3 min. čítanie

10 výhod pri expanzii do zahraničia prostredníctvom marketplace

Globálnemu ecommerce dominujú veľkí hráči, takzvané marketplaces, a ich podiel na trhu sa neustále zvyšuje. Tieto "trhoviská" nie sú e-shopy v klasickom slova zmysle. Predstavujú platformu pre predajcov, vrátane už existujúcich e-shopov.

10 výhod pri expanzii do zahraničia prostredníctvom marketplace

Českí e-shoperi sa na marketplaces často dívajú s obavami. Česko je extrémne konkurenčný trh s priemernou kúpnou silou a v kontexte ďalšieho rastu a expanzie na zahraničné trhy im práve títo globálni hráči ponúkajú zaujímavú príležitosť, ako validovať konkurenčnosť ponuky na inom trhu (napríklad ako predvoj plnohodnotného e-shopu). To isté platí pre slovenský trh, kde ale nájdeme jeden viditeľný rozdiel – Slováci sa cezhraničných nákupov až tak neboja.

Prečo by ste mali zmazať hranice

E-shop samotný nemôže z vlastnej marže stabilne znásobovať svoj rast, pretože náklady rastú spolu s hodnotou nákupu a skladu. Veľkí online obchodníci preto otvárajú svoje stránky e-shoperom, ktorí chcú zvýšiť svoje predaje. Partnerský predaj zatiaľ najďalej dotiahol Amazon, na podobnom princípe ale fungujú napríklad nemecký módny gigant Zalando, rumunská raketa eMag alebo po novom aj český Mall.cz.

Ak chcete predávať na niektorom zahraničnom trhu, nemali by ste marketplaces ignorovať.

Akokoľvek je možné realizovať predaje cez vlastný e-shop, nadpolovičná väčšina zákazníkov preferuje nákup iba cez marketplaces. Prečo to nevyužiť? Amazon je najväčším e-shopom v západnej Európe, eMag dominuje tej východnej a cez Mall môžete osloviť zákazníkov zo strednej Európy.

10 výhod predaja na marketplace

  • otvoríte dvere na nový (enormný) trh
  • môžete sa oprieť o dôveryhodnosť známej značky
  • nemusíte zdĺhavo a draho investovať do svojho brandu
  • náklady na expanziu v porovnaní s vlastným riešením e-shopu sú nižšie
  • odpadajú náklady na zriaďovanie pobočiek
  • odpadajú náklady na platy zamestnancov
  • celú expanziu možno organizovať výhradne z domova (vrátane logistiky)
  • overíte svoju konkurencieschopnosť
  • vyskúšate nový trh bez toho, aby ste tam museli budovať e-shop
  • nemusíte poznať miestne zvyklosti

Samozrejme to nie je všetko ružové a slnkom zaliate. Platíte poplatky a provízie, predaj sa väčšinou rozbieha pomaly. Aj na trhoviskách je konkurencia vysoká, takže možno budete musieť spočiatku obetovať maržu a predávať pár produktov lacnejšie, aby ste získali predajnosť, a tak aj lepšie zaradenie vo výsledkoch.

A hlavne, na marketplace dvojnásobne platí pravidlo, že zákazník je vždy na prvom mieste – objednávky, vratky, zákaznícka podpora – všetko musíte riešiť ako najrýchlejšie a najkvalitnejšie dokážete, a to aj počas sviatkov a víkendov.

Zákaznícke recenzie tu totiž hrajú podstatnú úlohu pri rozhodovaní nakupujúcich.

Zdieľať článok
EXPANDO
Tento článok ti prináša

EXPANDO

Sme jedinou spoločnosťou, ktorá dokáže pomôcť v expanzii na východné aj západné trhy eCommerce. Poskytuje ako poradenstvo, tak vlastnú e-shopovú aj marketplace platformu. Hoci naše počiatky s podnikaním siahajú až do roku 2002, neustále sa nám darí rásť a zvyšovať počet klientov aj obraty.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 min. čítanie

Prieskum slovenských e-shopov (E-shop Barometer 2022)

E-shop Barometer je pravidelný prieskum realizovaný medzi slovenskými e-shopmi s rôznorodou ponukou produktov a služieb. Aj uplynulý siedmy ročník, pod taktovkou ui42 v spolupráci s KPMG na Slovensku, priniesol náhľad pod pokrievku slovenskej e-commerce scény. Prečítajte si aké očakávania mali e-shoperi na Vianoce poznačené energetickou krízou a vysokou infláciou. Aké kroky plánujú napríklad aj v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok
4 min. čítanie

E-shopy s automatickým odporúčaním predávajú efektívnejšie

Cieľom každého e-shopu je predávať. V mori konkurencie, možnostiach marketingových nástrojov a narastajúcich očakávaní zákazníkov je však stále náročnejšie dosahovať stanovené ciele. Stačí dnes väčší budget na reklamu, lepší marketing alebo redizajn webu k tomu, aby boli zákazníci spokojnejší a predaj efektívnejší? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok