Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Personalizácia v e-commerce: Ako AI a Machine Learning formujú budúcnosť

Správa o stave personalizácie od spoločností Twilio a Segment prináša aktualizované poznatky o vzťahu medzi očakávaniami spotrebiteľov a schopnosťami podnikov. Skúma, čo spotrebitelia očakávajú od značiek v rámci ich digitálnych interakcií a analyzuje, či sú podniky vybavené na to, aby im poskytli personalizované zážitky.

Personalizácia v e-commerce: Ako AI a Machine Learning formujú budúcnosť
Zdroj: Depositphotos

Ako uvádza správa: „Tento rok sme sa rozhodli zmeniť kurz, aby sme pomohli rozpliesť hlboký vplyv nových technológií ako umelá inteligencia a strojové učenie na trh.“

Personalizácia je pre obchodný rast dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. Až 89 % osôb s rozhodovacími právomocami sa domnieva, že personalizácia bude v nasledujúcich troch rokoch neoceniteľná pre úspech ich podnikov.

Vplyv AI na personalizáciu

Umelá inteligencia zásadne mení personalizáciu a marketingové stratégie. Až 73 % vedúcich predstaviteľov podnikov súhlasí, že prijatie AI bude mať zásadný dopad na personalizáciu. AI umožňuje spracovanie obrovského množstva údajov v reálnom čase, čo vedie k prediktívnym poznatkom a prispôsobenému zapojeniu zákazníkov. Tento posun vynesie personalizáciu na novú úroveň, keďže spoločnosti budú schopné predvídať potreby zákazníkov a vytvárať na mieru šité zážitky.

Zdroj: Twilio Segment

Generácia Z a nové očakávania

Mladší spotrebitelia, najmä generácia Z, vyžadujú lepšie digitálne zážitky a väčšiu personalizáciu. Gen Z vyžaduje autenticitu, transparentnosť a angažovanosť. To firmy núti osvojiť si nový prístup.

85 % spoločností v súčasnosti plánujú upraviť alebo optimalizovať svoju marketingovú stratégiu tak, aby vyhovovala jedinečným potrebám a preferenciám spotrebiteľov Gen Z.

Etické používanie AI

Dôležitý rozlišovací znak medzi lídrami a zaostávajúcimi v pretekoch s AI je etika. Až 54 % spoločností rieši ochranu osobných údajov a etické aspekty AI zavedením dátovej platformy s robustnými kontrolami ochrany osobných údajov. Uprednostňovaním ochrany osobných údajov môžu tieto spoločnosti budovať dôveru u zákazníkov a zabezpečiť, že personalizácia poháňaná AI bude bezpečná a eticky zodpovedná. Ľudia totiž čoraz viac vyjadrujú znepokojenie a obavy nad tým, ako sa zaobchádza s ich osobnými údajmi.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Prediktívna analýza a budúcnosť bez cookies

Vzhľadom na neistotu ohľadom súborov cookie tretích strán, 55 % vedúcich predstaviteľov podnikov verí, že posilnenie AI a strojového učenia pre prediktívnu analýzu bude kľúčové pre budúcnosť personalizácie. Vďaka tomu budú značky môcť poskytovať relevantné a včasné interakcie na základe údajov prvej strany.

Nárast chatbotov s umelou inteligenciou

Len o niečo viac ako polovica (58 %) vedúcich predstaviteľov podnikov vsádza na chatboty s umelou inteligenciou ako na ďalšiu veľkú zmenu v oblasti personalizačných technológií v nasledujúcich piatich rokoch. Inteligentné platformy chatbotov, ktoré dokážu riadiť komplexné vzťahy so zákazníkmi vo veľkom meradle, budú predstavovať ďalší veľký skok v personalizácii prostredníctvom konverzačnej AI.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Denné používanie AI do roku 2025

Do roku 2025 očakáva 59 % vedúcich predstaviteľov, že ich tímy budú používať AI denne. Až 91 % očakáva, že aspoň raz týždenne. Tento posun naznačuje budúcnosť, v ktorej bude AI základnou súčasťou každodenných operácií. AI sa stane nepostrádateľným partnerom, ktorý zefektívni rozhodovanie a personalizuje interakcie so zákazníkmi.

E-commerce spoločnosti, ktoré sa budú vedieť prispôsobiť a eticky využívať technológie AI, získajú konkurenčnú výhodu a budú lepšie pripravené na splnenie očakávaní spotrebiteľov v rýchlo sa meniacom digitálnom prostredí.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+