6 min. čítanie

Ako čo najlepšie predať zabehnutý web?

Dobrá webstránka, ktorá má úspešnosť a čísla, je vo svete atraktívnou ponukou. Na internete nájdete mnoho webov, ktoré sú na predaj. Čo je potrebné urobiť preto, aby ste si mohli zverejniť aj svoju ponuku? Ako vyčísliť cenu svojho webu a priblížiť sa k predaju?

Ako čo najlepšie predať zabehnutý web?

Odpovede na tieto otázky nájdete v našom článku.

Na úspech sa oplatí čakať

Pravdepodobne ste si zvážili klady a zápory, prečo svoj web predať alebo nad tým len uvažujete a zisťujete, ako to prebieha. Na internetovom bazári si môžete zverejniť vlastný bicykel vo skvelom stave a nízkej cene. Do 24 hodín sa pravdepodobne dočkáte veľkého počtu záujemcov. Pri vašej webstránke to také jednoduché nebude. Ak ste svoju web stránku budovali dlhé roky a zarába vám, nie je dôvod na predaj.

Ak ste o tom ale presvedčení, urobte to bez zbytočného unáhlenia a chýb. Investujte svoj čas do hľadaní správneho miesta, kam svoj inzerát umiestnite. Neťukajte náhodné čísla do klávesnice so snahou, že sa to vyrovná skutočnej cene vášho webu. Čas, ktorý strávite zisťovaním potrebných informácií sa vám skutočne vráti, a to v momente, čo svoj web konečne predáte. Nie nadarmo sa predsa hovorí, že čas sú peniaze. Nie je to pritom ani zložitý proces.

Pravá hodnota

Reálna hodnota webu nie je presná suma, ako pre maslo v potravinách. Ide tu o rozsah, z ktorého si určíte hodnotu vášho webu, ktorá sa veľmi ľahko vypočíta. Vezmite si zisk, ktorý váš web generuje za jeden mesiac. Vynásobte ho po dobu dvoch až troch rokov. Takýmto spôsobom získate dobrý prehľad o tom, aký je rozsah vášho webu. Napríklad, ak sa vám darí naozaj dobre a váš zisk za mesiac je 10 000 €, vynásobte ho 24 až 36 mesiacmi a máte rozsah od 240 000 € do 360 000 €.

VEDELI STE, ŽE…

…pomocou web stránok, ktoré vám poskytnú dáta, viete presne určiť, ako na tom webstránky sú? Ide o portály, kde vám po zadaní URL adresy vyhodí presný mesačný počet návštevníkov. Reč je o stránke ahrefs.com a similarweb.com. Obe stránky vám poskytnú dáta zadarmo. Avšak, pre lepšie funkcie je potrebné si za ne zaplatiť.

Ak vám predaj webu nijako nesúri, zvýšte jeho hodnotu čo najviac. V prípade, že zdroj príjmu na vašom webe závisí od platených reklám, využite to. Pokúste sa zvýšiť jeho návštevnosť a získať si čo najväčší mesačný príjem čitateľov. Samozrejme, najlepší sú tí, ktorí na vašu web stránku prichádzajú prirodzene. Investujte preto do kvalitnej SEO agentúry pre vylepšenie návštevnosti. Vráti sa vám to pri samotnom predaji.

Fakty, dôkazy a čísla

S predajom vášho webu ďaleko nezájdete, pokiaľ k svojmu inzerátu nepridáte dôkazy. V dnešnej dobe sú totiž viac ako len skvelé slová. Dobre napísaný inzerát a kvalitné dôkazy spolu robia divy.

Dajte si preto vypracovať finančný záznam a záznam o návštevnosti. Zoženiete si ich z overených stránok, napríklad z Google Analytics, ktoré sú vo svete veľmi dobre známe. Existujú aj rôzne varianty, z ktorých si viete svoje záznamy ľahko stiahnuť. Záznamy z týchto stránok sú odporúčané a dôveryhodné:

  • Google Analytics – poskytovatelia ponúk, ktorí vám vašu ponuku zverejnia, vyžadujú väčšinou tri mesiace záznamov
  • záznamy z Google Search Console vám pomôžu demonštrovať hodnotu danej stránky
  • Ads report – platená reklama je skvelým spôsobom, ako si nahnať potencionálnych zákazníkov na svoj e-shop. Či na to používate Facebook, Instagram, alebo Google ads, uverejnite tieto záznamy. Pomôžu vám v lepšej dôveryhodnosti.

