2 min. čítanie

10 výhod pri expanzii do zahraničia prostredníctvom marketplace

Globálnemu ecommerce dominujú veľkí hráči, takzvané marketplaces, a ich podiel na trhu sa neustále zvyšuje. Tieto "trhoviská" nie sú e-shopy v klasickom slova zmysle. Predstavujú platformu pre predajcov, vrátane už existujúcich e-shopov.

10 výhod pri expanzii do zahraničia prostredníctvom marketplace

Českí e-shoperi sa na marketplaces často dívajú s obavami. Česko je extrémne konkurenčný trh s priemernou kúpnou silou a v kontexte ďalšieho rastu a expanzie na zahraničné trhy im práve títo globálni hráči ponúkajú zaujímavú príležitosť, ako validovať konkurenčnosť ponuky na inom trhu (napríklad ako predvoj plnohodnotného e-shopu). To isté platí pre slovenský trh, kde ale nájdeme jeden viditeľný rozdiel – Slováci sa cezhraničných nákupov až tak neboja.

Prečo by ste mali zmazať hranice

E-shop samotný nemôže z vlastnej marže stabilne znásobovať svoj rast, pretože náklady rastú spolu s hodnotou nákupu a skladu. Veľkí online obchodníci preto otvárajú svoje stránky e-shoperom, ktorí chcú zvýšiť svoje predaje. Partnerský predaj zatiaľ najďalej dotiahol Amazon, na podobnom princípe ale fungujú napríklad nemecký módny gigant Zalando, rumunská raketa eMag alebo po novom aj český Mall.cz.

Ak chcete predávať na niektorom zahraničnom trhu, nemali by ste marketplaces ignorovať.

Akokoľvek je možné realizovať predaje cez vlastný e-shop, nadpolovičná väčšina zákazníkov preferuje nákup iba cez marketplaces. Prečo to nevyužiť? Amazon je najväčším e-shopom v západnej Európe, eMag dominuje tej východnej a cez Mall môžete osloviť zákazníkov zo strednej Európy.

10 výhod predaja na marketplace

  • otvoríte dvere na nový (enormný) trh
  • môžete sa oprieť o dôveryhodnosť známej značky
  • nemusíte zdĺhavo a draho investovať do svojho brandu
  • náklady na expanziu v porovnaní s vlastným riešením e-shopu sú nižšie
  • odpadajú náklady na zriaďovanie pobočiek
  • odpadajú náklady na platy zamestnancov
  • celú expanziu možno organizovať výhradne z domova (vrátane logistiky)
  • overíte svoju konkurencieschopnosť
  • vyskúšate nový trh bez toho, aby ste tam museli budovať e-shop
  • nemusíte poznať miestne zvyklosti

Samozrejme to nie je všetko ružové a slnkom zaliate. Platíte poplatky a provízie, predaj sa väčšinou rozbieha pomaly. Aj na trhoviskách je konkurencia vysoká, takže možno budete musieť spočiatku obetovať maržu a predávať pár produktov lacnejšie, aby ste získali predajnosť, a tak aj lepšie zaradenie vo výsledkoch.

A hlavne, na marketplace dvojnásobne platí pravidlo, že zákazník je vždy na prvom mieste – objednávky, vratky, zákaznícka podpora – všetko musíte riešiť ako najrýchlejšie a najkvalitnejšie dokážete, a to aj počas sviatkov a víkendov.

Zákaznícke recenzie tu totiž hrajú podstatnú úlohu pri rozhodovaní nakupujúcich.

Zdieľať článok
Tento článok ti prináša

EXPANDO

Expan.do je spoločnosť, ktorá pomáha e-shopom expandovať na globálne trhy a trhoviská. Vďaka svojej vlastnej aplikácii Expan.do App a ďalším špecializovaným službám pre e-commerce dokáže plne automatizovať a efektivizovať celý proces expanzie a následného predaja. Spoločnosť má viac ako 963 klientov, ktorým pomáha rásť, a dokáže expandovať do viac ako 80 krajín.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu
7 min. čítanie

8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu

Produktové feedy ostávajú pre mnoho e-shopov atraktívnou možnosťou prepojenia produktov v rámci ich online expanzie na nové trhy. Ako efektívne pracovať s feedmi a na čo si dať pozor? Preskúmajte svet produktových feedov a zistite, ako špecializované aplikácie menia pravidlá hry v oblasti správy feedov a uľahčujú e-shopom digitálnu expanziu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+