7 min. čítanie

Ako si správne vybrať platobnú bránu?

Úroveň podnikania sa posúva neustále vpred a v dnešnej dobe je veľmi populárne. Ich dôležitou a neoddeliteľnou súčasťou je spoľahlivá platobná brána. Obchodníci vďaka nej môžu uskutočňovať online platby na svojich webových stránkach či v aplikáciách. Spoločnosti si tak môžu pri svojom elektronickom obchode zabezpečiť vyššie príjmy či zvýšiť mieru konverzie. Platobná brána by mala byť pre zákazníkov bezpečná cesta, na ktorej ich čaká príjemný a komfortný zážitok z platby. V súčasnosti je na trhu veľké množstvo poskytovateľov týchto služieb. Kvôli tomu môže byť pre obchodníka výber tej najideálnejšej služby komplikovaný. V tomto článku by sme vám chceli priblížiť základné body, nad ktorými pri tejto voľbe treba uvažovať . 

Martina Hanusová Martina Hanusová
Vice president of Business Development
Ako si správne vybrať platobnú bránu?

ČO VLASTNE PLATOBNÁ BRÁNA JE? 

Je to technológia, ktorá umožňuje zrealizovať platbu v online priestore. Ide o službu tretej strany, ktorej riešenie prenáša informácie o transakcii z banky spotrebiteľa do banky obchodníka.  Zaručuje aj potvrdenie o tom, či platba prebehla úspešne alebo bola zamietnutá. 

BEZPEČNOSŤ SLUŽBY

Množstvo podnikateľov obchodujúcich v online sfére sa stretáva s podvodmi v elektronickom obchode, ktoré sú dnes veľmi častým problémom. Podľa štúdie z roku 2021 online spoločnosti prišli kvôli podvodom v e-shopoch o 20 miliárd dolárov. Najdôležitejším bodom pri výbere platobnej brány je sledovať jej bezpečnosť.

Predovšetkým musí poskytovateľ zabezpečovať ochranu údajov o platbách, musí mať kvalitne vybudovaný systém na to, aby vedel svojich klientov pred podvodmi chrániť.

K zvýšeniu bezpečnosti vie pomôcť aj služba 3-D Secure. Ide o službu, ktorá dodatočne overí platbu kartami VISA a Mastercard. Znamená to, že držiteľ karty, ktorý nakupuje na e-shope, bude pri platbe vyzvaný k autentifikácii. Autentifikácia prebieha v mobilnej aplikácii.

POKRYTIE 

Pri voľbe platobnej brány treba myslieť aj na to, aké má pokrytie. Stáva sa totiž, že niektorí poskytovatelia podporujú len vybrané krajiny či konkrétne meny. A to vám môže zúžiť váš dosah a klientelu.

Na začiatku si preto zistite, aké krajiny poskytovateľ produktu pokrýva. Sledujte, v akých jazykoch a menách platobná brána je. Môže sa vám to zdať zbytočné, pretože vaši zákazníci nie sú zo zahraničia, avšak môže to byť pre vašu spotrebiteľskú základňu obmedzujúce. 

INTEGRAČNÉ METÓDY 

Integrácia by mala byť v prvom rade jednoduchá. Závisí však od typu platobnej brány. Počas výberu služby treba sledovať, aké druhy integrácie sú k dispozícii, pretože žiaden majiteľ e-shopu nechce, aby  integrácia platobnej brány stála veľa zdrojov. Vopred si to vieme pozrieť v dokumentácii, ktorá by mala byť verejne dostupná u poskytovateľa platobnej brány. 

CENA PLATOBNEJ BRÁNY 

Zamerajte sa na to, akým spôsobom si platobná brána určuje poplatky za svoje služby. Najčastejšie poplatky sú kombinácia percenta z vykonanej platby a fixný poplatok. V cene služby by mal byť aj prehľad platieb, funkčné bezpečnostné prvky a integrácia s rôznymi platformami elektronického obchodu.

No pozor, u každého to môže byť o dosť odlišné. Niekde sa môžete stretnúť s predplatným, a to buď mesačným alebo aj ročným. Dokonca u niektorých poskytovateľov existujú ďalšie poplatky, ktoré vám môžu byť účtované. Napríklad platba za nastavenia, správy, či poplatok za výpis. 

ZÁKAZNÍCKA PODPORA 

Zákaznícka podpora u poskytovateľa služby musí byť ľahko dostupná, musí byť schopná rýchlo komunikovať a reagovať na vaše potreby a otázky vždy, keď to potrebujete. Pozorne si naštudujte z akej krajiny si poskytovateľa služby vyberáte.

Môže sa stať, že vo chvíli, keď budete potrebovať jeho pomoc, bude mimo pracovnej doby z dôvodu iného časového pásma. Pri komplikovanej, problematickej situácii by to bolo pre vás pomerne veľkým obmedzením a jej vyriešenie by trvalo dlhší čas. 

Informujte sa, či vám bude k dispozícii osoba, ktorá bude oboznámená s vaším obchodným prípadom a bude vám nápomocná aj ako špecializovaný správca účtu pre vašu spoločnosť. 