Ako zvoliť správneho sprostredkovateľa alebo trh

Zrejme nechcete predávať svoj web na bazári áut. Je preto potrebné prezrieť si, ako je na tom trh, kde sa vám oplatí inzerovať svoju ponuku a kde zasa nie. Ide o miesta, kde ľudia vyhľadávajú webstránky, ktoré stoja za investovanie. Medzi nimi je možno aj váš budúci kupca. Takýto sprostredkovatelia sú najlepší, ale je potrebné ich aj zaujať, preto si povieme, ako na to. Toto sú najlepšie trhoviská, ktoré stoja za pozretie:

Začnite najprv nadpisom, ktorý zachytí zrak každého návštevníka. Ak máte naozaj dobrú doménu, pridajte ju do nadpisu. Určite vám to neuškodí. Keď ste hotoví s nadpisom, vrhnite sa na popis. Netvorte zbytočné slohy, ako v škole. Stručne popíšte históriu, ako sa stránka vyvíjala, jej funkcie a nástroje. Viete, s čím netrafíte vedľa? Keď pridáte do popisu aj stav, v akom je stránka teraz alebo aj to, čo ste sa vy pokúšali s webom dosiahnuť.

Čo so zastaralým webom?

Príde vám, že vaša webstránka nevyzerá tak dobre, ako u konkurencie? Nadišiel čas ju aktualizovať a nahodiť do nového kabátiku. Práve to častokrát rozhoduje o tom, či nájdete kupcu alebo ostanete na osoh. Rovnako aj redakčný systém nenechajte napospas. Ak ešte nemáte jeden z najlepších redakčných systémov, napravte to. Ľudia sú s nimi oboznámení, pracuje sa s nimi ľahko a efektívne. Reč je o WordPresse, Joomle alebo Drupal.

Pre opravy chýb alebo nahodenie lepšieho dizajnu máte na výber z 2 možností. Buď siahnete po open-source riešení, alebo web naprogramovaný na mieru. Obe sú veľmi obľúbené a ponúkajú množstvo výhod. Hlavným rozdielom je, že k webu na mieru má prístup len úzka skupina programátorov. Stará sa vám o ňu len zopár ľudí, ktorí poznajú zdrojový kód. Na open-source riešení pracujú tisíce ľudí z celého sveta. Dostanete tak vždy aktuálne novinky.

Ďalšie výhody oboch riešení

Pri riešení webstránky na mieru sú toto hlavné výhody:

  • má uzavretú licenciu
  • vo väčšine prípadov nemáte prístup k zdrojovým kódom
  • nemáte prístup k dokumentácii
  • o vývoj a úpravu systému sa stará úzka skupina programátorov
  • nemá aktívnu používateľskú komunitu
  • nemáte prehľad o tom, či vývojár v systéme hľadá a opravuje bezpečnostné chyby
  • do systému sa zväčša nepridávajú nové funkcie.

Pri riešení Open-source sú toto hlavné výhody:

  • má voľnú licenciu a môžete si systém ľubovoľne upravovať
  • k dispozícii máte zdrojové kódy
  • za zdrojový kód a jeho používanie nič neplatíte
  • k dispozícii máte kompletnú dokumentáciu
  • početná komunita vývojárov okolo projektu
  • pre systém pravidelne vychádzajú bezpečnostné aktualizácie
  • komunita daný systém aktívne vyvíja a vychádzajú nové verzie

Bonusová rada

Pre ľudí, ktorí sa pohybujú medzi webmi už nejaký ten piatok, uveďte aj detailnejšie informácie. Veľmi užitočnou informáciou je napríklad rýchlosť vašej webstránky. Zahrňte to do popisu inzerátu. Pridajte k tomu aj informácie o hostingu, od koho ho máte a za koľko. Taktiež neuškodia rovnaké informácie o doméne a mesačných poplatkoch.

Záver

Predať webovú stránku je ako predať zlatú sošku z povaly. Môžete ju inzerovať tak, ako ju vytiahnete z krabice. Lepším riešením je ale nechať sošku vyleštiť a dodať jej nový lesk. V takom prípade sa skôr nájde kupec a aj samotná cena môže byť o čosi vyššia. Na rozdiel od zberateľskej sošky, kupcu na svoj web nenájdete cez noc. Dajte preto tomu čas a úspech sa dostaví.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu
8 min. čítanie

6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu

Predaj cez internet je v súčasnosti jedným z najpohodlnejších spôsobov predaja. Nemusíte mať kamenný obchod, za ktorý platíte nájom. Stačí si vybrať vhodnú predajnú platformu, ktorá zodpovedá vášmu produktu, technickým znalostiam a finančným možnostiam. Takáto platforma vám výrazne zjednoduší celý proces predaja. Ako predávať online čo najjednoduchšie?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+