3 min. čítanie

7 tipov na dobrý nákupný košík

Na dokončenie nákupu vplýva viacero faktorov, no posledné rozhodnutie vždy prebieha v nákupnom košíku. Aj keď sa dostane potenciálny zákazník až tam, ešte stále nemáte vyhrané. Vedeli ste, že až 68 % nakupujúcich odíde z nákupného košíka pred ukončením celého procesu? Alarmujúce číslo, však?

Martin Krupa Martin Krupa
Co-founder ui42
7 tipov na dobrý nákupný košík

Zobrazte všetky položky 

Zobrazte všetky položky spolu s ich fotkami a zoznamom doplňujúcich informácií. Nákupný košík je virtuálny priestor, ktorý môžeme prirovnať k skúšobnej kabínke v obchode s oblečením. Je to miesto, kde si tovar ešte raz poriadne obzeráme, kontrolujeme informácie (napr. veľkosť), ktoré sú nevyhnutné pre konečné rozhodnutie.

Ich poskytnutie môže výrazne zlepšiť pomer opustených nákupných košíkov.

Možnosť odstránenia tovaru

Umožnite zákazníkom vybraný tovar jednoducho odstrániť. Áno, vieme, znie to až triviálne. No čudovali by ste sa koľko potenciálnych zákazníkov denne svoj nákup nedokončí práve kvôli neschopnosti ľahko vybraný tovar vrátiť späť do „online regálu“. 

Zobrazte postupnosť nákupného procesu

Jednotlivé kroky môžete graficky znázorniť napríklad šípkami alebo obyčajným očíslovaním poradia za sebou idúcich úkonov. Zákazník tak jasne vidí čo ho čaká.  

Zvýraznite tlačidlo „POKRAČOVAŤ“  

Odporúčame vizuálne ho odlíšiť od ostatných prvkov stránky a od navigácie e-shopu napr. červenou farbou. Nákupca ho jasne uvidí a zaručene bude pokračovať. 

Ukážte medzisúčet

Zákazník by mal mať počas celého nákupného procesu jasnú predstavu o cene jednotlivých položiek a celkovej sume. Toto všetko sú informácie, ktoré pomáhajú nákupný proces dokončiť.

 

Zobrazenie poplatkov

Zobrazte poplatky za dopravu pred žiadosťou o osobné údaje. V druhom kroku prechádzame na voľbu spôsobu dopravy aj platby. Ponúknite zákazníkovi všetky dôležité informácie pre rozhodnutie ako sú dodacia doba či cena za dodanie. 

Pestrý výber možností

Umožnite výber z viacerých spôsobov prepravy a kuriérov či spôsobe platby. Nenadarmo sa hovorí: „Sto ľudí sto chutí.“ Ak vám to možnosti dovoľujú dajte zákazníkom na výber. 

 

 

Cesta do kamenného obchodu nás zvyčajne stojí viac investovanej energie ako pár klikov v online svete. Aj preto ľudia ešte stále častejšie dokončia nákupný proces v kamennej predajni ako online, kedy môžu z nákupného procesu kedykoľvek odísť.

Naopak, v online svete sú citlivejší na všetky rušivé elementy.  Hodiť nanovo do prehľadávača pár hesiel a názov produktu je až príliš ľahké nato, aby sa človek snažil zorientovať v neprehľadnom a nie zrovna „user-friendly“ nákupnom košíku.

Nespoliehajte sa len na dobrý marketing a nenechajte zbytočne ujsť vašich zákazníkov ku konkurencií. Zlepšujte všetky aspekty vášho e-shop postupne, krok za krokom.

 

Zdieľať článok
Martin Krupa
Co-founder ui42

Martin Krupa založil v roku 1997 webovú agentúru ui42. Zaujíma ho najmä oblasť user experience (UX) alebo usability. Propaguje tému použiteľnosti webov a aplikácii medzi odbornou verejnosťou na konferenciách aj v akademickom svete, vedie odborné workshopy.

ui42
Tento článok ti prináša

ui42

ui42 je one-stop shop e-commerce agentúra, pôsobiaca už 26 rokov na trhu. Pod jednou strechou realizujeme všetky základné oblasti rozvoja online biznisu – od programovania webov a webových aplikácií, cez user experience a performance marketing až po umelú inteligenciu. Aj vďaka našim digitálnym produktom – BUXUS, Chatbot a Umelá inteligencia – pomáhame našim klientom posúvať sa neustále vpred.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 min. čítanie

Prieskum slovenských e-shopov (E-shop Barometer 2022)

E-shop Barometer je pravidelný prieskum realizovaný medzi slovenskými e-shopmi s rôznorodou ponukou produktov a služieb. Aj uplynulý siedmy ročník, pod taktovkou ui42 v spolupráci s KPMG na Slovensku, priniesol náhľad pod pokrievku slovenskej e-commerce scény. Prečítajte si aké očakávania mali e-shoperi na Vianoce poznačené energetickou krízou a vysokou infláciou. Aké kroky plánujú napríklad aj v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok
4 min. čítanie

E-shopy s automatickým odporúčaním predávajú efektívnejšie

Cieľom každého e-shopu je predávať. V mori konkurencie, možnostiach marketingových nástrojov a narastajúcich očakávaní zákazníkov je však stále náročnejšie dosahovať stanovené ciele. Stačí dnes väčší budget na reklamu, lepší marketing alebo redizajn webu k tomu, aby boli zákazníci spokojnejší a predaj efektívnejší? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok