2 min. čítanie

4 čerstvé grafy o vývoji konverzií v eshopoch počas pandémie COVID-19

Ako sa dotkne aktuálna situácia ecommerce trhu? V affiliate sieti Dognet máme stovky kampaní naprieč segmentami, tak som dal dokopy agregované čísla za tento rok do 14.3.2020. Ako si vedie segment zdravia a ako ostatné?

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
4 čerstvé grafy o vývoji konverzií v eshopoch počas pandémie COVID-19

O číslach a metodike

Do štatistiky som bral všetky kampane a trhy siete. Približne 60 % sú slovenské e-shopy, 30 % české a ostatné sú väčšinou z Maďarska. Trhy sú blízko seba a dal som prednosť objemu dát pred špecifikáciou na trh.

Bral som do úvahy počty konverzií, ktoré sme zaznamenali cez affiliate kampane, teda nejde o celkové čísla z e-shopov. Odchýlka od reality je plus/mínus 10 %.

Priemer v rámci výpočtu percentuálnemu poklesu alebo nárastu som počítal ako priemer z prvých 30 dní roku 2020, ktoré boli ešte “predkrízové”.

Aby bolo jasné, najsilnejší deň v týždni je pondelok, občas nedeľa. Postupne to klesá až k najslabšej sobote. V nedeľu to už stúpa a v pondelok to ide do maxima. Samozrejme, ide o klasické týždne bez štátnych sviatkov a prázdnin.

Sledoval som 4 segmenty

  • Zdravie
  • Nábytok a bývanie
  • Móda
  • Elektro

Výsledky

Ako môžeme vidieť, rast ťahá práve segment zdravia. Zaujímavé je, že rástol aj segment nábytku a bývania. Elektro a móda klesala.

Keď si ale zoberieme zastúpenie segmentov v percentách, tak vidíme, že posledné dni segment zdravia deklasuje všetky segmenty a podiel bývania a nábytku sa zmenšuje.

 

Keď si prezrieme percentuálne zmeny naprieč segmentami, tak jasne vidíme prepady v posledných dňoch a raketový rast segmentu zdravia. A naopak percentuálny prepad ostatných segmentov.

Keď si pozrieme graf len od 7. marca 2020, tak jasne vidíme, čo a ako sa deje.

Toľko odo mňa, narýchlo, aby boli dáta čo najaktuálnejšie. O 10 až 12 dní sa pokúsim priniesť update o tom, ako sa situácia vyvíja.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge

Spoluzakladateľ projekt Ecommerce Bridge a riaditeľ affiliate siete Dognet, ktorá aktuálne pôsobí v 13 krajiných strednej Európy a Balkánu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Ako pracovať s infláciou v roku 2022 v e-commerce svete?

Rok 2022 priniesol mnohé zmeny. Firmy sa stretávajú s nižším dopytom, neistotou, stagnáciou či prepadmi. Aj keď je inflácia prirodzená, tento rok dosiahla svoje 22-ročné maximum. Zákazníci sa dlhšie rozhodujú a presvedčiť ich o kúpe je čoraz ťažšie. Zistite, ako ustáť vlnu inflácie a udržať svoju značku na očiach verejnosti.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Prečítať článok
3 min. čítanie

Ako eliminovať nedokončené nákupy?

Kvôli nedokončeným nákupom stoja v opustených košíkoch milióny eur. Podľa štatistík až dve tretiny zákazníkov nedotiahne nákup do konca a e-shop opustí tesne pred zaplatením. Aké faktory ovplyvňujú naše nákupné správanie a dá sa nedokončeným nákupom predchádzať?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
7 min. čítanie

Pripravte svoj e-shop na hlavnú sezónu

Prelom septembra a októbra predstavuje ten najvyšší čas zhlboka sa nadýchnuť a naplno sa vrhnúť do top sezóny roka – Black Friday a Vianoc. Prečítajte si rady zo všeobecného pohľadu webu, ale taktiež UX, sociálnych sietí, PPC a analytiky a získajte z hlavnej sezóny maximum. 

Martin Krupa Martin Krupa
Co-founder ui42
Prečítať článok