Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Ako vojna na Ukrajine ovplyvní elektronický obchod?

Rusko-ukrajinská vojna už začala ovplyvňovať svetové hospodárstvo a takmer určite ovplyvní aj e-commerce spoločnosti. Podľa Armanda Roggia z Practical E-commerce by sa predstavitelia podnikov mali zamyslieť nad tým, ako konflikt ovplyvní ich spoločnosti a čo môžu urobiť, aby minimalizovali negatívne dôsledky. 

Ako vojna na Ukrajine ovplyvní elektronický obchod?

Narušenie dodávateľského reťazca 

Rusko-ukrajinská vojna a s ňou spojené početné hospodárske sankcie by mohli zvýšiť tlak na globálny dodávateľský reťazec, ktorý sa ešte úplne nezotavil z Covidu-19.

Vojenská intervencia už stihla narušiť chod automobilového priemyslu a obchodu s autami nielen v Rusku, ale aj na Slovensku. Výrobcovia reagujú na nedostatok komponentov a logistické problémy, ktoré predlžujú dodacie lehoty. Niektoré spoločnosti môžu reagovať na riziká spojené s dodávateľskými reťazcami navýšením zásob. 

Zvýšenie nákladov na prepravu

S rastúcimi cenami benzínu sa zvyšujú aj náklady na prepravu malých zásielok. Očakávajte preto, že dopravcovia ako UPS, FedEx a US Postal Service zavedú palivové príplatky alebo zvýšia sadzby.

Napríklad spoločnosť FedEx si v čase písania tohto článku už účtovala príplatok za palivo vo výške 14,5 % pri expresných službách a 13,25 % pri pozemných službách.

Veľké flotily kontajnerových lodí, ako napríklad Maersk, už upozorňujú na zvyšovanie cien prepravy a príplatkov typu “vojnové riziko”.

Dopyt spotrebiteľov

Vojna má potenciál znížiť spotrebiteľský dopyt. Zvýšená inflácia, rast cien a nestabilná ekonomická situácia povedú zákazníkov k opatrnosti. Bežní spotrebitelia sa v období krízy vyhýbajú nákupu nepotrebných položiek. 

Majitelia e-shopov by mali zohľadniť tento fakt a prispôsobiť produktové portfólio potrebám zákazníkov v nadchádzajúcom období. 

Úverové náklady

Vojna na Ukrajine posilní infláciu na celom svete. Americký Federálny rezervný systém už zvýšil úrokové sadzby, ale rastúce ceny v dôsledku vojny ich pravdepodobne ešte navýšia. To zvýši úverové náklady pre podniky a spotrebiteľov. Je na mieste prehodnotiť svoje úverové limity a porozumieť, aký vplyv na spoločnosť bude mať zvýšenie úrokových sadzieb.

Hromadné nakupovanie

Vojna na Ukrajine by mohla zopakovať panické nakupovanie tovaru spotrebiteľmi a zanechať v supermarketoch prázdne regály. Nedostatok spôsobený pandémiou je pre mnohých nakupujúcich bolestnou spomienkou. 

Online platformy by mohli zvážiť či ich výrobky náhodou nepatria do kategórie “základný sortiment”. Ak áno, ako by hromadné nakupovanie ovplyvnilo spoločnosť, ich dodaciu schopnosť, skladové zásoby?

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+