4 min. čítanie

Ako sa môžu e-shopy inšpirovať Veľkou nocou?

Ako súvisí kresťanský sviatok s online podnikaním? Môžu sa e-shopy týmto obdobím inšpirovať a priblížiť sa ešte viac k svojim zákazníkom? Prinášame 3 tipy, ktoré vám pomôžu zastaviť sa, prehodnotiť niektoré postupy a zlepšiť váš brand.

Ako sa môžu e-shopy inšpirovať Veľkou nocou?

Vyberané jedlo, šibačka, mokré ženy a “pohárik” pri každých dverách? Tento obraz ako dôverné synonymum Veľkej noci? Niektorí to považujú za prežitok a radšej sa vyberú do prírody. Niekto tomu neprikladá žiaden hlbší význam, venuje sa svojim záujmom a rodine. 

Veľkonočné sviatky patria v slovenskom kontexte medzi tie významnejšie. Človek tomu rozumie bez ohľadu na to, do ktorej “škatuľky” patrí. Dnes si povieme, ako môžeme vyťažiť z podstaty týchto sviatkov a posunúť náš biznis ešte o krok ďalej.

Prozákaznícky eshop – zamerajte sa na potreby ľudí

Veľká noc je príbehom. Príbehom, kedy sa Boh zameral na človeka, aby mu pomohol. Skúsme sa zamerať na niekoho iného, než na nás. Dáta a výsledky sú veľmi dôležité, ale ľudia sú dôležitejší. Nezabudnite na pomer 49 % vs 51 %.  Ako eshopári sa skúsme na chvíľu zastaviť, čísla nechajme bokom a zamerajme sa na našich zákazníkov. 

“Pre našich zákazníkov urobíme všetko”,” Sme tu pre vás”, “Zákazník, náš pán” a pod. Určite ste už niekedy videli a čítali podobné banality. 

Namiesto klišé sloganov, použite princíp: Don’t tell me, show me.

Ukážte ľuďom, že vám na nich záleží. Nebojte sa, ľudia veľmi rýchlo vycítia, či ste prozákaznícky eshop alebo nie. Namiesto prázdnych fráz, urobte skutok. Začnite s novou službou, opýtajte sa svojich zákazníkov, čo potrebujú. Nebojte sa ukázať, že ich potrebujete. Potrebujete ich názor, ich hlas, ich spätnú väzbu. Prosím, nerobte prieskum, kvôli prieskumu. Hrach o stenu sú slová, ktoré sú síce vypočuté, ale nepriniesli žiadnu zmenu. Nerobte zo svojich zákazníkov hlupákov, inak vám to spočítajú. Budujte autentické prozákaznícke služby. 

Týždenný podcast UPdate

Príbeh je dôležitý

Dobrý príbeh dokáže zázraky. Príbeh o tom, ako sa Boh stal človekom, aby zachránil človeka môže niektorým liezť na… V poriadku, ale prešlo 2000 rokov a stále je tu. Biblia je stále najpredávanejšou, najprekladanejšou knihou v histórií ľudstva. Mnohí ľudia nechcú mať s cirkvou nič spoločné, ale stále veria.

Ak máte dobrý príbeh, použite ho. Dobrý príbeh je ako soľ. Dobrý sluha, ale zlý pán. Ak to preženiete, pokazíte celú chuť. Je však nenahraditeľný. Ľudia od pradávna potrebujú príbehy, ktoré by ich inšpirovali. Príbehy, ktoré ich dokážu povzbudiť. Máte naozaj dobrú ponuku? Skvelé. Nechajte ľudí najprv ochutnať váš produkt, potom im povedzte váš príbeh. Ak sa to spojí, máte istých zákazníkov. Vrátia sa znova. Pozor príbeh + produkt musia ísť ruka v ruke. Majte skvelý produkt, aj skvelý príbeh.

Pekný príbeh + zlá skúsenosť s produktom = pocit krivdy, sklamanie a zabuchnutie dverí.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Pozitívne správy sú silnejšie

Na úplne prvý pohľad sa môže zdať, že svet miluje hejterov. Je aktuálne trendy poukázať na to, čo druhí robia zle. Negatívne správy, vraždy, škandály sú trhákom dneška. Čakať až s chorobnou nedočkavosťou na niečí pád, streamovať nehodu v priamom prenose atď. Hlad po senzáciách nie je ničím novým. Áno, v piatok bol Kristus ukrižovaný, ale v nedeľu vstal z mŕtvych. To, čo zmenilo svet nebola piatková senzácia, ale nedeľná dobrá správa. 

História potvrdzuje, že pozitívne správy sú mocnejšie. Skúste byť hodinu v prítomnosti človeka, ktorý sa neustále sťažuje. Budete vyčerpaní. Potom si vyskúšajte byť v prítomnosti spokojného homo sapiens happiness. Uvidíte ten rozdiel.

„Because I’m happy. Clap along if you feel like a room without a roof. Because I’m happy. Clap along if you feel like happiness is the truth.“ Pharrell Williams

Venujte úsilie stať sa eshopom, ktorý je pozitívny. Cvičte zamestnancov, aby sa zákazníci cítili dobre v ich prítomnosti. Nech sú vaše popisy produktov autentické a pravdivé. Nech je váš blog plný dobrých správ. Tam, kde ľudia vidia problémy, vy prinášajte riešenia.

Nezabudnite. Ak má človek otvorené oči, môže vidieť príležitosť tam, kde niektorí vidia len ťažkosti. Tí najlepší dokážu z krízy vždy vyťažiť a pokora je základom úspechu.

Za redakciu vám prajeme mnoho úspechov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť
4 min. čítanie

Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť

Predplatné nie je len o streamovacích službách a mesačných boxoch. Podľa správy Subscription Trends Q1 Report 2025 od Subscrybe zažíva celý model predplatného výrazný posun – a e-commerce z toho môže výrazne ťažiť. Vybrali sme päť kľúčových trendov, ktoré majú najväčší dopad na online predaj, a preložili ich do praktických súvislostí pre tých, čo chcú […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?
3 min. čítanie

Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?

Spotrebiteľské návyky sa dlhodobo menia v prospech zdravia a wellness. Počet ľudí, ktorí investujú do svojho zdravia, rastie. A to vytvára nové príležitosti pre e-commerce značky. Analýza spoločností Experian a Reward, vychádza z viac ako 1,4 miliardy kartových transakcií a ukazuje, že výdavky na fitness a výživu medziročne vzrástli o 6 %. Predajcovia, ktorí sa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+