3 min. čítanie

Ako funguje Fulfillment?

Fulfillment = komplexný outsourcing logistiky

Peter Horník Peter Horník
Managing partner Fulfillment by FHB
Ako funguje Fulfillment?

Jednoducho povedané, fulfillment je riešenie distribúcie Vášho tovaru pod jednou strechou, čiže skladovanie tovaru, zabalenie (vybavenie) objednávok a ich doručenie koncovému zákazníkovi.

Ideálne je nájsť stredne veľké centrum, ktoré dokáže operovať rýchlo, bez chybovosti a celosvetovo.

Fulfillmentové centrá sú rôzne a nájdete ich po celom svete. Medzi najznámejšie patrí Amazon a Ebay, ktoré sú gigantmi v danej oblasti. Pre priemerný stredoeurópsky e-shop to však znamená vysoké ceny a obmedzujúce pravidlá. Menšie centrá nájdete v každej krajine, veľakrát s nedostatočným rozsahom a kvalitou služieb a zázemím. Ideálne je nájsť stredne veľké centrum, ktoré dokáže operovať rýchlo, bez chybovosti a celosvetovo.

Ako funguje fulfillment?

  • Podpíšete zmluvu
  • Integrujete sa so softwareom fulfillmentovej spoločnosti
  • Pošlete im tovar k naskladneniu
  • Vaše objednávky si následne priamo stiahnu z webu a ihneď ich začnú spracovávať – služba pick&pack
  • Hotové balíčky, so všetkými údajmi a štítkami, odošlú koncovému zákazníkovi
  • Nedoručené zásielky opätovne spracujú,
  • Ak ide o dobierkové zásielky, peniaze zúčtujú a pravidelne ich posieľajú na Váš bankový účet – a to z celej EU;
  • Raz za mesiac dostanete fakturáciu služieb

Ako si vybrať dobré centrum?

Dajte si záležať, vyberáte si dlhodobého partnera pre podnikanie.

Tak, ako vy aj vaše fulfillmentové centrum musí napredovať. Vyvíjať software, rozširovať sklady, modernizovať vybavenie či zväčšovať ponuku služieb. Pýtajte sa na ich históriu, obrat, informačný systém, technológie, počet zákazníkov či krajín, do ktorých a ako doručujú. Dajte si záležať, vyberáte si dlhodobého partnera pre podnikanie.

Prečo outsourcovať logistiku?

Ak ste malý e-shop (do 1 000 objednávok za mesiac): nabehnete hneď od začiatku na systémový režim, čo v budúcnosti nesmierne oceníte. Ak ste v podnikaní noví, nebojte sa využiť pomoc profesionálov. Osvojíte si správne návyky a know-how, vďaka čomu sa vyhnete chybovosti a budete sa môcť venovať rozvoju.

Ak ste stredný e-shop (do 5 000 objednávok za mesiac): Je najvyšší čas prepočítať si náklady. Sklad, ľudia, materiály, poistenie či prepravcovia, to všetko stojí čas a peniaze. Outsourcingom si zabezpečíte priestor pre ďalšiu expanziu, optimalizujete procesy, zrýchlite služby a posilníte plynulý chod aj počas sezónnych či pondelkových špičiek. A ak sa v jedno ráno rozhodnete, že okrem Rakúska a Nemecka chcete poslať 300 g balík na Cyprus, stačí len kliknúť na tlačítko v systéme.

Ak ste veľký e-shop (nad 5 000 objednávok mesačne): tak už dávno viete, o čom hovoríme.

[xyz-ips snippet=“Newsletter“]
Zdieľať článok
Peter Horník
Managing partner Fulfillment by FHB

Konateľ a spolu-zakladatel najrýchlejšie rastúcej fulfillmentovej spoločnosti na Slovensku a blízkom okolí.

Tento článok ti prináša

Fulfillment by FHB

Logistická spoločnosť s unikátnou službou fulfillment, t.j. outsourcing skladovania a odosielania balíkov pre firmy - eshopy, výrobcov a pod.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 min. čítanie

Čo je teraz u e-shopárov trendy a čo bude v roku 2023? Rozhovor s Honzom Sváškom z vshostingu

Honzo, ty jsi hlavně u e-shopařů známý konzultant hostingových řešení. Řekni našim čtenářům, co teď nejvíc pálí lidi v e-commerce? Největším problémem je určitě nedostatek času a vývojových kapacit. V poslední době k tomu navíc přibyla neustále se měnící ekonomická situace. To ukrajuje ze schopnosti vidět věci z větší perspektivy, z čehož často pramení unáhlená […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
5 min. čítanie

Dopad e-shopov na životné prostredie: obaly sú len špička ľadovca

Trend je jasný –⁠ aj e-shopy by mali znižovať svoju záťaž na životné prostredie. Zhora ich do toho tlačí Európska únia, zdola sami zákazníci. Pre 72 % z nich je totiž udržateľnosť dôležitá a 54 % chce, aby e-shopy balili lepšie. Čísla pritom rastú, ako ukázal celoeurópsky prieskum USP z marca 2021. Záujem o udržateľnú […]

Michaela Kašperová Michaela Kašperová
Produktová špecialistka
Prečítať článok
3 min. čítanie

Perspektíva „cashless society“ v Európe

Koľko hotovosti máte pri sebe? Možno vás prekvapí, že odpoveď na túto otázku nezávisí len od výšky zostatku na vašom účte, ale pravdepodobne aj od krajiny, v ktorej žijete. Využívanie hotovosti sa v jednotlivých štátoch Európy výrazne líši, a to najmä medzi severom a juhom.

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok