2 min. čítanie

PayPal je už rok najobľúbenejšou platobnou metódou v Nemecku

Nemci dlhé roky preferovali pri online nákupe platbu prevodom na účet. V roku 2022 však prvé miesto prevzal PayPal. Touto platobnou metódou bolo zaplatených najmenej 29,6 % online nákupov.

PayPal je už rok najobľúbenejšou platobnou metódou v Nemecku

Nemci platia cez PayPal takmer každý tretí online nákup

Nemci dlhé roky preferovali pri online nákupe platbu prevodom na účet. V roku 2022 však prvé miesto prevzal PayPal. Touto platobnou metódou bolo zaplatených najmenej 29,6 % online nákupov.

Odhadované online tržby v Nemecku za minulý rok predstavujú 85 miliárd eur. Ide o mierny pokles v porovnaní s rokom 2021, keď tržby predstavovali 86 miliárd eur.

Nákup prevodom účet na druhom mieste

Spoločnosť PayPal v roku 2021 získala podiel 28,2 % na predaji v ecommerce segmente. Podľa EHI Retail Institute je teraz platba prevodom na účet na druhom mieste s podielom len 23,8 percenta. V porovnaní s rokom 2021 ide o pokles o 4,5 percentuálneho bodu.

Debetná karta je na treťom mieste s podielom 20,9 % a kreditná karta nasleduje na štvrtom mieste (12,1 %). Giropay, ktorý je spoločnou digitálnou platobnou metódou nemeckých bánk, sa v minulom roku vyšplhal z 0,4 na 1,6 percenta.

PayPal patrí medzi najdrahšie platobné brány

„Platba cez PayPal je pre zákazníkov rýchla a pohodlná, ale pre predajcov predstavuje nie práve lacnú platobnú metódu. Ide o rozšírenú službu práve v retaile a ponúka možnosť zaplatiť za nákupy až po 30 dňoch,“ povedal Radoslav Raychev, autor štúdie Online Payment 2023.

Štúdiu si môžete pozrieť TU

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase
5 min. čítanie

Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase

Personalizácia sa stala normou, no zároveň u spotrebiteľov rastie dopyt po autentickej a transparentnej komunikácii. Zákazníci chcú relevantný obsah, ktorý pôsobí prirodzene a nezasahuje do ich súkromia. Prehnaná personalizácia môže vzbudiť nedôveru, zatiaľ čo vyvážený prístup pomáha budovať vzťah so značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy
3 min. čítanie

Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy

YouTube prináša novinky, ktoré majú tvorcom aj značkám výrazne uľahčiť prácu. Dostať video k publiku bude teraz jednoduchšie – namiesto zdĺhavého nastavovania v Google Ads stačí pár klikov priamo vo videu. YouTube zároveň testuje ďalšie funkcie, ktoré môžu pomôcť rozšíriť zásah, posilniť vzťah s publikom a lepšie osloviť zahraničné trhy.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+