7 min. čítanie

5 krokov úspešného predaja

Štvrtý kvartál roka je pre podnikateľov časom plným neobmedzených možností. Ste naň pripravení?

5 krokov úspešného predaja

Čaká na vás množstvo rôznych akcií a významných dátumov, kedy môžete pre vašich zákazníkov pripraviť nezameniteľné možnosti nákupu a pushnúť váš biznis do nových sfér.

Poďme sa teda pozrieť na 5 krokov, ktoré vám pomôžu pri vašom podnikaní.

1. krok: Nepremeškajte príležitosti na predaj

  • 31.10. – Halloween
  • 26.11. – Black Friday
  • 6.12. – Mikuláš
  • 24.12. – Vianoce
  • od 25.12. – Povianočné výpredaje

Predávať sa dá, samozrejme, celý rok a budovať svoj biznis je potrebné neustále, avšak tieto špeciálne príležitosti môžu pozdvihnúť váš predaj na čísla, vďaka ktorým budete mať o niečo väčší dôvod na úsmev.

Dokazujú to aj štatistiky jedného z najznámejších výpredajov pod menom Black Friday. V tento deň nakúpi v priemere slovák 3 až 4 produkty v hodnote 203 €.

Tu môžete vidieť štatistický graf z roku 2018 na Slovensku a vo svete, ktorý uvádza celkový nárast kupujúcich.

Zdroj: Google Trends

Ešte v čase pred pandémiou narástol predaj v tento deň, až o 663 % v porovnaní s klasickým dňom. Pandémia ešte viac pomáha nákupom prostredníctvom e-shopov.

Preto neváhajte a nepremýšľajte, kým bude neskoro, ale pripravte sa na tieto dátumy.

2. krok: Príprava vašich sociálnych sietí

Netreba zabúdať na jednu z najpodstatnejších vecí, ktorá priláka alebo naopak odradí vášho cieľového zákazníka od toho, nakúpiť u vás – a tou je zlá pripravenosť vašich sociálnych sietí.

Na to, aby ste vzbudili u vašich zákazníkov dôveryhodnosť je v roku 2021 potrebné, aby vaše sociálne siete vyzerali profesionálne a vykazovali čísla sledovanosti.

Ako na to?

  • V prvom rade sa zamerajte na obsah, ktorý je na vašich sociálnych sieťach publikovaný. Mal by vykazovať základné znaky toho, čomu sa váš predaj venuje. Komunikácia je taktiež jednou z hlavných priorít toho, ako vyzeráte v očiach svojich zákazníkov.
  • Sústreďte sa tiež na vizuálnu stránku vašich sociálnych sietí. To znamená, že sa nebudete sústrediť iba na vhodnú grafickú úpravu vašich príspevkov, ale tiež na celkový vzhľad vašich profilov, s ktorými príde zákazník do kontaktu ako s prvou vecou
  • V neposlednom rade si skontrolujte informácie, ktoré musia zodpovedať realite. Či máte správne napísaný web na vašich sociálnych sieťach, informácie o tom, čo predávate, prípadne kontakt na vás

Nezabúdajte na SHOPPING – nahrajte si katalóg s produktami z vášho e-shopu, ktorý budete môcť využívať na priame označenie produktu a uľahčite tak nákup vašim zákazníkom.

3. krok: Funkčnosť a príprava e-shopu

Ak ste si teda pripravili svoje sociálne siete na nával zákazníkov a ste spokojní s výsledkom, druhým krokom bude správna pripravenosť vášho e-shopu.

Máme tu pár štatistík, ktoré vám ukážu, na čo sa treba pri príprave e-shopu zamerať:

  • 87 % nakupujúcich berie do úvahy recenzie a hodnotenia iných zákazníkov pred tým, než v e-shope nakúpia
  • 72 % nákupov na internete prebehne do konca roku 2021 na mobilnom zariadení
  • 22 % online nakupujúcich opúšťa vozíky z dôvodu neočakávaných poplatkov, ktoré si všimnú počas procesu platby

Nezabúdajte teda na kvalitné SEO, aby vás vyhľadávač a teda aj cieľový zákazník mohol nájsť. Optimalizácia je úplným základom pre atraktívny a hlavne funkčný e-shop, ktorý má za cieľ prilákať, čo najviac zákazníkov.

