Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január už čoskoro
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
8 min. čítanie

Najväčšia moravská konferencia pre e-shopy je tu. Poďte to zažiť s nami!

Pre mnohé e-shopy sa pomaly, ale isto začína náročné obdobie. Ústup koronavírusových opatrení, začiatok vojny na Ukrajine a s tým súvisiaci nástup hospodárskej recesie pravdepodobne ukončia hody, ktoré vo svete e-commerce vládli posledné dva roky a prejavia sa nižšou ochotou spotrebiteľov nakupovať. Napriek tomu existuje pomerne veľa e-shopov, ktoré sa s touto situáciou vyrovnávajú s gráciou. Ako to robia? Práve o tom bude konferencia E-commerce day 2022!

Najväčšia moravská konferencia pre e-shopy je tu. Poďte to zažiť s nami!

E-commerce day pomáha e-shopom

Konferencia E-commerce day je venovaná malým a stredným e-shopom. Poprední odborníci z rôznych oblastí sa vyjadrujú k témam, ktoré sú v súčasnosti pre komunitu elektronického obchodu najpálčivejšie. Prevádzkovatelia e-shopov majú vstup na podujatie zdarma.

Na druhý ročník tejto konferencie sa môžete tešiť 8. októbra 2022, ktorý sa bude konať v Impact hube v Brne. Na programe bude 20 prednášok a 10 workshopov o marketingu, práve, účtovníctve, logistike, ako aj inšpiratívne príbehy majiteľov e-shopov, ktorí sa s prichádzajúcou krízou vyrovnávajú najlepšie.

Konferenciu organizujú e-commerce nadšenci z neziskovej organizácie GUG.cz, ktorí sami aktívne pôsobia vo svete e-shopov a radi odovzdávajú svoje zručnosti a vedomosti ďalej, čím napĺňajú poslanie GUG: vzdelávať Českú republiku.

Motiváciou pre vznik podujatia bola absencia kvalitnej celodennej konferencie pre e-shopy na Morave. Obrovský ohlas na prvý ročník, ktorého sa zúčastnilo viac ako 250 nadšených účastníkov, ukázal, že e-shopisti sú hladní po informáciách, skúsenostiach a príkladoch z praxe nielen v Prahe. Môžete si ho pripomenúť vo fotogalérii z roku 2019.


Očakávajte aktuálne témy prezentované odborníkmi zo sveta elektronického obchodu

Ako z hospodárskej krízy vyťažiť?

Najhorúcejšou témou, ktorú rieši alebo čoskoro bude riešiť takmer každý e-shop, je vyrovnávanie sa s dôsledkami nástupu hospodárskej recesie. Po obrovskom náraste predaja počas najväčšej pandémie nastáva náhly prepad spôsobený kombináciou neočakávaných udalostí na Ukrajine a prirodzeného vývoja hospodárskeho cyklu.

Michal Kubíček, ktorý je popredným e-shopovým mentorom so skúsenosťami z vlastného e-shopu Svět cukrářů, vám poradí, ako túto post-kovidovú “opicu” prekonať. Michal Krutiš poskytne aj cenné know-how o tom, ako čeliť masívnym poklesom predaja zmenou marketingovej stratégie. Existuje niekoľko tipov, ktoré možno uplatniť už dnes.

Čo čaká e-shopy v roku 2023?

Okrem rád, ako zvládnuť súčasnú situáciu, je dôležité pripraviť sa aj na ďalšie obdobie. Rok 2023 bude pre väčšinu e-shopov náročný. Priestor elektronického obchodu už nebude taký, ako bol pred rokom 2020, keď do našich životov prvýkrát vstúpila pandémia covidu. Je nevyhnutné prijať túto realitu a prispôsobiť sa jej.

Všetky e-shopy museli začiatkom roka pridať na svoje stránky lištu so súbormi cookie, čím prišli o množstvo cenných údajov. Čo sa stane, ak prídu ďalšie regulácie a spoločnosti ako Google a Facebook nebudú môcť zhromažďovať údaje vôbec? Čo sa stane s výkonnostným marketingom, ktorý tvorí veľkú časť obratu každého e-shopu? Jan Tichý, popredný analytik a spolumajiteľ spoločnosti Taste, otvorí túto tému vo svojej prednáške o zániku cookies tretích strán.

V posledných rokoch nemôžeme ignorovať silnejúci trend na trhu. Bude o niekoľko rokov viac ako tretina obratu každého e-shopu v Českej republike prúdiť cez virtuálne trhoviská? Pozícia Českej republiky ako e-shopovej veľmoci (krajina s najvyšším podielom e-shopov na počet obyvateľov) nie je dlhodobo udržateľná a e-shopy bez pridanej hodnoty zaniknú. Odborník David Cikánek nám prezradí, ako sa pripraviť na najbližšie roky, keď budú karty rozdávať Mall, Alza, Kaufland či Amazon.

