6 min. čítanie

Týždenný súhrn 26/2024: Aktualizácie GA4, poplatok za kampane cez iOS, sila personalizovaných ponúk

Amazon chce konkurovať čínskym predajcom s lacným tovarom tak, že ho bude predávať tiež. Ako európske majstrovstvá vo futbale tešia fanúšikov a obchodníkom prinášajú príjmy. Využite plné preplatenie kurzu online marketing expert.

Týždenný súhrn 26/2024: Aktualizácie GA4, poplatok za kampane cez iOS, sila personalizovaných ponúk

Google Analytics 4 priniesol nové aktualizácie, ktoré sľubujú lepšie reporty a prehľady pre marketérov. Hlavné novinky zahŕňajú Cross-channel reportovanie a rozpočtovanie, ktoré umožňuje firmám získať prehľad o tom, ako sa reklame darí na rôznych platformách. Ďalej to je integrácia údajov tretích strán, čo prináša možnosť importovať dáta z Pinterestu, Redditu a Snapchatu. Nesmie chýbať zapojenie umelej inteligencie – AI prehľady poskytnú jednoduché vysvetlenia kľúčových trendov a anomálií. Aktualizácie mysleli aj na ochranu súkromia. GA4 podporia API Chrome Privacy Sandbox pre meranie efektivity kampaní bez cookies.

Pri nakupovaní módy online mnohí Česi kladú dôraz na cenu, aj keď majú obavy o bezpečnosť. Takmer polovica má negatívne skúsenosti, no 37 % nakúpi v neznámom e-shope, ak ich zaujme produkt a cena. 41 % používateľov malo problémy ako napríklad zlá kvalita tovaru, dlhé dodacie lehoty alebo slabá podpora, no rovnaké percento nezaznamenalo žiadne problémy. Viac ako polovica opýtaných sa vyjadrila, že pri nákupe sú pre nich kľúčové recenzie iných zákazníkov. 42 % preferuje platbu na dobierku, najmä z opatrnosti pri nepoznaných e-shopoch. Českí spotrebitelia sú ochotní riskovať pri väčších cenových rozdieloch a ultrarýchlu módu pozná a využíva 80 % Čechov. Hlavnou motiváciou je široký sortiment a nízke ceny.

Pinterest vylepšil zdieľanie násteniek, aby zvýšil povedomie o Pinoch aj v iných aplikáciách a oslovil aj mladšiu cieľovku. Používatelia môžu vybrať verejnú nástenku, ťuknúť na ikonu Zdieľať, vybrať šablónu a zobraziť prehľad nástenky vo forme príbehu. Pre Generáciu Z je Pinterest priestorom na sebapoznanie a vyjadrenie, kde formujú svoju identitu bez vonkajších tlakov. S viac ako 500 miliónmi aktívnych účtov mesačne chce Pinterest maximalizovať rast hlavne u mladších používateľov.

Týždenný podcast UPdate

Prieskum spoločnosti emerchantpay medzi viac ako 2 000 britskými spotrebiteľmi ukázal, že karty zostanú najpopulárnejšou platobnou metódou aj o 5 rokov a Open Banking bude v tesnom závese. Aj keď tento pojem nie je všeobecne známy, po objasnení jeho významu až 45 % respondentov potvrdilo, že ho už použili. Otvorené bankovníctvo umožňuje tretím stranám prístup k finančným údajom zákazníkov prostredníctvom API. 42 % respondentov plánuje používať Open Banking na platby v obchode a 37 % na online platby. Táto metóda predstihne manuálne bankové prevody, kryptomeny aj metódu Buy Now Pay Later. 42 % spotrebiteľov chce používať Open Banking na budúce nákupy, najmä pre mobilné a online platby priamo z ich bankového účtu.

Amazon plánuje otvoriť nový obchod s lacným tovarom, aby konkuroval populárnym platformám Temu a Shein. Čínski predajcovia budú môcť posielať tovar priamo americkým zákazníkom s dodaním za 9 až 11 dní. Obchod bude ponúkať neznačkové položky do 20 dolárov, ako napríklad masážne prístroje či obaly na telefóny. Amazon zrejme zvažoval prilákať viac čínskych predajcov už dlhšie, keďže nedávno otvoril inovačné centrum v Šen-čene a znížil poplatky. Počet čínskych predajcov na Amazone vzrástol v roku 2023 o viac ako 20 %.

Miloš Kondela, marketingový riaditeľ v Kondela, vysvetľuje, prečo sa spoločnosť pri rebrandingu a zmene webového riešenia obrátila na najlepších odborníkov. Kondela sa spojila s ui42 a prešla na platformu BUXUS, čo výrazne zlepšilo ich online prítomnosť. Spoločnosť Kondela sa zameriava na expanziu a pôsobí na rôznych trhoch. Miloš zdôrazňuje, že je dôležité nešetriť na kľúčových veciach, pretože kvalitné investície sa v dlhodobom horizonte vyplatia. Začínajúcim podnikateľom výrazne odporúča zamerať sa na kvalitu a spolupracovať s osvedčenými partnermi.