SEO optimalizácia sa rozdeľuje na on-page a off-page SEO. Vďaka SEO on page optimalizujete obsah na webe podľa kľúčových slov. SEO off page je zase vhodný na tvorbu externých spätných odkazov.

Majte svoj e-shop responzívny aj na mobilné telefóny, aby bol nákup jednoduchší a rýchlejší.

Zamerajte sa tiež na platobné brány! Nechajte platiť zákazníkov spôsobom, ktorý poznajú. Vytvorte jednoduché možnosti platby, najlepšie jedným klikom, a faktúry zasielajte e-mailom. Dajte im najavo, že v prípade registrácie máte pre nich mnoho výhod.

Dajte si záležať na dobrých recenziách a hodnoteniach, ktoré ovplyvňujú nákup ďalších ľudí. Nezavádzajte zákazníka a urobte váš e-shop prehľadným pre každého, kto má chuť nakupovať alebo ešte nevie, že chuť nakupovať dostane.

Nezabúdajte taktiež na dopravu! Urobte si prieskum a zistíte aký typ dopravy vaši zákazníci uprednostňujú, po prípade im dajte na výber.

A čo je úplným základom kvalitného e-shopu – zákaznícky servis! Vyhnite sa problémom a nepríjemnostiam a vyriešte ich čo najrýchlejšie. Určite sa vám to oplatí, spokojnými zákazníkmi.

4. krok: Kvalitná reklama

Reklama je, samozrejme, široký pojem – čo si pod ňou predstaviť? Rozmeňme si to teda na drobné a ujasníme si, čo všetko potrebujeme ku kvalitnej reklame, ktorá pritiahne našich zákazníkov.

Základom je kreatíva!

Kreatíva reklamy môže zvýšiť response rate zákazníka (odozvu na reklamu) približne o 20-50 %, možno dokonca aj viac.

Ak ste si teda mysleli, že kvalita reklamy spočíva iba na dobrom zacielení, či vysokej investícii je čas sa zamyslieť nad tým, ako vaše reklamy vyzerajú. Nikdy sa neuspokojte s verziou, ktorá sa páči vám, pretože sa s najväčšou pravdepodobnosťou nebude páčiť vašej cieľovej skupine.

V neposlednom rade nezabúdajte, že kvalitná kreatíva nie je iba o peknom grafickom prevedení, ale aj o textovaní.

Dobrá rada znie – používajte emojis! Ak vám to, samozrejme, váš druh podnikania umožňuje. Zvýšite tak emocionalitu vášho publika a minimálne ich radom emojis môžete vyrušiť, čo vôbec nie je na škodu.

Určite sa teraz pýtate – a ako zistím, ktorá kreatíva je pre môjho cieľového zákazníka tá správna? Zistíte to jednoducho. Testujte!

Vďaka nasadeniu viacerých verzií kreatív viete ešte pred realizáciou samotnej kampane rozhodnúť, ktorý koncept v reklame využiť, prípadne aký štýl komunikácie zvoliť.

Dobrá rada na záver – sociálne siete sú veľmi citlivé na výkon pri dlhodobom nasadení nemeniacich sa vizuálov. To znamená, že nemôžete svoje publikum doslova unudiť alebo znechutiť ich nemennými vizuálmi.

Poznajte svoju cieľovku

Čo to v preklade znamená? Vyselektujte si ľudí, ktorí majú o váš produkt záujem a sústreďte sa pri predaji na nich. Zistíte, aký majú vek, pohlavie či záujmy – to všetko vám pri predaji pomôže!

Je logicky jasné, že ak predávate výživové doplnky na podporu vitality, tak sa nebudete sústrediť na mladých ľudí v školskom veku, pretože na to vynaložíte zbytočné finančné prostriedky a energiu.

POZOR! Cieľová skupina komunikácie sa nemusí zhodovať s cieľovou skupinou produktu!

Pre vysvetlenie – cieľovou skupinou sladkého jogurtu s obalom s veselými macíkmi sú deti, avšak cieľovou skupinou komunikácie jogurtu pre deti sú matky. Tie rozhodujú o nákupe!

A prečo je tak potrebné poznať vašu cieľovú skupinu? Pretože reklama cielená na všetkých je reklama cielená na nikoho!

Posielajte vašim zákazníkom newsletter!

59% obchodníkov vidí ako svoju najväčšiu návratnosť investícií práve email marketing. Toto číslo určite stojí za zmienku, prečo by ste tento bod určite nemali vynechať. Otázka však znie – ako vytvoriť pútavý emailmarketing, ktorý mi prinesie nových zákazníkov?

Máme pre vás zopár tipov!

1. Ujasnite si cieľ e-mailu: Moderný emailmarketing si zakladá predovšetkým na jednoduchosti a výstižnosti. Chcete ním posilniť predaj konkrétneho produktu alebo predstaviť vaše novinky? Je to iba na vás! Neodbočujte však od témy.

2. Prispôsobte obsah potrebám svojich klientov: V prvom rade, nikomu sa nechce čítať siahlodlhé odstavce. Stavte na jednoduchosť a priehľadnosť a zamerajte sa aj tu na svoju cieľovku, ktorej prispôsobíte aj jazyk komunikácie.

3. Pútava grafika je alfou a omegou: Najmä v prípade, že propagujete nejaký produkt, povie vašim zákazníkom grafika oveľa viac ako slová.

4. Nezabúdajte na call to action: Nabádajte vašich zákazníkov priamo klikať a nakupovať. Podnietite ich záujem. Náročné nakupovanie nikoho nebaví, takto je to oveľa jednoduchšie!

5. Footer newsletra je taktiež podstatný: A prečo? Obsahuje totiž množstvo podstatných a cenný informácií, vďaka ktorým dávate svojim zákazníkom na vedomie, kto ste.

5. krok: Naskladnite si tovar a zabezpečte personál

Ak ste teda došli až sem, vaše sociálne siete vyzerajú ukážkovo, e-shop nebol nikdy viac pripravený na nával zákazníkov a aj vaša reklama funguje skvelo, netreba zabudnúť na jednu z najpodstatnejších vecí – buďte pripravení!

Za žiadnych okolností sa nemôže stať, aby zákazník nedostal produkt, za ktorý zaplatil, pretože to môže skončiť obrovským fiaskom.

Myslíte teda na dostatočné naskladnenie ponúkaného tovaru a tiež na personál, ktorý sa bude o všetko starať. Či už o balenie, expedíciu či preberanie zásielok.

Pamätajte na to, že váš biznis môže rásť iba dovtedy, pokým ste na tento rast pripravení!

Na záver!

Ak si so všetkými týmito krokmi neviete rady alebo si myslíte, že to nezvládnete na 100 %  a zbytočne by vám ušli zisky, neváhajte sa obrátiť na profesionálov, ktorí vám pomôžu rásť.

Skúsenosti sú v tejto oblasti tou najpotrebnejšou komoditou. Tou druhou je čas. Nezaspite na vavrínoch a pripravte sa už teraz. Vaši zákazníci nebudú čakať a vaši konkurenti takisto nie.

Dobrá rada na záver – nespoliehajte sa na marketingové agentúry, ktoré na vás budú chcieť zbohatnúť, ale na tie, pre ktoré bude prioritou predovšetkým váš úspech a rast.

Zdieľať článok
Tento článok ti prináša

My Brand Agency

My Brand Agency je moderná digitálna marketingová agentúra, ktorá sa zameriava na vytváranie hodnoty pre značky a ich komunity. Sú známi svojou disciplínou a profesionalitou, ktoré využívajú na vytváranie prepojenia medzi zákazníkom a značkou.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu
8 min. čítanie

6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu

Predaj cez internet je v súčasnosti jedným z najpohodlnejších spôsobov predaja. Nemusíte mať kamenný obchod, za ktorý platíte nájom. Stačí si vybrať vhodnú predajnú platformu, ktorá zodpovedá vášmu produktu, technickým znalostiam a finančným možnostiam. Takáto platforma vám výrazne zjednoduší celý proces predaja. Ako predávať online čo najjednoduchšie?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+