4 min. čítanie

Ako automatizovať predaj digitálnych produktov?

Predávať digitálny obsah je špecifická časť e-commerce, ktorá má tú výhodu, že sa dá kompletne automatizovať. O takúto automatizáciu sa stará SimpleShop – platforma, ktorá sa zameriava na predaj produktov ako sú e-booky, online kurzy, videá, členské sekcie, vstupenky, vouchery a čokoľvek ďalšie, čo sa nachádza v online svete.

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Ako automatizovať predaj digitálnych produktov?

Kúzlo SimpleShopu je v tom, že sa vám postará o celú automatizáciu od kliknutia vašich zákazníkov na tlačidlo “Kúpiť” až po odoslanie produktu. Zariadi vystavenie objednávky a jej poslanie e-mailom zákazníkovi, spracovanie platby, následné vystavenie faktúry a odoslanie produktu zákazníkovi.

Toto všetko šetrí váš čas, ktorý môžete s čistou hlavou venovať marketingu alebo budovaniu firmy.

Začínali ste v garáži ako všetci slávni podnikatelia dnešnej doby? Bol si na to sám?

Na začiatku sme boli traja. Ja s mojou ženou Editkou a potom ešte jeden programátor. Bohužiaľ to v garáži nebolo, začínali sme netradične v našej spálni. Vyhradili sme tam miesto na dva stoly a pravidelne sme sa u nás schádzali, aby sme programovali. A takto to vyzeralo zhruba jeden a pol roka. Potom sme potrebovali pribrať nových ľudí, ktorí by sa do spálne už nezmestili, preto sme si prenajali prvé kancelárie.

Aký je hlavný rozdiel medzi klasickým e-shopom na fyzické produkty a na digitálne produkty?

Predávať digitálne produkty je o dosť jednoduchšie. Odpadá vám nutnosť riešiť sklady, skladové zásoby alebo porovnávače tovaru. Digitálny produkt raz vytvoríte a potom ho predávate donekonečna, pokým:

  • vás to baví,
  • je obsah relevantný,
  • majú zákazníci záujem

a môžete predať napríklad milión kusov jednoduchým rozkopírovávaním produktu.

Ďalšia veľká výhoda predaja digitálnych produktov je okamžitá dostupnosť. Keď si zákazník zaplatí napríklad e-book, bude ho mať hneď dostupný.

Prečo je SimpleShop lepší ako je vlastné riešenie napríklad na WordPresse?

Predtým chceli ľudia začať predávať napríklad na WooCommerce alebo WordPresse, pretože to je zadarmo. Potom zistili, že je potrebné množstvo pluginov, ktoré riešia platobné brány, e-mailingové nástroje, vytváranie PDF atď. a nakoniec došli k záveru, že WooCommerce nestačí. Potrebovali celý predaj presunúť niekam inam.

Oproti tomu si ľudia v aplikácii SimpleShop nastavia predajný formulár, ktorý si následne vložia do akéhokoľvek webu alebo tiež môžu použiť verejnú stránku produktu, pokiaľ nemajú vlastný web. SimpleShop potom zaistí všetko, čo sa deje po kliknutí na tlačidlo “Kúpiť”.

  1. Vytvorí objednávku, ktorá sa odošle zákazníkovi.
  2. Napojí sa na platobnú bránu alebo banku.
  3. Po zaplatení automaticky spáruje platbu.
  4. Vytvorí faktúru a odošle ju zákazníkovi.
  5. Odošle objednaný produkt.
  6. Môže napríklad pridať e-mail z objednávky do e-mailingového nástroja.

Cieľom bolo zjednodušiť tento komplikovaný predajný proces tak, aby to náš zákazník mohol mať na akomkoľvek webe a nemusel sa rozčuľovať nad procesom predaja.

Ako sa vkladá predajný formulár do webu? Je to technicky náročné?

Pri vývoji sme dávali veľký dôraz na to, aby táto časť bola veľmi jednoduchá a vymysleli sme to veľmi podobne tomu, ako sa napríklad vkladá Google Analytics do stránok. To znamená, že systém po vytvorení formulára vygeneruje pár riadkov HTML kódu, ktorý zákazník iba skopíruje do stránky, kde chce formulár mať.

Ďalšie zjednodušenie je pomocou nášho pluginu, ktorý si naši zákazníci používajúci WordPress nainštalujú a následne mu povedia „tu chcem mať formulár“ a plugin ho na dané miesto vloží.

Môžem si do SimpleShopu napojiť vlastný fakturačný systém? Ako je to s fakturáciou?

Súčasťou SimpleShopu je náš druhý systém Vyfakturuj.cz, takže nie je nutné čokoľvek napájať. K dispozícii už totiž plnohodnotný fakturačný nástroj máte. Akonáhle vznikne objednávka, po zaplatení sa automaticky odošle faktúra, ktorá je následne exportovateľná do rôznych účtovných systémov.

Takže keď budete napríklad používať fakturačný nástroj Superfaktúra a účtovný softvér Pohoda, stiahnete si do Pohody dáta zo Superfaktúry a potom dáta zo SimpleShopu. Dáta môžete rozlíšiť napríklad rôznym číselným radom, aby boli oddelené, vďaka čomu viete, čo odkiaľ prišlo.

Je možné použiť SimpleShop ako paywall a mesačne ľudí kasírovať za prístup k nejakému obsahu?

To je samozrejme možné. Hovorí sa tomu členská sekcia a funguje to tak, že je nejaká zabezpečená časť vášho webu, kam sa ľudia prihlásia a platia za nejaké časové obdobie, počas ktorého tam sú. Po skončení tohto obdobia SimpleShop vie buď strhnúť peniaze z platobnej karty, aby sa členstvo predĺžilo alebo ak člen neplatí kartou, SimpleShop mu automaticky vystaví a odošle objednávku na predĺženie členstva.

Pár jednoduchých rád pre začiatočníkov na záver. Nebojte sa začať. Začiatky podnikania sú vždy plné chýb a bohužiaľ, ani vy sa im nevyhnete. Je lepšie začať dnes zle ako vôbec.

Okrem predaja sa zamerajte aj na rozvoj a budovanie svojej firmy a na marketing produktu, aby ste mali komu predávať. S technickou stránkou predaja si nelámte hlavu, s tou vám pomôže SimpleShop.

Vyskúšať ho môžete na simpleshop.cz

Zdieľať článok
Martin Semerád
Marketing SimpleShop

Pracujem na marketingu systémov SimpleShop a Vyfakturuj.cz a moja veľká vášeň je študovať správanie ľudí hlavne pri komunikácii medzi sebou.

Tento článok ti prináša

SimpleShop

SimpleShop je platforma, ktorá poskytuje inteligentný predajný formulár pre vašu webovú stránku. Umožňuje užívateľom predávať svoje videokurzy, živé vysielania, e-knihy a mnoho ďalšieho, všetko plne automatizované online. Platforma funguje 24/7 na vašej vlastnej webovej stránke a peniaze priamo dostávate na svoj účet bez potreby programátora.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+