Miloš Kondela, Kondela

Od budúceho týždňa sa pri nákupe reklamy na Facebooku a Instagrame cez zariadenia so systémom iOS bude účtovať dodatočný 30 % poplatok, ktorý poputuje priamo Applu. V USA už o tom vedia svoje – zmena tam funguje od februára a teraz sa má rozšíriť na všetkých inzerentov vo všetkých regiónoch. Meta reagovala úpravou svojich webových platforiem, aby inzerenti mohli podporovať príspevky a vytvárať reklamy bez týchto poplatkov. Ak sa teda chcete vyhnúť zbytočnému míňaniu peňazí, odporúčame na nákup reklám používať počítač.

Ecommerce Europe, neziskové združenie Európskej únie, zverejnilo otvorený list žiadajúci rovnaké podmienky pre všetky e-commerce podniky na európskom trhu. Vyjadrili obavy z nekalej súťaže zo strany poskytovateľov mimo EÚ, ktorí obchádzajú predpisy týkajúce sa ochrany spotrebiteľa, bezpečnosti, ochrany údajov a zdaňovania. Luca Cassetti, generálny tajomník, zdôraznil potrebu lepšieho presadzovania existujúcich pravidiel. List varuje pred nebezpečnými výrobkami zo zahraničných zdrojov a vyzýva na prísnejší dohľad a rovnaké kontroly pre podniky mimo EÚ. O rôznych podobných krokoch proti čínskym gigantom sme už niekoľkokrát informovali a situáciu sledujeme aj naďalej, keďže výraznejšie kroky nepadli. Zatiaľ vieme len toľko, že vďaka vysokému počtu používateľov Shein spadá pod DSA, čo pre firmu znamená, že bude podliehať prísnejším kontrolám.

Podľa prieskumu spoločnosti PYMNTS spotrebitelia túžia po relevantných personalizovaných ponukách. Takmer polovica je ochotná prejsť k obchodníkom, ktorí im tieto ponuky poskytnú. Pritom len 44 % spotrebiteľov cíti, že ponuky, ktoré dostávajú, sú pre nich vhodné. Firmy musia lepšie spoznať svojich zákazníkov a doručovať personalizované ponuky cez preferované kanály ako textové správy či aplikácie. Rozpoznávanie tváre a personalizované ponuky sú pre tretinu nakupujúcich kľúčové. Hoci každý má rád zľavy, zákazníkov potešia aj nepeňažné výhody, ako napríklad skorší prístup k novým produktom. Vnímajú to ako dôležitý prvok pre budovanie lojality.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Podobné výsledky priniesla aj správa od firiem Twilio a Segment. Tvrdí, že personalizácia je kľúčová pre obchodný rast. Až 89 % manažérov verí, že bude neoceniteľná pre úspech ich podnikov. Umelá inteligencia dokáže zásadne zmeniť tento prístup, keďže umožňuje spracovať veľké množstvo údajov v reálnom čase a vytvárať prispôsobené zážitky. Prediktívna analýza a chatboty s využitím AI sú budúcnosťou personalizácie, dokonca 59 % manažérov očakáva, že do roku 2025 budú vo svojich tímoch používať AI na dennej báze.

26. júna 2024 spoločnosť Meta zmenila zásady ochrany osobných údajov. Používatelia v Európe mohli vyjadriť nesúhlas s používaním ich údajov na trénovanie umelej inteligencie cez zaslaný formulár. Videá na TikToku a iných sieťach poskytovali návody, ako podať námietku. Meta oznámila, že nepoužíva súkromné správy na trénovanie AI a konzultovala zmeny s írskou komisiou pre ochranu údajov.

Majstrovstvá Európy vo futbale prinášajú nielen športové napätie, ale aj zvýšené výdavky fanúšikov. Podľa prieskumu BRC 13 % ľudí zvýši svoje výdavky na potraviny a nápoje, 4 % si plánujú kúpiť oficiálny merch a 6 % nový televízor. Euro 2024 prinesie britskej ekonomike 2,75 miliardy libier, z toho viac ako 1,5 miliardy na potraviny a nápoje. Vo Francúzsku a Turecku dokonca stúpol predaj televízorov.

Stať sa expertom na online marketing je teraz ľahšie a lacnejšie vďaka štátnym príspevkom na vzdelávanie. Akademio teraz ponúka kurzy s prehľadnými videami, teoretickými aj praktickými ukážkami a testami na overenie vedomostí. Kurz Online marketing expert je dokonca akreditovaný ministerstvom školstva a môže byť preplatený štátom v plnej výške. Program je určený zamestnancom, ktorí majú záujem zvýšiť si kvalifikáciu na trhu práce a príspevok môžu získať aj ľudia na rodičovskej dovolenke. Vylúčení sú študenti dennej formy štúdia a samostatne zárobkovo činné osoby, teda živnostníci. Ak vás táto možnosť zaujala, odporúčame navštíviť stránku akademio.sk, kde zistíte viac.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov
3 min. čítanie

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov

Hoci módne trendy do určitej miery formujú módne preferencie spotrebiteľov, najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, že pri nákupe oblečenia stále prevládajú stereotypy, a to ako z hľadiska štandardov krásy a postavy, tak aj veku. V dôsledku toho tretina Čechov radšej vynecháva letné aktivity, aby neodhalila svoje telo, a tretina Čechov nad 55 rokov pociťuje […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+