3 min. čítanie

Maďarský e-commerce postihli finančné problémy: Ako v ňom naštartovať svoj biznis nanovo?

Maďarsko je jednou z prvých krajín, ktorá láka slovenské e-shopy pri exporte. Maďarský trh bol dlhodobo známy nielen svojím pekným rastom, ale aj ziskami, ktoré ste z neho dokázali vyťažiť. Rok 2022 však dal biznisom zabrať. Ak nemáte nastavené správne naceňovanie, pravdepodobne sa s e-commercom v Maďarsku hrniete do priepasti. Ako nanovo naštartovať biznis u južných susedov? Spomalená ekonomika, kurzové rozdiely a nestabilita. Faktory, ktoré v roku 2022 zamiešali na maďarskom trhu karty.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Maďarský e-commerce postihli finančné problémy: Ako v ňom naštartovať svoj biznis nanovo?

Rok 2022 v znamení zmien

Turbulentná doba sa v nemalom množstve odrazila aj na maďarskom trhu. Forint bol nestabilný, inflácia stúpala a nákupné správanie maďarských zákazníkov sa ochladzovalo.

Ako riešiť problémy na maďarskom trhu?

Na ekonomickú situáciu vplyv nemáte. Jediné, čo môžete urobiť, je prijať také opatrenia, ktoré vám pomôžu znížiť finančné škody a udržať si svoje postavenie na trhu.

Myslite na cenotvorbu

Pokiaľ podnikáte mimo eurozóny, spôsob, akým riešite naceňovanie a preceňovanie tovaru do cudzej meny, je kľúčový.

Niektoré e-shopy prepočítavajú ceny len na začiatku sezóny a potom ich už neupravujú. Iné prepočítavajú ceny podľa platného denného kurzu. Ani jedna alternatíva nie je správna.

Každá krajina, do ktorej expandujete, predstavuje samostatný biznis. Zaraďte kurzové zmeny do riadenia výkonnostného marketingu cez maržu.

Prevádzajte forinty na eurá efektívne

Pohyby výmenného kurzu nie sú len cenový a účtovný problém. Myslite na to, že nechcete strácať na poplatkoch za prevod z cudzej meny na eurový účet ani o cent viac ako je nutné.

Týždenný podcast UPdate

Množstvo dodávateľských dolárových faktúr je často výhodnejšie platiť priamo vo forintoch a neprevádzať ich medzitým na eurá. Zastavte automatické transfery na eurové účty a získajte dostatočný čas na to, aby ste prišli na čo najefektívnejšie riešenia.

Efektívne riešenia sú aj nebankové platformy a virtuálne banky, ktorých prevody v kurzoch sú veľmi výhodné.

Ako predísť riziku drastickej zmeny kurzu?

S bankami dokážete uzatvoriť mimoburzové finančné dohody na 3 až 9 mesiacov vopred. Tým si zafixujete opciu na nákup cudzej meny za pevne stanovený výmenný kurz.

Za opcie sa však platia poplatky z celej sumy kontraktu. Zvyčajne ide o nie viac ako 3 %. Ak sa však kurz bude vykyvovať tak drasticky ako pri euro/forint v roku 2022, aj takýto poplatok je efektívny. Toto riešenie však odporúčame e-shopom, ktoré majú ročný obrat aspoň pol milióna eur.

Určte si hraničné úrovne marže

Zistite, kedy nastane situácia, že sa vám daný produkt už neoplatí na maďarskom trhu propagovať.

Pokiaľ máte produkt s 30 % maržou na trhu v eurozóne, na trhu v Maďarsku musíte k pôvodnej marži pripočítať kurzový rozdiel. Tak sa dostanete na maržu vo výške napríklad 27 %.

Pokiaľ sa dostanete kvôli nelichotivému kurzu ku hraničnému bodu, ktorý si stanovíte, niektoré biddingové algoritmy reklamných systémov dokážu automaticky vypnúť propagáciu daného produktu, zatiaľ čo v iných krajinách reklama bude bežať aj naďalej. Príkladom tohto systému ja MagicScript – automatizačný nástroj, ktorý dokáže bidovať na maržu.

Zdieľať článok
Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity

Veronika pôsobí v oblasti SEO a Content marketingu. Pomocou dát tvorí SEO stratégie zamerané na špecifické potreby svojich klientov.

Tento článok ti prináša

Dexfinity

Dexfinity je strategický partner pre marketing a export vašej spoločnosti. S medzinárodným tímom viac ako 79 e-commerce špecialistov a ako prémiový partner Google Ads, Dexfinity pomáha spoločnostiam prekonať bariéry, ktoré bránia ich rastu. Ponúkajú služby v oblasti PPC reklamy, výkonnostných kampaní, expanzie do zahraničia, SEO, sociálnych sietí, brandových kampaní, webu a UX.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Retail sa mení. Všetko je o údajoch
2 min. čítanie

Retail sa mení. Všetko je o údajoch

Nakupovanie už nie je len o odovzdávaní hotovosti. V súčasnosti chcú obchody aj vaše osobné údaje. Napríklad módne high-end obchody, ktoré začali pri pokladni žiadať telefónne čísla. Hovoria, že je to kvôli zasielaniu elektronických účteniek, čo znie celkom prakticky. Alebo je to cez čiaru?

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+