj segment nábytku a bývania. Elektro a móda klesala.
Keď si ale zoberieme zastúpenie segmentov v percentách, tak vidíme, že posledné dni segment zdravia deklasuje všetky segmenty a podiel bývania a nábytku sa zmenšuje.
Keď si prezrieme percentuálne zmeny naprieč segmentami, tak jasne vidíme prepady v posledných dňoch a raketový rast segmentu zdravia. A naopak percentuálny prepad ostatných segmentov.
Keď si pozrieme graf len od 7. marca 2020, tak jasne vidíme, čo a ako sa deje.
Toľko odo mňa, narýchlo, aby boli dáta čo najaktuálnejšie. O 10 až 12 dní sa pokúsim priniesť update o tom, ako sa situácia vyvíja.