E-commerce day pomáha e-shopom
Konferencia E-commerce day je venovaná malým a stredným e-shopom. Poprední odborníci z rôznych oblastí sa vyjadrujú k témam, ktoré sú v súčasnosti pre komunitu elektronického obchodu najpálčivejšie. Prevádzkovatelia e-shopov majú vstup na podujatie zdarma.
Na druhý ročník tejto konferencie sa môžete tešiť 8. októbra 2022, ktorý sa bude konať v Impact hube v Brne. Na programe bude 20 prednášok a 10 workshopov o marketingu, práve, účtovníctve, logistike, ako aj inšpiratívne príbehy majiteľov e-shopov, ktorí sa s prichádzajúcou krízou vyrovnávajú najlepšie.
Konferenciu organizujú e-commerce nadšenci z neziskovej organizácie GUG.cz, ktorí sami aktívne pôsobia vo svete e-shopov a radi odovzdávajú svoje zručnosti a vedomosti ďalej, čím napĺňajú poslanie GUG: vzdelávať Českú republiku.
Motiváciou pre vznik podujatia bola absencia kvalitnej celodennej konferencie pre e-shopy na Morave. Obrovský ohlas na prvý ročník, ktorého sa zúčastnilo viac ako 250 nadšených účastníkov, ukázal, že e-shopisti sú hladní po informáciách, skúsenostiach a príkladoch z praxe nielen v Prahe. Môžete si ho pripomenúť vo fotogalérii z roku 2019.
Očakávajte aktuálne témy prezentované odborníkmi zo sveta elektronického obchodu
Ako z hospodárskej krízy vyťažiť?
Najhorúcejšou témou, ktorú rieši alebo čoskoro bude riešiť takmer každý e-shop, je vyrovnávanie sa s dôsledkami nástupu hospodárskej recesie. Po obrovskom náraste predaja počas najväčšej pandémie nastáva náhly prepad spôsobený kombináciou neočakávaných udalostí na Ukrajine a prirodzeného vývoja hospodárskeho cyklu.
Michal Kubíček, ktorý je popredným e-shopovým mentorom so skúsenosťami z vlastného e-shopu Svět cukrářů, vám poradí, ako túto post-kovidovú “opicu” prekonať. Michal Krutiš poskytne aj cenné know-how o tom, ako čeliť masívnym poklesom predaja zmenou marketingovej stratégie. Existuje niekoľko tipov, ktoré možno uplatniť už dnes.
Čo čaká e-shopy v roku 2023?
Okrem rád, ako zvládnuť súčasnú situáciu, je dôležité pripraviť sa aj na ďalšie obdobie. Rok 2023 bude pre väčšinu e-shopov náročný. Priestor elektronického obchodu už nebude taký, ako bol pred rokom 2020, keď do našich životov prvýkrát vstúpila pandémia covidu. Je nevyhnutné prijať túto realitu a prispôsobiť sa jej.
Všetky e-shopy museli začiatkom roka pridať na svoje stránky lištu so súbormi cookie, čím prišli o množstvo cenných údajov. Čo sa stane, ak prídu ďalšie regulácie a spoločnosti ako Google a Facebook nebudú môcť zhromažďovať údaje vôbec? Čo sa stane s výkonnostným marketingom, ktorý tvorí veľkú časť obratu každého e-shopu? Jan Tichý, popredný analytik a spolumajiteľ spoločnosti Taste, otvorí túto tému vo svojej prednáške o zániku cookies tretích strán.
V posledných rokoch nemôžeme ignorovať silnejúci trend na trhu. Bude o niekoľko rokov viac ako tretina obratu každého e-shopu v Českej republike prúdiť cez virtuálne trhoviská? Pozícia Českej republiky ako e-shopovej veľmoci (krajina s najvyšším podielom e-shopov na počet obyvateľov) nie je dlhodobo udržateľná a e-shopy bez pridanej hodnoty zaniknú. Odborník David Cikánek nám prezradí, ako sa pripraviť na najbližšie roky, keď budú karty rozdávať Mall, Alza, Kaufland či Amazon.
