3 min. čítanie

5 krokov, ako sa zorientovať pri výbere platobnej brány pre váš eshop

Platobná brána sa z ojedinelého systému pre moderné spôsoby platby postupne stala takmer samozrejmou súčasťou  eshopov. S rastúcim dopytom po online nakupovaní bez použitia hotovosti rastie i dopyt po integrácii platobných brán. Bezpečnosť, kvalita a rýchlosť sú hlavné atribúty, ktoré pri ich výbere zaujímajú majiteľov eshopov, ktorí chcú svojim zákazníkom zabezpečiť pohodlný nákup.

5 krokov, ako sa zorientovať pri výbere platobnej brány pre váš eshop

Na čo sa zamerať pri výbere platobnej brány?

Platby kartou či okamžité online platby

Pohotovostná platba na jeden klik je pre používateľa jednoduchá a pohodlná,  pre platobný systém však predstavuje množstvo komplexných dátových tokov, ktoré musia správne priradiť platbu, zákazníka, údaje z platobnej karty bez toho, aby sa narušilo šifrovanie a bezpečnosť. Možnosť platby kartou či okamžitou online platbou teda nie je samozrejmosťou, ktorú by ponúkal každý eshop.

Vlastné konto pre správu platieb

Klasické platobné brány fungujú ako doplnok alebo prídavný modul pre eshop, ktorý automaticky spracuje platby a prevedie peniaze z bodu A do bodu B. Existujú však aj platobné systémy, v rámci ktorých si používateľ vytvorí účet a získa tak akúsi “virtuálnu peňaženku”. Takáto špecifická funkcia však nemusí byť potrebná pre každý eshop.

Automatické vypĺňanie formulárov

Úhrady sú aj vďaka platobným bránam pomerne rýchle, ale vždy je čo zlepšovať. Urýchliť budúce platby dokáže napríklad vopred vyplnený formulár v banke. Nie každá platobná brána však dokáže dáta, ktoré potom šetria drahocenné minúty, uchovávať. Integrácia modulu do interného softvéru v praxi znamená, že s jedným platobným účtom môžete zaplatiť faktúry bez prihlasovania sa do internetbankingu banky, z ktorej chcete faktúru zaplatiť.

Platby do pár minút

Rýchlosť pripísania platby od zákazníka na účet eshopu je ďalším dôležitým faktorom pri výbere platobnej brány. Do jedného dňa, do niekoľkých hodín, existujú však aj  brány, ktoré to zvládnu do pár minút alebo dokonca sekúnd. Výhodou rýchlejších platieb je nielen okamžitá kontrola transakcií, ale aj dostupnosť financií ihneď po zrealizovanej platbe.

Preverenie transakcií

Útoky na platobné systémy a odcudzenie citlivých údajov či peňazí sú dnes významnou témou na poli kybernetiky. Niektoré platobné brány majú funkciu, ktorá platby neustále analyzuje. Preverovanie transakcií a vyhodnotenie rizík podľa súboru kritérií a pomocou vybraných testov je automatické. Systém sám hľadá rovnováhu medzi akceptovaním a prevenciou pred podvodnými transakciami. Pre majiteľa e-shopu i jeho zákazníkov to znamená vyššiu mieru bezpečnosti.

Dobrým príkladom platobných brán s množstvom potrebných funkcií je napríklad GoPay, Payout, Barion, Besteron či Trustpay.

Typickým zástupcom je aj svetoznámy PayPal, ktorý navyše ponúka funkciu digitálnej peňaženky. Stačí si previesť peniaze tam a o bezpečnú platbu máte postarané. Slovenská platobná brána Payout má navyše doplnkovú službu tzv. “risks checks”.

Výber platobnej brány nie je jednoduchá záležitosť. Je potrebné zvoliť si takú, ktorá ponúka funkcie relevantné práve pre váš eshop.

Zvoliť si ten správny systém na spracovanie platieb je na vašich preferenciách. Neriaďte sa len cenou, informujte sa napríklad aj o poskytovanej technickej podpore, aby bol pre vás proces integrácie platobnej brány rýchly a jej následné  fungovanie na vašom eshope bezproblémové.

Zdieľať článok
Pavol Kušnír

Kreatívny copywriter a profesionálny tvorca nápadov v najväčšej marketingovej agentúre na východe Slovenska. Maniak do médií, technológií, hier, komiksu a filmografie s profi prístupom geeka.

Tento článok ti prináša

Promiseo

Promiseo je kreatívna marketingová agentúra so sídlom v Košiciach. Poskytujú širokú škálu služieb, vrátane online reklamy, tvorby kvalitných webových stránok, dizajnu, stratégie, videa, firemného reportingu, správy sociálnych sietí a analýzy webu. Sú držiteľmi mnohých certifikátov a partnerstiev, čo z nich robí dôveryhodného hráča v oblasti digitálneho marketingu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly
2 min. čítanie

Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly

Nedávny prieskum spoločnosti ECC Köln ukázal, že živé nakupovanie v Nemecku, známe aj ako “live shopping” či “in-stream shopping”, získava na obľube. Šesť z desiatich nemeckých spotrebiteľov v súčasnosti rozumie tomuto pojmu, čo je dvojnásobne viac ako pred tromi rokmi. Miera prijatia live shoppingu v Nemecku je však stále nízka.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Najväčšia česká štúdia: Ako Česi používajú zľavy v e-shopoch?
6 min. čítanie

Najväčšia česká štúdia: Ako Česi používajú zľavy v e-shopoch?

Ako veľmi dáme na zľavy v e-shopoch? A ako veľmi dávajú zľavy samotné e-shopy? Na to sa pozrela nová štúdia pod vedením Jaroslava Janíčka v rámci projektu Ďekovačka. Do prieskumu sa zapojilo viac ako 200 slovenských e-shopov. Výsledky odhalili zaujímavé informácie o tom, ako zľavy v online obchodoch fungujú.

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+