2 min. čítanie

Ako Euro 2024 podporuje výdavky v Spojenom kráľovstve

Keďže sme takmer v polovici Majstrovstiev Európy vo futbale, pre futbalových fanúšikov to znamená leto plné zábavy a prevetranej peňaženky. Viete z toho vyťažiť?

Ako Euro 2024 podporuje výdavky v Spojenom kráľovstve
Zdroj: Depositphotos

Z nedávneho prieskumu BRC vyplynulo, že 13 % zvýši svoje výdavky na potraviny, pivo, víno a liehoviny. 9 % opýtaných plánuje organizovať alebo sa zúčastňovať na stretnutiach s priateľmi a rodinou, aby sledovali zápasy. Oficiálny merch si chce zakúpiť asi 4 % respondentov a 6 % si kúpi nový televízor alebo zariadenie, aby mohli sledovať dianie.

Podľa Krisa Hamera, riaditeľa BRC riaditeľ pre strategické plánovanie, to britským predajcom s potravinami, elektronikou a oficiálnym merchom „môže priniesť hattrick“.

Samostatná štúdia VoucherCode a GlobalData sa zaoberala vplyvom Euro 2024 na hospodárstvo Spojeného kráľovstva. Z prieskumu vyplynulo, že 35,4 milióna bude sledovať turnaj doma, v krčmách a reštauráciách, pričom 30,7 milióna bude sledovať aspoň jeden zápas, v ktorom sa predstaví anglický tím.

Zdroj: Euronews.com

Správa odhaduje, že Euro 2024 prinesie do britskej ekonomiky 2,75 miliardy libier vďaka zvýšeným výdavkom na predaj potravín a nápojov, elektroniky, suvenírov, grilovania a ďalších produktov. Polovica z toho pripadne na potraviny a nápoje, presnejšie 1,67 miliardy libier.

Z hľadiska nápojov je jasným víťazom pivo, ktorého sa počas turnaja vypije 82 miliónov litrov. Obľúbené bude aj víno a Aperol Spritz.

Turnaj nezvyšuje výdavky len v Spojenom kráľovstve, ale aj v iných európskych krajinách. Podľa prieskumu spoločnosti GfK x NielsenIQ sa vo Francúzsku tento rok predalo o 110 000 televízorov viac v dôsledku Eura UEFA a olympijských hier 2024 v Paríži. Po kvalifikácii Turecka na Euro došlo v tejto krajine k veľkému nárastu predaja televízorov s veľkou obrazovkou.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov
3 min. čítanie

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov

Hoci módne trendy do určitej miery formujú módne preferencie spotrebiteľov, najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, že pri nákupe oblečenia stále prevládajú stereotypy, a to ako z hľadiska štandardov krásy a postavy, tak aj veku. V dôsledku toho tretina Čechov radšej vynecháva letné aktivity, aby neodhalila svoje telo, a tretina Čechov nad 55 rokov pociťuje […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+