Ak chcete prevádzkovať e-shop, nemôžete to robiť bez právnych predpisov. Máte povinnosti vo vzťahu k spotrebiteľom, musíte mať správne obchodné podmienky, právne predpisy sa dotýkajú procesov, daní, účtovníctva a mnohých ďalších oblastí elektronického obchodu. Advokátka Jana Sedláková vám na konferencii poradí, ako sa vyrovnať s rastúcimi požiadavkami na transparentnosť e-shopov (napríklad regulácia recenzií, záhadná smernica “DAC-7” alebo prísnejšie pravidlá pri zámernom zvyšovaní cien pred zľavovou akciou).
Inšpirácia od úspešných e-shopov
Na konferencii vystúpi niekoľko majiteľov e-shopov, ktorí sa vyrovnávajú so súčasnou situáciou. Podelia sa s účastníkmi o to, čo je kľúčové pre úspešné fungovanie v súčasnosti a aké sú ich plány do budúcnosti.
Tešiť sa môžete napríklad na Eriku Eliášovú – ženu, ktorá hýbe svetom módy na internete a ktorej e-shop Erika Fashion v súčasnosti zažíva veľmi úspešné obdobie.
Vystúpi aj skúsený podnikateľ a zakladateľ e-shopov Ketomix a Gardina David Herold. Prezradí nám, ako rozmýšľa o svojich projektoch, čo považuje za dôležité a ako pristupuje k zmenám na trhu.
Inšpiráciu prinesie aj Jakub Šulák, ktorý predáva sekundárny softvér na trhoch v celej Európe. Jeho e-shop Forscope sa stal víťazom slovenskej súťaže ShopRoku za rok 2021. S Jakubom sa zamyslíme nad tým, či je skvelý produkt jediným kľúčom k prežitiu malých a stredných e-shopov.
Chcem sa zaregistrovať na druhý ročník konferencie E-commerce day →
Dôraz na pridanú hodnotu e-shopu, prístup k zákazníkom a budovanie značky
Prístup ku klientom a nastavenie služieb zákazníkom budú zohrávať čoraz dôležitejšiu úlohu. Daniel Višňák bude hovoriť o tom, ako správne komunikovať so zákazníkmi a ako zvýšiť predaj e-shopu prostredníctvom zákazníckej podpory.
Tešiť sa môžete aj na výsledky prieskumu Juraja Harkabuzika, ktorý odhalil najčastejšie chyby v nastavení zákazníckeho servisu v 1500 e-shopoch. Súčasťou prednášky budú aj informácie o tom, ako predchádzať týmto chybám pri nastavovaní, aby bol váš zákaznícky servis nákladovo efektívny a účinný pri obsluhe klienta (nechceme predsa, aby klient nakúpil u konkurencie, pretože nezavolal na linku zákazníckeho servisu).
Mnohé e-shopy sú niečím jedinečné. Majú skvelý prístup. Vynikajúce služby. Profesionálni ľudia v tíme. A napriek tomu nedokážu konkurovať inak ako znižovaním cien. Často je na vine nedostatočná alebo nesprávna komunikácia so zákazníkmi. V súčasnosti je viac ako kedykoľvek predtým potrebné dostatočne vysvetliť vlastnú pridanú hodnotu, aby ste ospravedlnili aj vyššiu cenu. Ako efektívne prezentovať, v čom ste iní (lepší) ako konkurencia, a presvedčiť zákazníkov, aby si kúpili práve vás? To vám vo svojom workshope ukáže obchodný špecialista Petr Bernadič.
Vonkajší vplyv e-shopu súvisí aj s posilnením značky, ktoré bude v čase krízy dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Odborník na branding Ivan Jašek bude hovoriť o tom, ako budovať značku, a že to nie je alchýmia. Bára Kheler, odborníčka na kampane na Facebooku, nám na praktickom workshope ukáže, ako zlepšiť výkonnosť kampaní na Facebooku prostredníctvom lepšieho brandingu.
Hľadanie nových príležitostí: transformácia obchodného modelu alebo crowdfunding?
Pozrime sa na chvíľu na krízu ako na podnet na zmenu. A čo sa zamyslieť nad tým, či je vhodný čas na zmenu obchodného modelu? Juraj Sakso bude hovoriť o možnostiach prechodu z B2C do B2B sféry a naopak. Na konkrétnych príkladoch z praxe ukáže, čo takáto transformácia prináša a aké sú jej výhody či nevýhody.