MÁ VÝBER PLATOBNEJ BRÁNY VPLYV NA MÔJ BIZNIS? 

Úspešnosť vášho online podnikania dokáže platobná brána významne ovplyvniť. Veľkú rolu v tom hrajú faktory, na ktoré treba pri voľbe tejto služby hľadieť.

Zamerajte sa na bezpečnosť, na jej pokrytie v krajinách a jej integračné možnosti. Zistite si všetko o cene a poplatkoch za jednotlivé služby, častokrát môžu obsahovať skryté poplatky.

Veľmi dôležitým faktorom je zákaznícka podpora, pretože na dobrej komunikácii s poskytovateľom stojí vaša spokojnosť a fungovanie vášho online obchodu. Zvýšenie kvality vášho e-shopu a dobrý vplyv na váš biznis má aj dizajn pokladne, ktorý by mal byť pútavý pre oko zákazníka.

PLATOBNÁ BRÁNA PAYOUT 

Spoločnosť Payout ponúka platobnú bránu, ktorá sa snaží prekonať očakávania klientov pri všetkých službách, ktoré poskytuje. Zaručuje vysokú spoľahlivosť a kvalitnú komunikáciu so zákazníkmi. Zaujíma sa o názory svojich klientov a taktiež pre nich vytvára riešenia na mieru.

Jej technológie sú bezpečné a za dobu jej pôsobenia má už viac ako pol milióna spokojných zákazníkov. Platobná brána funguje v štrnástich krajinách a siedmich platobných menách, čím zaručuje pre svojich klientov jednoduchšiu expanziu na zahraničné trhy.

Všetko, čo táto služba ponúka, je jednoduché, intuitívne, pohodlné, finančne dostupné, posilňujúce výkon a efektivitu firiem.

Čo tak mať všetko, čo doteraz, a ešte niečo navyše? 

  • Payment – jednou integráciou pokryjete celkové portfólio platobných metód (platba kartou, Apple Pay, Google Pay, bankovými tlačidlami, QR kód, Pay by Link, Buy now – Pay Later).
  • Availabilityfinančné prostriedky okamžite pripísané na Váš účet.  
  • Yes – automatizujeme všetko. Okrem komunikácie s našimi klientmi poskytujeme nadštandardnú klientsku podporu a komunikácia začína slovami: “Áno, ako Vám pomôžem?”. 
  • Open mind – nebojíme sa vytvárať riešenia na mieru pre Vás, Váš názor nás zaujíma. 
  • Upsell – neúspešnú transakciu dokážeme premeniť na úspešnú, zvyšovanie konkurencie schopnosti vďaka rýchlemu vyskladneniu objednávok.
  • Trust – spracovali sme už viac ako 350 miliónov EUR v 14 krajinách Európy, hovorí za nás viac ako 500 000 spokojných zákazníkov a s našimi klientmi spoločne rastieme každý mesiac o 10 %. 

Pridajte sa k Payout a dosiahnite viac vo svojom podnikaní.

Zdieľať článok
Martina Hanusová
Vice president of Business Development

Martina Hanusová má niekoľko ročné skúsenosti s rozvojom úspešných príležitostí rastu v rámci spoločností a medzi nimi, konverziou potenciálnych zákazníkov, budovaním vzťahov a riadením viacerých projektov. Praktické skúsenosti s riadením ľudí, zlepšovaním iniciatív a strategického plánovania v kombinácií s vynikajúcimi komunikačnými schopnosťami.

Payout
Tento článok ti prináša

Payout

Payout je licencovaná platobná inštitúcia prevádzkujúca jednu z najrýchlejšie rastúcich fintech platforiem na trhu pre rýchle a bezproblémové spracovanie transakcií, prijímanie elektronických platieb a posielanie peňazí, plne automatizovaný KYC proces a otvorené bankové riešenia, ktoré vám pomôžu vstúpiť do veku digitálnych transakcií.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 min. čítanie

Prieskum slovenských e-shopov (E-shop Barometer 2022)

E-shop Barometer je pravidelný prieskum realizovaný medzi slovenskými e-shopmi s rôznorodou ponukou produktov a služieb. Aj uplynulý siedmy ročník, pod taktovkou ui42 v spolupráci s KPMG na Slovensku, priniesol náhľad pod pokrievku slovenskej e-commerce scény. Prečítajte si aké očakávania mali e-shoperi na Vianoce poznačené energetickou krízou a vysokou infláciou. Aké kroky plánujú napríklad aj v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok
4 min. čítanie

E-shopy s automatickým odporúčaním predávajú efektívnejšie

Cieľom každého e-shopu je predávať. V mori konkurencie, možnostiach marketingových nástrojov a narastajúcich očakávaní zákazníkov je však stále náročnejšie dosahovať stanovené ciele. Stačí dnes väčší budget na reklamu, lepší marketing alebo redizajn webu k tomu, aby boli zákazníci spokojnejší a predaj efektívnejší? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok