4 min. čítanie

Na PPCEE sa stretlo viac než 200 marketérov z 12 krajín

Konferencia umiestnila Bratislavu na (nielen) stredoeurópsku PPC mapu. 

Na PPCEE sa stretlo viac než 200 marketérov z 12 krajín

Slovná hračka PPCEE (čítaj pípísí) vznikla spojením slov PPC (pay per click) a CEE (Central & Eastern Europe). Konferencia však nakoniec prekonala takto nastavené hranice a stretlo sa na nej 243 nielen PPC-čkárov, ale aj inak zameraných marketérov či ľudí z vedenia firiem. Podstatnú časť publika tvorili ľudia z marketingových agentúr, ktorí tvorili 59 % účastníkov.

Taktiež geograficky malo PPCEE o niečo širší záver, a tak ho navštívili aj ľudia až z Nórska, Južnej Afriky či USA. Celkovo bol zo zahraničia až každý tretí účastník. Našťastie nemali problém rozumieť vďaka tomu, že celá konferencia prebiehala v angličtine.

Krajiny pôvodu zahraničných účastníkov (zdroj: Basta digital)

 

Prezentácie poskytli pestrý mix myšlienok a prístupov

 

PPCEE otvoril Andrej Salner z Basta digital. Predstavil skript, ktorý automaticky vypína vaše reklamy zobrazujúce sa na vaše vlastné brandové kľúčové slová, ak na tieto nikto nemá spustenú reklamu.

O nezastupiteľnosti stratégie pri akejkoľvek kampani hovoril Ondřej Sláma, ktorý riadi výskum a vývoj v českej agentúre Adexpres. Na prípadovej štúdie crowdfundingovej kampane ukázal, v čom je obrovská pridaná hodnota marketéra, ktorý nie je zaseknutý vo svete taktík, ale venuje čas stratégii.

Český freelancer Tomáš Komárek pripravil návod, ako neurobiť chybu pri vyhodnocovaní výkonnosti jednotlivých šablón textových reklám.

Lászlo Szabó z poprednej maďarskej agentúry Growww digital demonštroval na spoľahlivých dátach z viac ako 900 auditovaných reklamných účtov, že používanie automatizácie môže zvýšiť efektivitu kampaní až o 40 % bez zvýšenia rozpočtu.

Kampane pod vedením “robota” predávajú to, čo sa ľahko predáva, no nie to, čo klientovi stojí na sklade. Pomocou skriptu od Adam Šilhana z igloonet ľahko zistíte, či kampane predávajú to, čo klient následne ocení.

Performance manager z Pelikan.sk Gergő Demjén hovoril o tom, ako u tohto veľkého predajcu leteniek a pobytov za posledný rok prebudovali kampane. Kľúčová bola automatizácia či vytvorenie kvalitných feedov a landing pages.

Regine Hemre z nórskej agentúry Synlighet predviedla, ako detailne špecifikovať publiká pre display kampane či remarketing s tipmi, ako to využiť počas najbližších sviatkov.

Daniel Kafka a Peter Pleško z českej agentúry Fragile ukázali, že pripomínať sa remarketingom všetkým návštevníkom webu bude zrejme oveľa menej efektívne, ako len tým, čo vykonali na webe nejakú zaujímavú akciu.

Freelancer Mojmír Mesároš sa rozrozprával o tom, ako na Facebooku tlačiť cieľovú skupinu tzv. ad funnelom (lievikom) k tomu, aby z lievika vypadávali konverzie.

Bulhar Gennadiy Vorobyov z agentúry Netpeak ukázal, ako je možné sa vysporiadať s manažovaním viac ako 500 kampaní klientov, hoci si to vyžaduje naozaj podrobný reporting aj v rámci agentúry.

Róbert Lelkes z agentúry Riešenia.com predstavil prehľadné dashboardy pre sledovanie profitu v agentúre pomocou nástroja Google Data Studio.

Podľa slov Dalibora Klíča z Google až 75 % všetkých konverzií (objednávok) pri veľkých e-shopových kampaniach príde z kampaní, ktoré sú tvorené feedmi. Konstantin Kasapis z poprednej rakúskej agentúry Slopelift toto tvrdenie podporil prípadovou štúdiou, kde iba zmenami vo feedoch dosiahli nárast predaja cez kampane v desiatkach percent.

Inšpiratívne postupy, ktoré používa 21 e-shopov pod značkou Berlin Brands Group, predstavil tamojší Head of Performance Marketing Matej Tomašovský. Alina Tutulan z ui42 digital zas zdôrazňovala pri expanzii potrebu naozajstnej znalosti lokálneho trhu, ktorú neviete ľahko zabezpečiť centralizovane.

Výmena know-how obohatí scénu celého regiónu

„Najpozitívnejšie na PPCEE je, že vedomosti a skúsenosti, ktoré na konferencii odzneli, sa dostali do celého regiónu. Bratislava ako lokalita konferencie je dobre dostupná zo všetkých CEE trhov. Preto sa už tešíme, ako sa stane na jeseň 2020 hlavným mestom online reklamy v strednej a východnej Európe,‟ vyjadril svoje presvedčenie Ján Laurenčík, riaditeľ agentúry Basta digital, ktorá konferenciu organizovala.

Prezentácie jednotlivých spíkrov na stiahnutie, ako aj fotografie či video z podujatia nájdete na webe ppcee.eu.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Binet, Sharp a Ritson: Čo sa od nich môžu naučiť slovenskí marketéri?
10 min. čítanie

Binet, Sharp a Ritson: Čo sa od nich môžu naučiť slovenskí marketéri?

Les Binet, Mark Ritson, Byron Sharp, Seth Godin či Philip Kotler. To je TOP 5 najrešpektovanejších svetových marketingových osobností medzi marketérmi na Slovensku. Vyplýva to z prieskumu Panelu marketingových profesionálov Go4insight a TheMarketers.biz z decembra 2022. O tom, ktorí z nich sú tí najvýznamnejší a aký prínos pre našu branžu v dnešných zložitých časoch predstavujú, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Marketing RULEZZ: Ako na efektívny marketing a budovanie značiek v roku 2024
5 min. čítanie

Marketing RULEZZ: Ako na efektívny marketing a budovanie značiek v roku 2024

Celá naša branža dnes potrebuje návrat k tomu, čo v marketingu a komunikácii naozaj funguje. Aj preto je hlavnou témou 13. ročníka marketingovej konferencie Marketing RULEZZ „Back to the Roots“, ktorá sa uskutoční 22. 11. 2023 v Starej tržnici v Bratislave. V krátkom rozhovore s Petrom Šebom, programovým lídrom konferencie, sa dozviete, prečo by ste […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Upterdam 2023 by Blueweb
4 min. čítanie

Upterdam 2023 by Blueweb

E-commerce je dnes už neodmysliteľnou súčasťou moderného podnikania. Za posledné roky prešiel výrazným vývojom. Mnohí podnikatelia sa rýchlo adaptujú a presúvajú svoje obchody do online prostredia.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+