Ak chcete prevádzkovať e-shop, nemôžete to robiť bez právnych predpisov. Máte povinnosti vo vzťahu k spotrebiteľom, musíte mať správne obchodné podmienky, právne predpisy sa dotýkajú procesov, daní, účtovníctva a mnohých ďalších oblastí elektronického obchodu. Advokátka Jana Sedláková vám na konferencii poradí, ako sa vyrovnať s rastúcimi požiadavkami na transparentnosť e-shopov (napríklad regulácia recenzií, záhadná smernica “DAC-7” alebo prísnejšie pravidlá pri zámernom zvyšovaní cien pred zľavovou akciou).

Inšpirácia od úspešných e-shopov

Na konferencii vystúpi niekoľko majiteľov e-shopov, ktorí sa vyrovnávajú so súčasnou situáciou. Podelia sa s účastníkmi o to, čo je kľúčové pre úspešné fungovanie v súčasnosti a aké sú ich plány do budúcnosti.

Tešiť sa môžete napríklad na Eriku Eliášovú – ženu, ktorá hýbe svetom módy na internete a ktorej e-shop Erika Fashion v súčasnosti zažíva veľmi úspešné obdobie.

Vystúpi aj skúsený podnikateľ a zakladateľ e-shopov Ketomix a Gardina David Herold. Prezradí nám, ako rozmýšľa o svojich projektoch, čo považuje za dôležité a ako pristupuje k zmenám na trhu.

Inšpiráciu prinesie aj Jakub Šulák, ktorý predáva sekundárny softvér na trhoch v celej Európe. Jeho e-shop Forscope sa stal víťazom slovenskej súťaže ShopRoku za rok 2021. S Jakubom sa zamyslíme nad tým, či je skvelý produkt jediným kľúčom k prežitiu malých a stredných e-shopov.

Chcem sa zaregistrovať na druhý ročník konferencie E-commerce day →

Dôraz na pridanú hodnotu e-shopu, prístup k zákazníkom a budovanie značky

Prístup ku klientom a nastavenie služieb zákazníkom budú zohrávať čoraz dôležitejšiu úlohu. Daniel Višňák bude hovoriť o tom, ako správne komunikovať so zákazníkmi a ako zvýšiť predaj e-shopu prostredníctvom zákazníckej podpory.

Tešiť sa môžete aj na výsledky prieskumu Juraja Harkabuzika, ktorý odhalil najčastejšie chyby v nastavení zákazníckeho servisu v 1500 e-shopoch. Súčasťou prednášky budú aj informácie o tom, ako predchádzať týmto chybám pri nastavovaní, aby bol váš zákaznícky servis nákladovo efektívny a účinný pri obsluhe klienta (nechceme predsa, aby klient nakúpil u konkurencie, pretože nezavolal na linku zákazníckeho servisu).

Mnohé e-shopy sú niečím jedinečné. Majú skvelý prístup. Vynikajúce služby. Profesionálni ľudia v tíme. A napriek tomu nedokážu konkurovať inak ako znižovaním cien. Často je na vine nedostatočná alebo nesprávna komunikácia so zákazníkmi. V súčasnosti je viac ako kedykoľvek predtým potrebné dostatočne vysvetliť vlastnú pridanú hodnotu, aby ste ospravedlnili aj vyššiu cenu. Ako efektívne prezentovať, v čom ste iní (lepší) ako konkurencia, a presvedčiť zákazníkov, aby si kúpili práve vás? To vám vo svojom workshope ukáže obchodný špecialista Petr Bernadič.

Vonkajší vplyv e-shopu súvisí aj s posilnením značky, ktoré bude v čase krízy dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Odborník na branding Ivan Jašek bude hovoriť o tom, ako budovať značku, a že to nie je alchýmia. Bára Kheler, odborníčka na kampane na Facebooku, nám na praktickom workshope ukáže, ako zlepšiť výkonnosť kampaní na Facebooku prostredníctvom lepšieho brandingu.


Hľadanie nových príležitostí: transformácia obchodného modelu alebo crowdfunding?

Pozrime sa na chvíľu na krízu ako na podnet na zmenu. A čo sa zamyslieť nad tým, či je vhodný čas na zmenu obchodného modelu? Juraj Sakso bude hovoriť o možnostiach prechodu z B2C do B2B sféry a naopak. Na konkrétnych príkladoch z praxe ukáže, čo takáto transformácia prináša a aké sú jej výhody či nevýhody.

Transformácia z modelu B2B na model B2C (alebo naopak) však nemusí byť v niektorých prípadoch tou najlepšou cestou. V posledných rokoch sa čoraz viac hovorí o takzvanom modeli D2C. Čo to je? Je to len bublina, ktorá čoskoro spľasne, alebo nový trend, ktorý zásadne zmení český a svetový elektronický obchod? Prečo sa dnes celebrity neobjavujú len v reklamách, ale zakladajú si vlastné značky? Kto uspel a kto úplne zlyhal? O tom bude hovoriť Radek Hudák, CMO spoločnosti Shoptet, ktorá má pod svojimi krídlami viac ako polovicu českých e-shopov.

