Prieskum medzi viac ako 2 000 britskými spotrebiteľmi sa zaoberá súčasnými postojmi a preferenciami spotrebiteľov k otvorenému bankovníctvu.
V prospech kariet sa vyjadrilo 22 % respondentov a v tesnom závese bude otvorené bankovníctvo (open banking). Odhaduje sa, že v horizonte 5 rokov si ho vyberie 19 % britských spotrebiteľov.
Open Banking je prax, ktorá umožňuje tretím stranám (napr. fintech aplikácie) prístup k finančným údajom zákazníkov z bánk prostredníctvom API . To znamená, že zákazníci môžu bezpečne zdieľať svoje finančné informácie s inými bankami alebo autorizovanými finančnými organizáciami, ako sú poskytovatelia platieb, veritelia a poisťovne.
Aj keď pojem Open Banking v spoločnosti nerezonuje, prieskum ukázal, že keď respondentom vysvetlili jeho definícu, 45 % britských respondentov potvrdilo, že ho už použili.
Pri pohľade na nákupné zámery spotrebiteľov v Spojenom kráľovstve 42 % respondentov uviedlo, že pravdepodobne budú používať Open Banking na platby v obchode, zatiaľ čo 37 % uviedlo, že pravdepodobne budú uskutočňovať online platby týmto spôsobom. Okrem toho britskí spotrebitelia, ktorí primárne používali Open Banking na digitálne nákupy, uviedli, že ho používali na online maloobchodné nákupy (44 %), po ktorých nasledovali platby za energie (36 %), letenky (30 %), hotely (34 %) a online predplatné služby (25 %).
Podľa prieskumu tak otvorené bankovníctvo predstihuje ostatné platobné metódy, ako sú manuálne bankové prevody (13 %), kryptomeny (7 %) a Buy Now Pay Later (14 %). 42 % spotrebiteľov uviedlo, že chcú používať Open Banking na budúce nákupy, keď zistili, že podporuje mobilné a online platby priamo z ich bankového účtu.
Graf nižšie znázorňuje spotrebiteľov, ktorí plánujú používať otvorené bankovníctvo častejšie v priebehu nasledujúcich piatich rokov podľa veku.