2 min. čítanie

Ako funguje Fulfillment?

Fulfillment = komplexný outsourcing logistiky

Peter Horník Peter Horník
Managing partner Fulfillment by FHB
Ako funguje Fulfillment?

Jednoducho povedané, fulfillment je riešenie distribúcie Vášho tovaru pod jednou strechou, čiže skladovanie tovaru, zabalenie (vybavenie) objednávok a ich doručenie koncovému zákazníkovi.

Ideálne je nájsť stredne veľké centrum, ktoré dokáže operovať rýchlo, bez chybovosti a celosvetovo.

Fulfillmentové centrá sú rôzne a nájdete ich po celom svete. Medzi najznámejšie patrí Amazon a Ebay, ktoré sú gigantmi v danej oblasti. Pre priemerný stredoeurópsky e-shop to však znamená vysoké ceny a obmedzujúce pravidlá. Menšie centrá nájdete v každej krajine, veľakrát s nedostatočným rozsahom a kvalitou služieb a zázemím. Ideálne je nájsť stredne veľké centrum, ktoré dokáže operovať rýchlo, bez chybovosti a celosvetovo.

Ako funguje fulfillment?

  • Podpíšete zmluvu
  • Integrujete sa so softwareom fulfillmentovej spoločnosti
  • Pošlete im tovar k naskladneniu
  • Vaše objednávky si následne priamo stiahnu z webu a ihneď ich začnú spracovávať – služba pick&pack
  • Hotové balíčky, so všetkými údajmi a štítkami, odošlú koncovému zákazníkovi
  • Nedoručené zásielky opätovne spracujú,
  • Ak ide o dobierkové zásielky, peniaze zúčtujú a pravidelne ich posieľajú na Váš bankový účet – a to z celej EU;
  • Raz za mesiac dostanete fakturáciu služieb

Ako si vybrať dobré centrum?

Dajte si záležať, vyberáte si dlhodobého partnera pre podnikanie.

Tak, ako vy aj vaše fulfillmentové centrum musí napredovať. Vyvíjať software, rozširovať sklady, modernizovať vybavenie či zväčšovať ponuku služieb. Pýtajte sa na ich históriu, obrat, informačný systém, technológie, počet zákazníkov či krajín, do ktorých a ako doručujú. Dajte si záležať, vyberáte si dlhodobého partnera pre podnikanie.

Prečo outsourcovať logistiku?

Ak ste malý e-shop (do 1 000 objednávok za mesiac): nabehnete hneď od začiatku na systémový režim, čo v budúcnosti nesmierne oceníte. Ak ste v podnikaní noví, nebojte sa využiť pomoc profesionálov. Osvojíte si správne návyky a know-how, vďaka čomu sa vyhnete chybovosti a budete sa môcť venovať rozvoju.

Ak ste stredný e-shop (do 5 000 objednávok za mesiac): Je najvyšší čas prepočítať si náklady. Sklad, ľudia, materiály, poistenie či prepravcovia, to všetko stojí čas a peniaze. Outsourcingom si zabezpečíte priestor pre ďalšiu expanziu, optimalizujete procesy, zrýchlite služby a posilníte plynulý chod aj počas sezónnych či pondelkových špičiek. A ak sa v jedno ráno rozhodnete, že okrem Rakúska a Nemecka chcete poslať 300 g balík na Cyprus, stačí len kliknúť na tlačítko v systéme.

Ak ste veľký e-shop (nad 5 000 objednávok mesačne): tak už dávno viete, o čom hovoríme.

Zdieľať článok
Peter Horník
Managing partner Fulfillment by FHB

Konateľ a spolu-zakladatel najrýchlejšie rastúcej fulfillmentovej spoločnosti na Slovensku a blízkom okolí.

Tento článok ti prináša

Fulfillment by FHB

Fulfillment Europe je logistická spoločnosť, ktorá sa špecializuje na e-commerce. Poskytujú komplexné logistické služby pod jednou strechou, vrátane medzinárodného doručovania, triedenia, balenia a skladovania tovaru. Sú najväčším fulfillment centrom v strednej Európe a ponúkajú rýchle a pohodlné medzinárodné doručenie, ktoré prekonáva dokonca aj kuriérske služby.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť
4 min. čítanie

Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť

Predplatné nie je len o streamovacích službách a mesačných boxoch. Podľa správy Subscription Trends Q1 Report 2025 od Subscrybe zažíva celý model predplatného výrazný posun – a e-commerce z toho môže výrazne ťažiť. Vybrali sme päť kľúčových trendov, ktoré majú najväčší dopad na online predaj, a preložili ich do praktických súvislostí pre tých, čo chcú […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?
3 min. čítanie

Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?

Spotrebiteľské návyky sa dlhodobo menia v prospech zdravia a wellness. Počet ľudí, ktorí investujú do svojho zdravia, rastie. A to vytvára nové príležitosti pre e-commerce značky. Analýza spoločností Experian a Reward, vychádza z viac ako 1,4 miliardy kartových transakcií a ukazuje, že výdavky na fitness a výživu medziročne vzrástli o 6 %. Predajcovia, ktorí sa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge