3 min. čítanie

7 tipov na dobrý nákupný košík

Na dokončenie nákupu vplýva viacero faktorov, no posledné rozhodnutie vždy prebieha v nákupnom košíku. Aj keď sa dostane potenciálny zákazník až tam, ešte stále nemáte vyhrané. Vedeli ste, že až 68 % nakupujúcich odíde z nákupného košíka pred ukončením celého procesu? Alarmujúce číslo, však?

Martin Krupa Martin Krupa
Co-founder ui42
7 tipov na dobrý nákupný košík

Zobrazte všetky položky 

Zobrazte všetky položky spolu s ich fotkami a zoznamom doplňujúcich informácií. Nákupný košík je virtuálny priestor, ktorý môžeme prirovnať k skúšobnej kabínke v obchode s oblečením. Je to miesto, kde si tovar ešte raz poriadne obzeráme, kontrolujeme informácie (napr. veľkosť), ktoré sú nevyhnutné pre konečné rozhodnutie.

Ich poskytnutie môže výrazne zlepšiť pomer opustených nákupných košíkov.

Možnosť odstránenia tovaru

Umožnite zákazníkom vybraný tovar jednoducho odstrániť. Áno, vieme, znie to až triviálne. No čudovali by ste sa koľko potenciálnych zákazníkov denne svoj nákup nedokončí práve kvôli neschopnosti ľahko vybraný tovar vrátiť späť do „online regálu“. 

Zobrazte postupnosť nákupného procesu

Jednotlivé kroky môžete graficky znázorniť napríklad šípkami alebo obyčajným očíslovaním poradia za sebou idúcich úkonov. Zákazník tak jasne vidí čo ho čaká.  

Zvýraznite tlačidlo „POKRAČOVAŤ“  

Odporúčame vizuálne ho odlíšiť od ostatných prvkov stránky a od navigácie e-shopu napr. červenou farbou. Nákupca ho jasne uvidí a zaručene bude pokračovať. 

Ukážte medzisúčet

Zákazník by mal mať počas celého nákupného procesu jasnú predstavu o cene jednotlivých položiek a celkovej sume. Toto všetko sú informácie, ktoré pomáhajú nákupný proces dokončiť.

 

Zobrazenie poplatkov

Zobrazte poplatky za dopravu pred žiadosťou o osobné údaje. V druhom kroku prechádzame na voľbu spôsobu dopravy aj platby. Ponúknite zákazníkovi všetky dôležité informácie pre rozhodnutie ako sú dodacia doba či cena za dodanie. 

Pestrý výber možností

Umožnite výber z viacerých spôsobov prepravy a kuriérov či spôsobe platby. Nenadarmo sa hovorí: „Sto ľudí sto chutí.“ Ak vám to možnosti dovoľujú dajte zákazníkom na výber. 

 

 

Cesta do kamenného obchodu nás zvyčajne stojí viac investovanej energie ako pár klikov v online svete. Aj preto ľudia ešte stále častejšie dokončia nákupný proces v kamennej predajni ako online, kedy môžu z nákupného procesu kedykoľvek odísť.

Naopak, v online svete sú citlivejší na všetky rušivé elementy.  Hodiť nanovo do prehľadávača pár hesiel a názov produktu je až príliš ľahké nato, aby sa človek snažil zorientovať v neprehľadnom a nie zrovna „user-friendly“ nákupnom košíku.

Nespoliehajte sa len na dobrý marketing a nenechajte zbytočne ujsť vašich zákazníkov ku konkurencií. Zlepšujte všetky aspekty vášho e-shop postupne, krok za krokom.

 

Zdieľať článok
Martin Krupa
Co-founder ui42

Martin Krupa založil v roku 1997 webovú agentúru ui42. Zaujíma ho najmä oblasť user experience (UX) alebo usability. Propaguje tému použiteľnosti webov a aplikácii medzi odbornou verejnosťou na konferenciách aj v akademickom svete, vedie odborné workshopy.

Tento článok ti prináša

ui42

Minulosť nikto nezmení, ale budúcnosť máme plne v našich rukách. Preto sa ui42 neustále snaží vyvíjať najinovatívnejšie digitálne produkty s využitím umelej inteligencie na podporu online podnikania. Vytvorili napríklad digitálne produkty BUXUS, Chatbot či Umelá inteligencia, ktoré pomáhajú klientom posúvať sa neustále vpred. User Experience je pre nich kľúčová metrika a zrkadlo užitočne nastavených procesov. Preto okrem UX/UI dizajnu ponúkajú aj UX testovanie, UX výskum a UX audit. V performance marketingu sa pri zvyšovaní konverzií spoliehajú na inovatívne postupy. Správu sociálnych sietí, úspešné nastavenie PPC reklamy, SEO či expanziu do zahraničia zvládnu ľavou zadnou. Premýšľate, ako naštartovať alebo vylepšiť e-shop či web stránku? ui42 to vyrieši za vás a vy sa tak môžete zamerať na to, v čom ste dobrí vy. Okrem vývoja webu vám nastavia úspešnú stratégiu, či máte úplne novú stránku, alebo už ste zabehnutý e-shop.  

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
2 min. čítanie

E-shop na mieru môžete mať rýchlejšie a lacnejšie, prichádza Shoptet Premium

Česká e-shopová platforma Shoptet prichádza na Slovensko s novinkou. Popri klasických obchodoch na prenájom bude ponúkať aj e-shopy na mieru pod názvom Shoptet Premium. Cieľom Shoptetu od samotného vzniku je zjednodušovať ľuďom online podnikanie – a to tak po technickej, ako aj po finančnej stránke. Na Slovensku a v Česku aj vďaka nemu funguje viac […]

Prečítať článok
5 min. čítanie

Nenechajte si zákazníkov utiecť: Ako ich zaujať a zabrániť opusteniu košíka

Každý z nás sa niekedy ocitol v situácii, keď v e-shope vyberáme produkty, vkladáme ich do košíka a zrazu sa niečo stane – vyrušenie, nesúvislá myšlienka alebo jednoducho strata záujmu. Výsledkom je opustený košík, ktorý zostane visieť niekde na internete. Z pohľadu užívateľa to môže byť iba nezámerné opomenutie, zatiaľ čo pre majiteľa e-shopu to […]

Karel Souček Karel Souček
SEO/UX team leader
Prečítať článok
5 min. čítanie

Bezpečnosť a WordPress: Ako sa chrániť pred kybernetickými hrozbami

Jednou z najdôležitejších priorít pri spravovaní webovej stránky je jej zabezpečenie pred útokmi. Mali by ste zvážiť rôzne prvky, ktoré pomôžu ochrániť vašu webovú stránku pred nebezpečenstvom. Nižšie sa pozrieme na základné možnosti zabezpečenia a priblížime si odporúčania, ktoré sa oplatí dodržať. Detailnejšie sa budem venovať dvojfaktorovému overeniu (2FA).

Filip Mackov Filip Mackov
Senior Web Developer
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+