Zaujíma ma
18. februára 2020

Martin Krupa

Managing Director ui42
18. februára 2020

7 tipov na dobrý nákupný košík

2 min čítanie

Na dokončenie nákupu vplýva viacero faktorov, no posledné rozhodnutie vždy prebieha v nákupnom košíku. Aj keď sa dostane potenciálny zákazník až tam, ešte stále nemáte vyhrané. Vedeli ste, že až 68 % nakupujúcich odíde z nákupného košíka pred ukončením celého procesu? Alarmujúce číslo, však?

Zobrazte všetky položky 

Zobrazte všetky položky spolu s ich fotkami a zoznamom doplňujúcich informácií. Nákupný košík je virtuálny priestor, ktorý môžeme prirovnať k skúšobnej kabínke v obchode s oblečením. Je to miesto, kde si tovar ešte raz poriadne obzeráme, kontrolujeme informácie (napr. veľkosť), ktoré sú nevyhnutné pre konečné rozhodnutie.

Ich poskytnutie môže výrazne zlepšiť pomer opustených nákupných košíkov.

Možnosť odstránenia tovaru

Umožnite zákazníkom vybraný tovar jednoducho odstrániť. Áno, vieme, znie to až triviálne. No čudovali by ste sa koľko potenciálnych zákazníkov denne svoj nákup nedokončí práve kvôli neschopnosti ľahko vybraný tovar vrátiť späť do „online regálu“. 

Zobrazte postupnosť nákupného procesu

Jednotlivé kroky môžete graficky znázorniť napríklad šípkami alebo obyčajným očíslovaním poradia za sebou idúcich úkonov. Zákazník tak jasne vidí čo ho čaká.  

Zvýraznite tlačidlo „POKRAČOVAŤ“  

Odporúčame vizuálne ho odlíšiť od ostatných prvkov stránky a od navigácie e-shopu napr. červenou farbou. Nákupca ho jasne uvidí a zaručene bude pokračovať. 

Ukážte medzisúčet

Zákazník by mal mať počas celého nákupného procesu jasnú predstavu o cene jednotlivých položiek a celkovej sume. Toto všetko sú informácie, ktoré pomáhajú nákupný proces dokončiť.

 

Zobrazenie poplatkov

Zobrazte poplatky za dopravu pred žiadosťou o osobné údaje. V druhom kroku prechádzame na voľbu spôsobu dopravy aj platby. Ponúknite zákazníkovi všetky dôležité informácie pre rozhodnutie ako sú dodacia doba či cena za dodanie. 

Pestrý výber možností

Umožnite výber z viacerých spôsobov prepravy a kuriérov či spôsobe platby. Nenadarmo sa hovorí: „Sto ľudí sto chutí.“ Ak vám to možnosti dovoľujú dajte zákazníkom na výber. 

 

 

Cesta do kamenného obchodu nás zvyčajne stojí viac investovanej energie ako pár klikov v online svete. Aj preto ľudia ešte stále častejšie dokončia nákupný proces v kamennej predajni ako online, kedy môžu z nákupného procesu kedykoľvek odísť.

Naopak, v online svete sú citlivejší na všetky rušivé elementy.  Hodiť nanovo do prehľadávača pár hesiel a názov produktu je až príliš ľahké nato, aby sa človek snažil zorientovať v neprehľadnom a nie zrovna „user-friendly“ nákupnom košíku.

Nespoliehajte sa len na dobrý marketing a nenechajte zbytočne ujsť vašich zákazníkov ku konkurencií. Zlepšujte všetky aspekty vášho e-shop postupne, krok za krokom.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

 

Autor článku

Martin Krupa

Managing Director ui42

Martin Krupa založil v roku 1997 webovú agentúru ui42. Zaujíma ho najmä oblasť user experience (UX) alebo usability. Propaguje tému použiteľnosti webov a aplikácii medzi odbornou verejnosťou na konferenciách aj v akademickom svete, vedie odborné workshopy.

Tento článok prináša

Naším cieľom je pomáhať e-shopom rásť. Akcelerujeme e-shopy za hranice Slovenska vďaka zefektívňovaniu marketingových investícií, optimalizovaniu webového vývoja a maximalizovaním konverzie návštevníkov na zákazníkov. Vytvárame ekosystém ľudí a technológií, vďaka ktorému sme výkonnejší ako interný tím.


Posledné
Obľúbené
  • Kategórie

  • Podcasty

  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.