Ako prevádzkovateľ platobnej brány sme počas minulého novembra zaznamenali výrazný nárast dopytov od rôznych e-shopov, ktoré sa na nás obrátili kvôli problémom s platbami u ich aktuálnych poskytovateľov. Tieto nespoľahlivé platobné procesy spôsobili zdržania a množstvo nedokončených nákupov. Prišli o veľa príležitostí na predaj a pribudli im aj nespokojní zákazníci. A nie sú to len problémy s platbami, ale aj spomalený systém, nedostatok tovaru na sklade či informácií o výpredaji, príliš agresívny marketing alebo dlhé doručovacie časy – práve tieto dni sú veľkou skúškou, pretože v týchto momentoch sa ukáže, ako sú e-shopy pripravené a či si dokážu zákazníkov naozaj získať a dopriať im pohodlný a bezpečný nákup. Ako platobná brána Payout sme na základe našich skúseností pripravili 5 bodov, na ktoré by ste sa mali zamerať predtým, ako sa táto rušná obchodná sezóna rozbehne a ktoré vám pomôžu dosiahnuť úspech. Vyhnite sa chybám a využite, čo najlepšie tento nákupný vrchol roka!
Zvýšené online platby
Počas Black Friday zákazníci uprednostňujú pohodlie nakupovania z domova a jedným z hlavných trendov bude tento rok rastúci počet platieb cez “Buy Now, Pay Later” (BNPL). Ide o koncept, ktorý si zákazníkov získal možnosťou nakupovať ihneď a platbu za tovar si oddialiť a rozložiť na neskoršie obdobie. S ohľadom na minulé roky sa objem nákupov cez BNPL metódu zvýšil až o úžasných 57%. Začiatkom roka sme sa rozhodli integrovať túto flexibilnú možnosť aj my v Payout, čím sme zákazníkom ponúkli kontrolu nad ich financiami a zároveň im umožnili nakupovať bez obáv. Minuloročné veľké výpredaje nám ukázali, že zákazníci uprednostňujú lokálne platobné metódy. Napríklad v Holandsku počas Black Friday 2022 bolo uskutočnených 74% platieb cez iDEAL (platobný systém používaný pre online bankovníctvo v Holandsku). Pripravte sa preto aj na takúto možnosť a doprajte svojim zákazníkom pohodlnejšiu formu nákupu. Zabezpečíte si tak vyššiu návštevnosť v budúcnosti a verných zákazníkov.
Stabilné riešenie
V súvislosti s výpredajovými dňami očakávame výrazný nárast objemu transakcií. Priemerná hodnota transakcie počas Black Friday 2022 stúpla o 9,8% v porovnaní s rokom 2021, a to nie je všetko. Predaje elektroniky nás úplne ohromili, zvýšili sa o úžasných 35%, a športový tovar to nasledoval s úctyhodným nárastom o 17%! Aj oblečenie a bytový nábytok sa pochlapili narástli o 7% a 3%. Ak sa chcete pýšiť neustálym rastom a spokojnými zákazníkmi, nezabúdajte na dôležitosť stabilnej platobnej brány, ktorá pokrýva široké portfólio platobných metód. Tým si zabezpečíte plynulé a bezproblémové transakcie a vaši zákazníci budú spokojní a radi sa k vám vrátia.
Klientska podpora
E-shopy v celej Európe zaznamenali v roku 2022 výrazný nárast objemu predaja o 14,5% v porovnaní s rekordným Black Friday v roku 2021. Najfrekventovanejší čas, kedy sa počas Black Friday nakupuje je v rôznych krajinách Európy medzi 10.00 až 12.00 hod. a potom od 18.00 do 20.00 hod.. Vzhľadom na to je nevyhnutné, aby e-shopy mali kvalitného partnera pre platobné služby, ktorý im poskytne potrebný support, zabezpečí udržanie bezproblémových platobných operácií a uspokojenie zákazníkov, hlavne pri očakávaní zvýšenej návštevnosti e-shopu
Rýchle platby na mobilných zariadeniach
Jedným z najdôležitejších faktorov, ktoré pomáhajú dosiahnuť úspech, je zahrnutie možnosti platby cez mobilné peňaženky – Apple Pay a Google Pay. Počas našej analýzy sme zistili, že v minuloročnom období Black Friday a iných zľavových akcií boli mobilné platby v centre pozornosti. Dôvodom je
obľúbenosť platieb cez mobilné aplikácie. Údaje nám ukazujú, že zahrnutie týchto platobných metód pomohlo našim klientom dosiahnuť až o 11% vyššiu konverziu z návštevníka na platiaceho zákazníka. Ak ste teda pripravení tento rok dosiahnuť najvyššiu konverziu a poskytnúť zákazníkom prvotriedny zážitok plynulého nákupu, neváhajte zahrnúť Apple Pay a Google Pay ako súčasť vášho platobného riešenia.
Nenechávajte si to na poslednú chvíľu. Kvalitná príprava je dôležitá.
Práve teraz je ten správny čas začať prípravy na dni veľkých výpredajov, ako napríklad Black Friday. Uistite sa, že váš e-shop je dostatočne pripravený, aby zvládal vyšší počet návštevníkov a transakcií. Zlepšite rýchlosť načítania stránok a overte si či všetky platobné metódy a funkcie fungujú spoľahlivo. Zamerajte sa na vytvorenie pozitívnej používateľskej skúsenosti a ponúknite zákazníkom výhodné bonusy či zľavy pri ich ďalších návštevách. Urobte maximum pre uspokojenie ich potrieb, očakávaní a získajte si stabilnú skupinu verných zákazníkov. Správna príprava, spoľahlivé platobné riešenie, dôkladná klientska podpora a zahrnutie mobilných platieb sú kľúčovými faktormi pre túto náročnú no výnimočnú obchodnú sezónu.
Využite služby našej platobnej brány Payout, ktorá e-shopom ponúka riešenia zodpovedajúce ich potrebám a pomáha im dosiahnuť úspech a rast podnikania počas náročných obchodných sezón, ako je aj Black Friday.
Riaďte sa našimi radami, začnite sa postupne pripravovať a zažijete nezabudnuteľný Black Friday 2023!