Aj v čase hospodárskeho poklesu sa môžu objaviť príležitosti. Zaujímavá príležitosť nakupovať tovar od dodávateľa s väčšou maržou. Spustenie novej kampane, ktorá urýchli rast e-shopu. Alebo možno možnosť nahradiť existujúci sklad väčším. Ale kde získať vlastný kapitál? Navyše v týchto prípadoch musíte reagovať rýchlo – mnohé príležitosti nepočkajú a včasná reakcia môže priniesť zaujímavý rast e-shopu. Výhodou malých a stredných e-shopov je skutočnosť, že im v rýchlom rozhodovaní nebránia zložité podnikové procesy.

Okrem štandardných možností financovania (napr. bankové podnikateľské úvery) existuje aj crowdfunding. Čo to je a ako môže pomôcť e-shopu aj z marketingového hľadiska? Účastníkom to vysvetlí Vít Endler, bývalý generálny riaditeľ spoločnosti Mall a súčasný generálny riaditeľ spoločnosti FunGOOD.

A to stále nie je všetko

Nechceme sa sústrediť len na problémy a hľadať spôsoby ich riešenia. Myslíme aj na e-shopy, ktorým sa napriek súčasnej hospodárskej recesii darí a chcú rásť. Pripravili sme pre vás množstvo tém, ktoré oceníte, aj keď váš e-shop funguje ako hodinky a máte pocit, že nastupujúca kríza sa vás netýka.

Ivo Toman vám na konferencii poskytne nadčasové psychologické tipy, ktoré môžete uplatniť v online marketingu bez ohľadu na ekonomickú situáciu v spoločnosti.

Spolu s ďalšími prednášajúcimi budeme diskutovať o účinnosti PPC reklamy, výhodách vlastného blogu na e-shope, digitalizácii účtovných údajov či nastavení fungujúceho influencer marketingu.

Zamyslíme sa nad tým, čo sa stane, keď sa SEO podcení. Pavel Ungr, odborník s 15-ročnou praxou, to e-shopistom vysvetlí na príkladoch najčastejších chýb SEO v projektoch e-commerce. Zároveň vám poradí, ako sa týmto chybám a problémom vyhnúť.

Lucie Prokopová vo svojej prednáške zameranej na efektivitu e-mailového marketingu dokáže, že menej je niekedy viac. Na základe prípadovej štúdie vytvorenej so značkou Unuo sa účastníci dozvedia, ako vyčistiť svoju databázu kontaktov, ušetriť náklady na e-mailový marketing a zároveň získať viac potenciálnych zákazníkov.

Program zahŕňa prednášky aj praktické workshopy. Dúfame, že z nich odídete s poznámkovými blokmi a zápisníkmi plnými poznámok a informácií, ktoré môžete ľahko použiť pri rozvoji svojho elektronického obchodu.

Ešte stále váhate?

Ak ešte stále nie ste rozhodnutí, veríme, že vás presvedčí zoznam toho, čo vás na konferencii E-commerce day 2022 čaká:

  • 20 prednášok a 10 workshopov na aktuálne témy od popredných odborníkov na elektronický obchod.
  • Stánky partnerov – príďte sa porozprávať o svojej situácii alebo nadviazať spoluprácu.
  • Networking – získavanie cenných kontaktov pre rozvoj vášho podnikania.
  • Zábava aj počas prestávok – na návštevníkov čakajú súťaže o hodnotné ceny.
  • Darčeky – každý účastník konferencie dostane pri vstupe knihu zadarmo.
  • Afterparty – po oficiálnom programe bude ďalšia príležitosť na vzájomné zoznámenie sa a spoločný drink.
  • Bezplatný vstup pre prevádzkovateľov e-shopov po vyplnení registračného formulára.

Chcem sa zaregistrovať na druhý ročník konferencie E-commerce day →

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Novembrová konferencia Eshopista opäť prepojí špičky českej e-commerce, zameria sa na udržateľnosť, ekológiu i greenwashing e-shopov
4 min. čítanie

Novembrová konferencia Eshopista opäť prepojí špičky českej e-commerce, zameria sa na udržateľnosť, ekológiu i greenwashing e-shopov

Dá sa technológiou bojovať proti plytvaniu jedlom? Ako mladé generácie vnímajú udržateľnosť a ekológiu? Čo budú e-shopy musieť zmeniť s novou legislatívou o obalových materiáloch alebo ako správne a efektívne komunikovať udržateľnosť? Na tieto aj mnohé iné otázky odpovie ďalší diel konferencie Eshopista: Udržateľnosť a ekológia, a to vo štvrtok 28. novembra od 14:00 v […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ecommerce Bridge LIVE priniesol do Popradu skvelých rečníkov
4 min. čítanie

Ecommerce Bridge LIVE priniesol do Popradu skvelých rečníkov

V priestoroch popradského coworkingu sa v jeden štvrtkový novembrový večer intenzívne skloňovali slová ako marketing, podnikanie, brand či umelá inteligencia. Na Ecommerce Bridge LIVE sa stretli poprední zástupcovia e-commerce segmentu, aby odprezentovali overené cesty a pomohli tak podnikaniu v regióne. O čom hovoril zakladateľ GymBeam či riaditeľ Zľavomatu?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+