
Vyberané jedlo, šibačka, mokré ženy a “pohárik” pri každých dverách? Tento obraz ako dôverné synonymum Veľkej noci? Niektorí to považujú za prežitok a radšej sa vyberú do prírody. Niekto tomu neprikladá žiaden hlbší význam, venuje sa svojim záujmom a rodine.
Veľkonočné sviatky patria v slovenskom kontexte medzi tie významnejšie. Človek tomu rozumie bez ohľadu na to, do ktorej “škatuľky” patrí. Dnes si povieme, ako môžeme vyťažiť z podstaty týchto sviatkov a posunúť náš biznis ešte o krok ďalej.
Prozákaznícky eshop – zamerajte sa na potreby ľudí
Veľká noc je príbehom. Príbehom, kedy sa Boh zameral na človeka, aby mu pomohol. Skúsme sa zamerať na niekoho iného, než na nás. Dáta a výsledky sú veľmi dôležité, ale ľudia sú dôležitejší. Nezabudnite na pomer 49 % vs 51 %. Ako eshopári sa skúsme na chvíľu zastaviť, čísla nechajme bokom a zamerajme sa na našich zákazníkov.
“Pre našich zákazníkov urobíme všetko”,” Sme tu pre vás”, “Zákazník, náš pán” a pod. Určite ste už niekedy videli a čítali podobné banality.
Namiesto klišé sloganov, použite princíp: Don’t tell me, show me.
Ukážte ľuďom, že vám na nich záleží. Nebojte sa, ľudia veľmi rýchlo vycítia, či ste prozákaznícky eshop alebo nie. Namiesto prázdnych fráz, urobte skutok. Začnite s novou službou, opýtajte sa svojich zákazníkov, čo potrebujú. Nebojte sa ukázať, že ich potrebujete. Potrebujete ich názor, ich hlas, ich spätnú väzbu. Prosím, nerobte prieskum, kvôli prieskumu. Hrach o stenu sú slová, ktoré sú síce vypočuté, ale nepriniesli žiadnu zmenu. Nerobte zo svojich zákazníkov hlupákov, inak vám to spočítajú. Budujte autentické prozákaznícke služby.
Príbeh je dôležitý
Dobrý príbeh dokáže zázraky. Príbeh o tom, ako sa Boh stal človekom, aby zachránil človeka môže niektorým liezť na… V poriadku, ale prešlo 2000 rokov a stále je tu. Biblia je stále najpredávanejšou, najprekladanejšou knihou v histórií ľudstva. Mnohí ľudia nechcú mať s cirkvou nič spoločné, ale stále veria.
Ak máte dobrý príbeh, použite ho. Dobrý príbeh je ako soľ. Dobrý sluha, ale zlý pán. Ak to preženiete, pokazíte celú chuť. Je však nenahraditeľný. Ľudia od pradávna potrebujú príbehy, ktoré by ich inšpirovali. Príbehy, ktoré ich dokážu povzbudiť. Máte naozaj dobrú ponuku? Skvelé. Nechajte ľudí najprv ochutnať váš produkt, potom im povedzte váš príbeh. Ak sa to spojí, máte istých zákazníkov. Vrátia sa znova. Pozor príbeh + produkt musia ísť ruka v ruke. Majte skvelý produkt, aj skvelý príbeh.
Pekný príbeh + zlá skúsenosť s produktom = pocit krivdy, sklamanie a zabuchnutie dverí.
Pozitívne správy sú silnejšie
Na úplne prvý pohľad sa môže zdať, že svet miluje hejterov. Je aktuálne trendy poukázať na to, čo druhí robia zle. Negatívne správy, vraždy, škandály sú trhákom dneška. Čakať až s chorobnou nedočkavosťou na niečí pád, streamovať nehodu v priamom prenose atď. Hlad po senzáciách nie je ničím novým. Áno, v piatok bol Kristus ukrižovaný, ale v nedeľu vstal z mŕtvych. To, čo zmenilo svet nebola piatková senzácia, ale nedeľná dobrá správa.
História potvrdzuje, že pozitívne správy sú mocnejšie. Skúste byť hodinu v prítomnosti človeka, ktorý sa neustále sťažuje. Budete vyčerpaní. Potom si vyskúšajte byť v prítomnosti spokojného homo sapiens happiness. Uvidíte ten rozdiel.
“Because I’m happy. Clap along if you feel like a room without a roof. Because I’m happy. Clap along if you feel like happiness is the truth.” Pharrell Williams
Venujte úsilie stať sa eshopom, ktorý je pozitívny. Cvičte zamestnancov, aby sa zákazníci cítili dobre v ich prítomnosti. Nech sú vaše popisy produktov autentické a pravdivé. Nech je váš blog plný dobrých správ. Tam, kde ľudia vidia problémy, vy prinášajte riešenia.
Nezabudnite. Ak má človek otvorené oči, môže vidieť príležitosť tam, kde niektorí vidia len ťažkosti. Tí najlepší dokážu z krízy vždy vyťažiť a pokora je základom úspechu.
Za redakciu vám prajeme mnoho úspechov.