5 min. čítanie

Ako organicky získať followerov na Instagrame?

Existuje niekoľko spôsobov, ktoré vám pomôžu zviditeľniť sa na Instagrame a organicky zvyšovať počet followerov. Stačí ich len trpezlivo dodržiavať.

Ako organicky získať followerov na Instagrame?

Postujte pravidelne

Veľmi dôležité je, aby bol účet aktívny a pravidelne postoval nový obsah. Ideálny je aspoň jeden príspevok denne, pri rozbiehaní nového účtu to môže byť pokojne aj viac. Počet príspevkov vám priamoúmerne zvyšuje počet nových followerov a zároveň udrží pozornosť už existujúcich sledovateľov.

Zvoľte si štýl a nemeňte ho

Už pri zakladaní účtu by ste mali mať jasno v tom, akým obsahom ho budete napĺňať. Ak to bude krajinná fotografia, postujte len krajinky, ak portrét, nepostujte zvieratká a podobne.

Držte jednotnosť nielen v obsahu, ale aj vo forme. Dodržujte rovnaký formát fotiek a ideálne aj podobnú farebnosť. Nový follow väčšinou nedostanete na základe jedného postu, sledovatelia majú vo zvyku pozrieť si najprv celý účet. Preto je dôležité, aby príspevky spolu ladili a boli relatívne uniformné.

Používajte hashtagy

Hashtagy majú veľkú silu a dokážu vám priniesť značnú vizibilitu. K príspevku môžete pridať až 30 hashtagov, preto túto možnosť využite. Je potom na vás, či ich pridáte priamo do popisu príspevku, alebo do komentára. Nedávna štúdia však zistila, že o niečo lepšie štatistiky dosahujú príspevky s hashtagmi priamo v popise.

Hashtagy vyberajte starostlivo

Pri voľbe hashtagov si vždy všímajte počet postov, ktoré sú nimi označené. Vyhnite sa tým najgenerickejším (#summer, #love, #nature). Preferujte také, ktoré majú menej ako 500-tisíc príspevkov, aby sa vaša fotka nestratila v záplave ostatných. Ak vám robí problém vymyslieť relevantné hashtagy k vášmu príspevku, pomôžte si aplikáciou, ako je napríklad Focalmark, ktorá ich vytvorí za vás.

Označujte polohu

Geolokácia taktiež pomáha dosahovať lepšie výsledky postov, preto nezabudnite k príspevkom pridať aj lokalitu. Táto by však mala byť vždy korektná. Ak je vo vašom príspevku fotografia z Bali, no postujete ju zo Slovenka, označte Bali. Ak obsah vášho príspevku nevypovedá o konkrétnom mieste, pridajte lokalitu, v ktorej sa nachádzate, aby ste zasiahli sledovateľov zo svojho okolia.

Interagujte so svojím publikom

Engagement je kľúčový, a to nielen počet likes, ale predovšetkým počet komentárov. Preto sa snažte viesť so svojimi followermi dialóg. V príspevku položte otázku a žiadajte odpoveď do komentára, na ktorý taktiež zareagujte. Interagujte predovšetkým v prvú hodinu po vypostovaní príspevku, aby algoritmus Instagramu vyhodnotil váš post ako hodný zobrazovania čo najviac používateľom.

Sledujte ostatných

Buďte v sledovaní aktívny aj vy. Vyberajte si predovšetkým účty a ľudí, ktorí sa zaujímajú o rovnaké témy. Ak je váš účet odrazom vašej fotografickej tvorby, neváhajte sledovať aj ďalších fotografov. S veľkou pravdepodobnosťou vám follow opätujú.

Kolaborovať sa oplatí

Ak je to možné, spolupracujte s inými účtami. Pokiaľ vás nazdieľa a označí veľký účet s desiatkami tisíc fanúšikov, noví followeri sa s určitosťou ujdú aj vám. Opäť sa pre spoluprácu snažte vyberať účty, ktoré sú obsahom podobné tomu vášmu.

Usporiadajte súťaž

Súťaže boli vždy skvelým nástrojom na rýchle a pomerne jednoduché získanie väčšieho počtu nových fanúšikov naraz. Preto z času na čas usporiadajte súťaž na svojom účte aj vy. Nezabudnite však pri jej tvorbe myslieť na oficiálne pravidlá, ktorým súťaže na Instagrame podliehajú.

