7 min. čítanie

Ako funguje zarábanie na YouTube?

Nech zdvihne ruku ten, čo si nikdy aspoň na moment nepredstavil seba ako YouTubera. Zapnúť kameru, postaviť sa pred ňu a porozprávať sa s potencionálnymi divákmi o nejakej téme.

Ako funguje zarábanie na YouTube?

Pozreli sme sa pod kapotu jednej z najznámejších sociálnych médií a video platforiem na svete. Koľko môžete zarobiť ako influencer a ako sa ním stať? Ako funguje monetizácia na YouTube? Dozviete sa v našom článku.

Možnosti, ako zarábať z YouTube

Pohybujete sa nejaký ten piatok po internete a poznáte spôsoby zarábania na sociálnych sieťach? Potom by vám pojem affiliate link nemal byť cudzí. Je pravdepodobné, že ste sa s ním už v živote stretli. Možno ste nejaký z nich už aj využili, a prispeli tým na výplatu influencera.

Ide o odkaz formou klikateľného linku, ktorý má primárnu úlohu presmerovať zákazníka na webovú stránku. Funguje sčasti ako obyčajný link. Väčšinou sa nachádza na rôznych recenziách produktov, v popisoch videí alebo iných sociálnych sieťach. Sekundárnou úlohou je sledovať, koľko ľudí na link kliklo a niečo si kúpilo. Po uskutočnení nákupu sa pripíše provízia človeku, ktorý umiestnil link na miesto, kde ste ho našli.

Na Youtube sú affiliate linky promované spôsobom, že influencer sa rozhodne pre ponúkanú značku. S ňou sa dohodnú na linku, ktorý musí zakomponovať do popisu videa. Okrem toho sa dohodnú aj o výške provízie, ktorú mu udelia, keď zákazník vykoná nákup cez daný link. Vďaka veľkému počtu videní sa aj veľký počet rozhodne navštíviť daný link. Vtedy sa môžu zárobky vyšplhať na slušné sumy.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Reklamy vo videách

Najpoužívanejší spôsob zarábania na YouTube pre influencerov. Je to najmä z niekoľkých dôvodov. Najhlavnejším dôvodom je, že influencer nemusí nič robiť. Žiadne otvorenie e-shopu, predávanie produktu, a podobne. Fanúšikovia si nesťažujú, že sa zapredal. V poslednom rade platí pravidlo: čím viac sledovateľov = tým väčšie zárobky z reklám.

VEDELI STE, ŽE…

… niekedy vám ani reklama nezarobí peniaze? Deje sa to hlavne vtedy, keď sa divák rozhodne preskočiť reklamu už po 5 sekundách. Peniaze sa pripočítajú vtedy, ak si divák pozrie aspoň desať sekúnd.

Po vytvorení kanálu sa videá nedajú hneď speňažiť reklamami. Je potrebné splniť tieto kroky:

  • Minimum aspoň 1 000 sledovateľov
  • Získať minimálne 4 000 hodín pozerania za posledných 12 mesiacov
  • Podpísať a súhlasiť s obchodnými podmienkami
  • Mať vytvorený účet v Google AdSense
  • Nechať sa skontrolovať a schváliť
Týždenný podcast UPdate

Potom, čo splníte dané kroky, stanete sa členom YouTube Partners Program. Následne si budete môcť videá speňažiť reklamami. Youtube vám umožní vybrať si zarobené peniaze po dosiahnutí sumy 100 dolárov z videní. Pre každú krajinu je to ale inak. Na Slovensku je to 70 €. Ak vaše video zarobí napríklad 100 €, vy dostanete 68 €, pretože AdSense si berie 32 % z peňazí, ktoré vaše videá zarobia.

Sponzoring

Druhý najpoužívanejší spôsob zarábania, ktorý na YouTube môžete vidieť. Vyskytuje sa priamo vo videách. Firma sa rozhodne svoj produkt alebo službu ponúknuť influencerovi, ktorý ju musí podľa dohody odpromovať vo videu. Napríklad, firma pošle influencerovi hrnček s ich logom, ktorý ho ukáže vo videu alebo ho položí na nejaké miesto, aby ho bolo vidieť.

Úspešnejšie sponzorstvá sa stávajú vtedy, keď influencer produkt používa. Napríklad, ak ide o hrnček, tak sa z neho napije. Nosí promovaný produkt na sebe ako mikinu a poukazuje na to. Snaží sa vzbudiť o produkt záujem a predať ho svojím vystupovaním. Zároveň plní to, na čom sa s firmou dohodli.

Predávanie merchu

Klasická forma príjmu vďaka veľkej základní fanúšikov, ktorí svojho influencera chcú podporiť. Výhodou je možnosť vybrať si hocijaký smer, akým sa rozhodne influencer uberať svoje videá. Varenie, hranie hier alebo točenie reakčných videí. Ak sa to ľuďom páči a slangovo povedané „idú si to”, merch pôjde ako na dračku.

