Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Ako Euro 2024 podporuje výdavky v Spojenom kráľovstve

Keďže sme takmer v polovici Majstrovstiev Európy vo futbale, pre futbalových fanúšikov to znamená leto plné zábavy a prevetranej peňaženky. Viete z toho vyťažiť?

Ako Euro 2024 podporuje výdavky v Spojenom kráľovstve
Zdroj: Depositphotos

Z nedávneho prieskumu BRC vyplynulo, že 13 % zvýši svoje výdavky na potraviny, pivo, víno a liehoviny. 9 % opýtaných plánuje organizovať alebo sa zúčastňovať na stretnutiach s priateľmi a rodinou, aby sledovali zápasy. Oficiálny merch si chce zakúpiť asi 4 % respondentov a 6 % si kúpi nový televízor alebo zariadenie, aby mohli sledovať dianie.

Podľa Krisa Hamera, riaditeľa BRC riaditeľ pre strategické plánovanie, to britským predajcom s potravinami, elektronikou a oficiálnym merchom „môže priniesť hattrick“.

Samostatná štúdia VoucherCode a GlobalData sa zaoberala vplyvom Euro 2024 na hospodárstvo Spojeného kráľovstva. Z prieskumu vyplynulo, že 35,4 milióna bude sledovať turnaj doma, v krčmách a reštauráciách, pričom 30,7 milióna bude sledovať aspoň jeden zápas, v ktorom sa predstaví anglický tím.

Zdroj: Euronews.com

Správa odhaduje, že Euro 2024 prinesie do britskej ekonomiky 2,75 miliardy libier vďaka zvýšeným výdavkom na predaj potravín a nápojov, elektroniky, suvenírov, grilovania a ďalších produktov. Polovica z toho pripadne na potraviny a nápoje, presnejšie 1,67 miliardy libier.

Z hľadiska nápojov je jasným víťazom pivo, ktorého sa počas turnaja vypije 82 miliónov litrov. Obľúbené bude aj víno a Aperol Spritz.

Turnaj nezvyšuje výdavky len v Spojenom kráľovstve, ale aj v iných európskych krajinách. Podľa prieskumu spoločnosti GfK x NielsenIQ sa vo Francúzsku tento rok predalo o 110 000 televízorov viac v dôsledku Eura UEFA a olympijských hier 2024 v Paríži. Po kvalifikácii Turecka na Euro došlo v tejto krajine k veľkému nárastu predaja televízorov s veľkou obrazovkou.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe