2 min. čítanie

Ako Euro 2024 podporuje výdavky v Spojenom kráľovstve

Keďže sme takmer v polovici Majstrovstiev Európy vo futbale, pre futbalových fanúšikov to znamená leto plné zábavy a prevetranej peňaženky. Viete z toho vyťažiť?

Ako Euro 2024 podporuje výdavky v Spojenom kráľovstve
Zdroj: Depositphotos

Z nedávneho prieskumu BRC vyplynulo, že 13 % zvýši svoje výdavky na potraviny, pivo, víno a liehoviny. 9 % opýtaných plánuje organizovať alebo sa zúčastňovať na stretnutiach s priateľmi a rodinou, aby sledovali zápasy. Oficiálny merch si chce zakúpiť asi 4 % respondentov a 6 % si kúpi nový televízor alebo zariadenie, aby mohli sledovať dianie.

Podľa Krisa Hamera, riaditeľa BRC riaditeľ pre strategické plánovanie, to britským predajcom s potravinami, elektronikou a oficiálnym merchom „môže priniesť hattrick“.

Samostatná štúdia VoucherCode a GlobalData sa zaoberala vplyvom Euro 2024 na hospodárstvo Spojeného kráľovstva. Z prieskumu vyplynulo, že 35,4 milióna bude sledovať turnaj doma, v krčmách a reštauráciách, pričom 30,7 milióna bude sledovať aspoň jeden zápas, v ktorom sa predstaví anglický tím.

Zdroj: Euronews.com

Správa odhaduje, že Euro 2024 prinesie do britskej ekonomiky 2,75 miliardy libier vďaka zvýšeným výdavkom na predaj potravín a nápojov, elektroniky, suvenírov, grilovania a ďalších produktov. Polovica z toho pripadne na potraviny a nápoje, presnejšie 1,67 miliardy libier.

Z hľadiska nápojov je jasným víťazom pivo, ktorého sa počas turnaja vypije 82 miliónov litrov. Obľúbené bude aj víno a Aperol Spritz.

Turnaj nezvyšuje výdavky len v Spojenom kráľovstve, ale aj v iných európskych krajinách. Podľa prieskumu spoločnosti GfK x NielsenIQ sa vo Francúzsku tento rok predalo o 110 000 televízorov viac v dôsledku Eura UEFA a olympijských hier 2024 v Paríži. Po kvalifikácii Turecka na Euro došlo v tejto krajine k veľkému nárastu predaja televízorov s veľkou obrazovkou.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky
4 min. čítanie

Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky

Značky, ktoré sa snažia spolupracovať s influencermi, často netrafia podstatu. Nový výskum ukazuje, že influenceri kladú oveľa väčší dôraz na zdieľané hodnoty a jasné finančné podmienky než na to, či ide o známu značku. A chcú mať aj slovo v kreatíve – čo im väčšina firiem stále neumožňuje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge