4 min. čítanie

Budovanie prémiovej klientely jednoducho: vlastný značkový BNPL bude tvojou tajnou zbraňou!

Internetové obchody sa prednedávnom dali do vražedného boja o digitálne zdatnejšiu, zámožnejšiu vrstvu, ktorá má najväčšiu kúpnu silu. Jednou z najväčších obchodných výziev je, že sa v dôsledku ekonomických udalostí posledných rokov zákazníkom znížila suma na útratu, nárast príjmov nekopíroval zvyšovanie cien.

Mark Kitli Mark Kitli
Co-Founder, CBO, instacash s.r.o.
Budovanie prémiovej klientely jednoducho: vlastný značkový BNPL bude tvojou tajnou zbraňou!

Najnovší prieskum instacash – v rámci ktorého sme sa opýtali 2500 digitálne zdatných zákazníkov strednej vrstvy – výborne znázorňuje preferencie zákazníkov v tejto ekonomickej situácii. 92 % respondentov vyhľadáva online obchody, ktoré poskytujú možnosť bezúročnej splátkovej platby. Rozhodujú sa pre nákup v týchto online obchodoch dokonca aj napriek tomu, že by mohli daný produkt kúpiť v inom obchode aj trochu lacnejšie!

Služba pre zvýšenie pohodlia prémiových zákazníkov

Platbu na splátku môžeš zabezpečiť tromi spôsobmi:

  1. Klasický spotrebiteľský úver: Využívajú ho zvyčajne tí, ktorí nemajú peniaze ani na spoluúčasť, môžu si dovoliť iba naozaj nízku mesačnú splátku, pretože majú podpriemerný pravidelný príjem.
  2. Klasický BNPL: Spôsob platby preferovaný predovšetkým mladšími zákazníkmi bez pravidelného príjmu, alebo zákazníkmi ktorí nespĺňajú podmienky na získanie spotrebiteľského úveru. Väčšinou na menšie nákupy.
  3. Vlastný značkový BNPL: Zámožnejšia vrstva zákazníkov s vyšším príjmom, ktorí považujú tento spôsob platby za službu zvyšujúcu ich pohodlie.

To znamená, že ak si chceš vybudovať, rozšíriť prémiovú klientelu s najväčšou kúpnou silou, vlastný značkový BNPL môže byť pre teba ideálnou voľbou.

Vychádzajúc zo vzorky viac ako 70 tisíc nákupov, pri ktorých si zákazníci zvolili platbu na splátky s instacash, sme spozorovali nasledovné:

  1. 49 % zákazníkov má čistý príjem vyšší ako 1 500 EUR, a 25 % zákazníkov vyšší ako 2 000 EUR.
  2. 43 % zákazníkov má 24 – 35 rokov, čo predstavuje vekovú skupinu najaktívnejších zákazníkov nakupujúcich online.
  3. Prémioví zákazníci zbožňujú vlastný značkový BNPL!

Zdroj: instacash

Rýchly, jednoduchý a pohodlný

Digitálne vedomí zákazníci s vyšším príjmom si vyslovene vyžadujú a cenia pohodlné prémiové služby.

Vlastný značkový BNPL systém funguje s výnimočnou rýchlosťou spracovania vďaka automatizovaným a digitálnym procesom predschvaľovania. Celkový čas platby sme zmerali od kliknutia na tlačidlo Kúpiť pri checkoute z e-shopu do zaplatenia prvej splátky debetnou kartou.

  • Najrýchlejší zákazník dokončil celý process za 1,7 minút.
  • Medián času platby bol 5,3 minút v prípadoch, keď si zákazníci vypočítali splácanie na internetovej stránke produktu.
  • Automatizovaný systém funguje vo dne v noci, čo zabezpečuje zákazníkom nakupovanie želaných produktov s minimálnym časom čakania, bezproblémovo.

Vzťah zákazníkov k vlastnému značkovému BNPL znázorňuje okrem čísiel aj takmer 5.000 recenzií zákazníkov, ktoré poslali v súvislosti s procesom. Na škále od 1 do 5 hodnotili zákazníci službu v priemere na 4,8. Niekoľko z mnohých recenzií:

„Ježiš, ako mi chýbala táto možnosť platby! Odteraz budem nakupovať iba tu.”