Transformácia z modelu B2B na model B2C (alebo naopak) však nemusí byť v niektorých prípadoch tou najlepšou cestou. V posledných rokoch sa čoraz viac hovorí o takzvanom modeli D2C. Čo to je? Je to len bublina, ktorá čoskoro spľasne, alebo nový trend, ktorý zásadne zmení český a svetový elektronický obchod? Prečo sa dnes celebrity neobjavujú len v reklamách, ale zakladajú si vlastné značky? Kto uspel a kto úplne zlyhal? O tom bude hovoriť Radek Hudák, CMO spoločnosti Shoptet, ktorá má pod svojimi krídlami viac ako polovicu českých e-shopov.
Aj v čase hospodárskeho poklesu sa môžu objaviť príležitosti. Zaujímavá príležitosť nakupovať tovar od dodávateľa s väčšou maržou. Spustenie novej kampane, ktorá urýchli rast e-shopu. Alebo možno možnosť nahradiť existujúci sklad väčším. Ale kde získať vlastný kapitál? Navyše v týchto prípadoch musíte reagovať rýchlo – mnohé príležitosti nepočkajú a včasná reakcia môže priniesť zaujímavý rast e-shopu. Výhodou malých a stredných e-shopov je skutočnosť, že im v rýchlom rozhodovaní nebránia zložité podnikové procesy.
Okrem štandardných možností financovania (napr. bankové podnikateľské úvery) existuje aj crowdfunding. Čo to je a ako môže pomôcť e-shopu aj z marketingového hľadiska? Účastníkom to vysvetlí Vít Endler, bývalý generálny riaditeľ spoločnosti Mall a súčasný generálny riaditeľ spoločnosti FunGOOD.
A to stále nie je všetko
Nechceme sa sústrediť len na problémy a hľadať spôsoby ich riešenia. Myslíme aj na e-shopy, ktorým sa napriek súčasnej hospodárskej recesii darí a chcú rásť. Pripravili sme pre vás množstvo tém, ktoré oceníte, aj keď váš e-shop funguje ako hodinky a máte pocit, že nastupujúca kríza sa vás netýka.
Ivo Toman vám na konferencii poskytne nadčasové psychologické tipy, ktoré môžete uplatniť v online marketingu bez ohľadu na ekonomickú situáciu v spoločnosti.
Spolu s ďalšími prednášajúcimi budeme diskutovať o účinnosti PPC reklamy, výhodách vlastného blogu na e-shope, digitalizácii účtovných údajov či nastavení fungujúceho influencer marketingu.
Zamyslíme sa nad tým, čo sa stane, keď sa SEO podcení. Pavel Ungr, odborník s 15-ročnou praxou, to e-shopistom vysvetlí na príkladoch najčastejších chýb SEO v projektoch e-commerce. Zároveň vám poradí, ako sa týmto chybám a problémom vyhnúť.
Lucie Prokopová vo svojej prednáške zameranej na efektivitu e-mailového marketingu dokáže, že menej je niekedy viac. Na základe prípadovej štúdie vytvorenej so značkou Unuo sa účastníci dozvedia, ako vyčistiť svoju databázu kontaktov, ušetriť náklady na e-mailový marketing a zároveň získať viac potenciálnych zákazníkov.
Program zahŕňa prednášky aj praktické workshopy. Dúfame, že z nich odídete s poznámkovými blokmi a zápisníkmi plnými poznámok a informácií, ktoré môžete ľahko použiť pri rozvoji svojho elektronického obchodu.
Ešte stále váhate?
Ak ešte stále nie ste rozhodnutí, veríme, že vás presvedčí zoznam toho, čo vás na konferencii E-commerce day 2022 čaká:
- 20 prednášok a 10 workshopov na aktuálne témy od popredných odborníkov na elektronický obchod.
- Stánky partnerov – príďte sa porozprávať o svojej situácii alebo nadviazať spoluprácu.
- Networking – získavanie cenných kontaktov pre rozvoj vášho podnikania.
- Zábava aj počas prestávok – na návštevníkov čakajú súťaže o hodnotné ceny.
- Darčeky – každý účastník konferencie dostane pri vstupe knihu zadarmo.
- Afterparty – po oficiálnom programe bude ďalšia príležitosť na vzájomné zoznámenie sa a spoločný drink.
- Bezplatný vstup pre prevádzkovateľov e-shopov po vyplnení registračného formulára.
Chcem sa zaregistrovať na druhý ročník konferencie E-commerce day →