3 min. čítanie

Chce váš biznis mimo karanténu?

Ak si túto otázku kladiete, je zrejmé, že váš biznis chcete presunúť z offline do online prostredia. Ideálnym riešením, ako na to, je eshop. Ak podnikáte v oblasti, kde to je možné, stačí si vybrať vhodné riešenie.

Chce váš biznis mimo karanténu?

Výber vhodného eshopu

Pri voľbe vhodného e-shopového riešenia si musíte odpovedať na niekoľko otázok:

  • Pre koho bude e-shop určený?
  • S akými systémami okrem e-shopu má byť váš skladový systém prepojený?
  • Čo všetko má e-shop vedieť a ktoré procesy možno automatizovať?
  • Koľko prostriedkov a času chcete do vášho eshopu investovať?

Ak nájdete na tieto otázky správne odpovede, môžete si ušetriť čas pri spracovaní objednávok, tak ako sa to podarilo v spoločnosti KNN s.r.o.

„Je vidieť, že Money S4 je stavané na väčšiu dátovú záťaž. Bez problémov si poradí s našimi 23-tisíc skladovými kartami a reaguje veľmi rýchlo. Tým pri vytvorení a spracovaní objednávky ušetríme 30 % času.“ (Zsolt Botló, riaditeľ KNN s.r.o., prípadová štúdia)

Samozrejme ponuka e-shopových riešení je bohatá. Aby ste si vedeli správne vybrať, je dobré pýtať sa na skúsenosti a odporúčania známych. Nesmiete však zabudnúť na dve dôležité veci:

  • To čo vyhovuje iným, nemusí vyhovovať vám.
  • Je potrebné si overiť, či eshop, ktorý ste si vybrali, komunikuje aj s vaším súčasným podnikovým systémom.

Prehľad niektorých eshopov prepojených s informačným systémom Money S4Money S5, ktoré vám s týmto vedia pomôcť, nájdete aj na našej stránke.

„Money je moderný systém, ktorý vďaka svojej otvorenosti umožňuje pomerne ľahké prepojenie na iné systémy.“ (Ing. Martin Kováč, finančný riaditeľ Satur Travel)

Ako je to v praxi?

Častokrát sa stretávame s tým, že informačný systém a eshop sú samostatné systémy, ktoré spolu nekomunikujú.

V praxi to znamená napríklad aj to, že zamestnanci musia duplicitne nahadzovať nové karty tovaru do skladového programu aj na eshop. Výsledkom je nielen neporiadok na sklade, ale aj zvýšená chybovosť, či prácnosť.

Ďalším znakom „nedostatočnej spolupráce“ eshopu s podnikovým systémom je ručné prepisovanie objednávok z eshopu do fakturačného systému. Znova to spôsobuje chybovosť, ale aj potrebu vyššieho počtu zamestnancov.

Ak sa nestihnú aktualizovať stavy zásob medzi skladom / predajňou a eshopom, môže sa stať, že prídu nové objednávky na tovar, ktorý sa už medzičasom vypredal.

Ideálny stav na dosah

Pozrime sa, ako by to malo a mohlo ideálne fungovať. Vychádzame zo situácie, že máte ERP (skladový systém), kde máte databázu tovarov, ceny, stavy zásob.

  • Názvy, popisy tovaru, ceny, stavy zásob, zaradenie do kategórií, obrázky – to všetko sa zo skladového systému prenesie na eshop. Objednávka z e-shopu spadne priamo do skladového systému na vybavenie.
  • Máte aj kamennú predajňu, ktorá je teraz zatvorená? Nevadí, aj obdobie koronavírusu sa raz skončí, a je dobré sa na to pripraviť. Zákazníci si tak budú môcť vyzdvihnúť tovar objednaný cez eshop priamo v predajni a aktualizácia stavu zásob po predaji na predajni sa prenesie na eshop.
  • Informácia o tom, že zásielka je pripravená na expedovanie sa prenesie do systému kuriérskej služby.
  • Vaša účtovníčka má v reálnom čase pripravené účtovné dáta. Nič nemusí manuálne prepisovať, nechávať si posielať doklady.
  • Časy kedy ste všetko nahadzovali ručne sú už dávno preč. Do skladového systému importujete sortiment, nákupné ceny a nákupné doklady od jednotlivých dodávateľov.
  • Na eshope zobrazujete stav zásob u vašich dodávateľov, či na jednotlivých prevádzkach, skladoch a predajniach.
  • Ideálne je, ak to všetko funguje automatizovane.

Príkladom automatizácie je prípadová štúdia hračkárstva Hopík a vyjadrenie jej konateľa Aleša Hubáčeka: „Impulzom k zmene bolo spustenie e-shopu. Keď prišla zákazka, zamestnanec musel údaje trikrát ručne prepísať na rôzne dokumenty – na objednávku, na faktúru a na expedičný doklad pre prepravcov. Systémy totiž neboli prepojené.“

Zdieľať článok
Tento článok ti prináša

Seyfor

Seyfor je softvérová spoločnosť, ktorá vyvíja riešenia pre zvládanie rutinnej agendy a legislatívnych povinností. Ich produkty šetria čas a peniaze živnostníkom, firmám a verejným inštitúciám.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu
8 min. čítanie

6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu

Predaj cez internet je v súčasnosti jedným z najpohodlnejších spôsobov predaja. Nemusíte mať kamenný obchod, za ktorý platíte nájom. Stačí si vybrať vhodnú predajnú platformu, ktorá zodpovedá vášmu produktu, technickým znalostiam a finančným možnostiam. Takáto platforma vám výrazne zjednoduší celý proces predaja. Ako predávať online čo najjednoduchšie?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+