Značkou sa stáva slovo alebo obrázok, ktorý ich nejakým spôsobom zdobí. Fanúšikovia to väčšinou veľmi dobre poznajú, preto budú hrdo nosiť značku na sebe. Väčšinou sa predávajú mikiny, tričká a vaky. Pod merch patrí hocičo, čo sa dá nosiť alebo obrandovať. Niektorí youtuberi predávajú papuče, čiapky, nálepky a hrnčeky. Pri službe môžu spomenúť výhody, ktoré im umožnila alebo im uľahčila v niečom život.

Trendom sa v posledných rokov stalo vytvorenie vtipného merchu z takzvaných memov. Ide o nejaký vtipný obrázok alebo slová, ktoré ľudia poznajú. Nosia to, aby sa aj druhí zabavili. Samozrejme, nemôže to byť niečo len tak stiahnuté z internetu. Musí to byť medzi fanúšikmi populárne, aby si to aj kúpili.

Koľko môžete zarobiť

Počuli ste niekedy teóriu, že slovenskí YouTube influenceri si nedokážu zarobiť na prežitie? Vedzte, že to nie je len teória. Pri divákoch z Česka alebo Slovenska budete musieť mať milióny videní, aby ste sa uživili. Neznamená to ale, že sa musíte presťahovať na iný kontinent. Stačí len videá tvoriť tak, aby boli zaujímavé pre zahraničné publikum. Práve oni vám dokážu zarobiť mnohonásobne viac.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Ako je potom možné, že si naši influenceri dokážu kúpiť drahé autá alebo nehnuteľnosti? Je to vďaka spomínaným dlhodobým spoluprácam s inou značkou alebo predávanie vlastného merchu. Netreba pritom zabúdať, že majú aj iné sociálne siete, na ktorých môžu mať tiež spolupráce. Aj vďaka iným platformám sa môžu mať viac ako dobre. Neexistuje hranica, koľko môžete maximálne zarobiť. Existuje len počet videní.

Koľko zarábajú najlepší

Zoznam je tvorený zahraničnými kanálmi. U nás nie je nikto taký, kto by atakoval najvyššie priečky. Na druhú stranu, je to dobrá motivácia pre vás dostať sa do tohto rebríčka. Ak to dokázal 9-ročný chlapec s recenzovaním hračiek, dokážete to aj vy. Volá sa Ryan Guan s kanálom Ryan ToysReview.

Týždenný podcast UPdate

10. Logan Paul – $14.5 milióna
9. PewDiePie – $15.5 milióna
8. Jacksepticeye – $16 miliónov
7. VanossGaming – $17 miliónov
6. Markiplier – $17.5 milióna
5. Jeffree Star – $18 miliónov
4. DanTDM – $18.5 milióna
3. Dude Perfect – $20 miliónov
2. Jake Paul – $21.5 milióna
1. Ryan ToysReview – $22 miliónov

Záver

Dokázali vás sumy a čísla namotivovať natoľko, aby ste svoj vlastný kanál stále rozvíjali? Prípadne, chceli by ste s tým začať a máte chuť stlačiť YouTubové tlačidlo „nahrať video”? Len smelo do toho. Pravdepodobne sa influencerom nestanete cez noc, ale dajte tomu čas, tvorte, zabávajte sa tým, zabávajte ostatných, dávajte hodnotu. Úspech potom na seba nedá dlho čakať.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Tipy na šikovné online nástroje pre zacielenie vašej reklamy

Áno, všetci dobre poznáme a pravdepodobne aj všetci riešime biznis účty na Facebooku, Instagrame a LinkedIne. TikTok je trošku kontroverznejší, vzhľadom na vekový priemer užívateľov, no pri rozumnom využití ide o veľmi účinný marketingový nástroj s vyše miliardou aktívnych užívateľov. Sociálne siete sú vo svete reklamy nepriestrelné klasiky, no ani zďaleka nejde o jediné platformy, […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
11 min. čítanie

Ktorá sociálna sieť je najvhodnejšia pre vás a váš biznis? Zistite, kde sa sústreďuje aké publikum

Občas sa môžete snažiť najviac, ako viete a výsledky stále nie sú také, ako by ste očakávali. Ak váš biznis nerastie aj vďaka sponzorovaným či nesponzorovaným príspevkom na sociálnych sieťach tak, ako by ste chceli, možno publikujete v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. 

Martina Gáherová Martina Gáherová
Social Media Manager
Prečítať článok
5 min. čítanie

Ako môže neuromarketing pomôcť vašej firme?

Obchodníci si lámu hlavy nad tým, ako presvedčiť zákazníka k nákupu. Existuje mnoho prípadových štúdií ako vplývať pozitívne na správanie spotrebiteľov. Dokážeme niekedy vidieť do hlavy zákazníka? Už teraz nám vie veľmi veľa povedať neuromarketing.

Prečítať článok