Pri výbere výhry uprednostnite niečo, o čo budú vaši sledovatelia skutočne stáť a výhra bude prepojená s obsahom vášho účtu. Ak máte napríklad účet venovaný kozmetickej značke, ako výhru voľte práve kozmetiku.

Nebráňte sa rôznym formátom

Okrem fotografie sa oplatí využívať aj ostatné formáty, akými sú napríklad video, live video alebo príbehy (stories) či IG TV. Sú to formáty, ktoré aktuálne tlačí do popredia aj samotný Instagram, preto by bola škoda nevyužiť ich potenciál a nezaujať vašich fanúšikov rôznymi formami.

Nezabúdajte na analytiku

Ak používate biznisový účet, venujte pozornosť štatistikám, ktoré vám prinesú cenné informácie o sledovateľoch. V nich vyčítate aj to, v ktorú hodinu počas dňa sú na Instagrame najaktívnejší.

Týmto časom prispôsobte načasovanie publikovania vašich príspevkov, aby ste maximalizovali šance na čo najväčší zásah, a dokázali sa tak čo najviac zviditeľniť.

Budovanie účtu na Instagrame si skutočne vyžaduje trpezlivosť a žiadne skratky k tomuto cieľu nevedú. Ak predsa, tak sa vám s určitosťou nevyplatia.

Jednou z nich (mimochodom, Instagramom zakázaná) je aj kúpa followerov. Takíto followeri však ostávajú pasívni a okrem sledovania z nich nič viac nezískate. Navyše, existujú aj tooly, ktoré vám takýchto falošných followerov vďaka ich neaktivite ľahko odhalia.

Okrem organického získavania fanúšikov si vždy môžete dopomôcť aj platenou reklamou. Najdôležitejším však vždy ostáva samotný obsah vášho účtu, ktorý ak followerov nezaujme, nepomôže mu ani platené promo.

Zdieľať článok
Zuzana Makúchová

Social media sú jej vášňou už takmer 4 roky. Okrem toho sa príležitostne venuje aj copywritingu a ideamakingu.

Tento článok ti prináša

daren&curtis

Reklamná agentúra, ktorá pôsobí od roku 2004. Postupne sme sa vyprofilovali na fullservisovú agentúru, ktorá klientom prináša komplexné reklamné a marketingové služby.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 min. čítanie

Ako môže neuromarketing pomôcť vašej firme?

Obchodníci si lámu hlavy nad tým, ako presvedčiť zákazníka k nákupu. Existuje mnoho prípadových štúdií ako vplývať pozitívne na správanie spotrebiteľov. Dokážeme niekedy vidieť do hlavy zákazníka? Už teraz nám vie veľmi veľa povedať neuromarketing.

Prečítať článok
6 min. čítanie

Ako vylepšiť výkon Shopping a Performance Max kampaní v Google s pomocou CSS programu

Každý inzerent sa vždy snaží optimalizovať rozpočty v kampaniach tak, aby dosahoval svoje ciele. Tie ciele sú pri každom inzerentovi iné či je to už určité percento ROAS, viac predajov, menšie PNO atď. Samozrejme, ciele nie je jednoduché dosiahnuť a okrem vedomostí potrebujete aj nástroje, ktoré vám pomôžu splniť očakávania. Jeden taký nástroj je aj […]

Darko Ďurica Darko Ďurica
Global Account Manager
Prečítať článok
7 min. čítanie

Značky, ktoré zvýšia výdavky za marketing v roku 2023, porastú

Čo všetko ovplyvní digitálny marketing v tomto roku? Už dosť správam o kríze a zlých vyhliadkach na rok 2023. Poďme to vziať z iného konca. Prezradíme vám, čo tento rok v digitálnom marketingu neprehliadnuť a ako čerpať z toho „zlého“. Pretože ako povedal pretekár Formule 1 Ayrton Senna: „Za pekného počasia nemôžete predbehnúť 15 áut. […]

Lucia Marková Lucia Marková
Marketing Manager
Prečítať článok