„Rýchly a jednoduchý. Ide to raz-dva, netreba nič nahrávať, predschválenie trvá iba pár sekúnd a potom je už všetko v poriadku.”

„Prvý krát v živote som nemala žiaden problém pri takomto vybavovaní. Klobúk dolu! :)”

„Ďakujem! Také rýchle a flexibilné schvaľovanie som ešte nevidela! Túto platformu a tento obchod každému odporúčam! :)”

„Neuveriteľné, že niečo konečne funguje bezchybne a rýchlo.”

„Tak toto je naozaj pecka! A rýchle!”

„Veľmi rýchle a aj praktické! Konečne sa cítim ako v roku 2024! Bolo by treba viac takýchto riešení!”

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Ale koľko to vlastne stojí a koľko vďaka nemu môžeme získať? 

Pred zavedením každej novej služby sa vynára opodstatnená otázka, ale koľko to stojí. To závisí na Tebe!

Máš tri možnosti:

  1. Zavedieš spotrebiteľský úver od banky – drahý, ale široká škála riešení.
  2. Vyberieš si klasický BNPL – lacný, ale vhodnejší pre menších zákazníkov.
  3. Skúsiš vlastný značkový BNPL – najlacnejšie riešenie, hodnota košíka bez obmedzení.

Ako príklad nákladov a výnosov uvedieme štúdiu autorizovaného predajcu Garmin:

  1. Klientela Garmin má averziu voči spotrebiteľskému úveru.
  2. Možnosť platby na splátku vnímali ako nástroj pre budovanie brandu (“Garmin splácanie”).
  3. Transakčné poplatky sú o 60 % nižšie ako v prípade iných BNPL alebo spotrebiteľských úverov.

A výsledok: predaj vyšší o + 38 % vs. v rovnakom období pred zavedením BNPL.

Zdroj: instacash

Ak chceš budovať budúcnosť tvojho online obchodu na prémiovej klientele, stálych, verných zákazníkoch, je na čase zaviesť vlastný značkový BNPL!

Kto je instacash?

Instacash je popredným poskytovateľom vlastnej značkovej ‘Buy Now Pay Later’ služby v regióne východnej a strednej Európy. Jeho zakladatelia majú 20+ ročné skúsenosti v oblasti bankovníctva. Pred odštartovaním vlastného podnikania riadili digitálnu transformáciu talianskej bankovej skupiny.

BNPL riešenie od instacash je dostupné v 27 krajinách EÚ. Momentálne majú z hľadiska expanzie vo fokuse okrem Slovenska aj maďarský a český trh. V Maďarsku sa stali lídrami na trhu v priebehu iba dvoch rokov a v roku 2024 má skúsenosť s výhodami splátkovej platby instacash už viac ako 35 000 zákazníkov. Počet používateľov a tržby dokázali oproti roku 2023 zosemnásobiť, čo poukazuje na rastúci dopyt po riešeniach BNPL.

Zdieľať článok
Mark Kitli
Co-Founder, CBO, instacash s.r.o.
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prijímajte platby v online priestore „pod jednou strechou“
3 min. čítanie

Prijímajte platby v online priestore „pod jednou strechou“

Hľadáte komplexnú platobnú bránu, kde budete prijímať online platby na akomkoľvek zariadení alebo cez akýkoľvek kanál, bez ohľadu na váš obchodný model? Existuje moderné riešenie. Stačí len jedna implementácia, vďaka ktorej si operatívne pridáte jednotlivé platobné metódy podľa vašej aktuálnej potreby.

Lukas Okal Lukas Okal
Head of Open banking, Tatra banka
Prečítať článok
Británia zvažuje prísnejšie regulácie na ochranu spotrebiteľov pri modeli BNPL
3 min. čítanie

Británia zvažuje prísnejšie regulácie na ochranu spotrebiteľov pri modeli BNPL

Buy Now, Pay Later (BNPL) je finančný model, ktorý umožňuje zákazníkom kúpiť tovar alebo služby a zaplatiť za ne neskôr, zvyčajne v splátkach. Tento model sa vďaka svojej jednoduchosti a flexibilite stal veľmi populárnym, najmä v e-commerce. Zároveň však má svoje úskalia. Nová britská labouristická vláda plánuje reguláciu tohto sektora.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+