3 min. čítanie

Personalizácia v e-commerce: Ako AI a Machine Learning formujú budúcnosť

Správa o stave personalizácie od spoločností Twilio a Segment prináša aktualizované poznatky o vzťahu medzi očakávaniami spotrebiteľov a schopnosťami podnikov. Skúma, čo spotrebitelia očakávajú od značiek v rámci ich digitálnych interakcií a analyzuje, či sú podniky vybavené na to, aby im poskytli personalizované zážitky.

Personalizácia v e-commerce: Ako AI a Machine Learning formujú budúcnosť
Zdroj: Depositphotos

Ako uvádza správa: „Tento rok sme sa rozhodli zmeniť kurz, aby sme pomohli rozpliesť hlboký vplyv nových technológií ako umelá inteligencia a strojové učenie na trh.“

Personalizácia je pre obchodný rast dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. Až 89 % osôb s rozhodovacími právomocami sa domnieva, že personalizácia bude v nasledujúcich troch rokoch neoceniteľná pre úspech ich podnikov.

Vplyv AI na personalizáciu

Umelá inteligencia zásadne mení personalizáciu a marketingové stratégie. Až 73 % vedúcich predstaviteľov podnikov súhlasí, že prijatie AI bude mať zásadný dopad na personalizáciu. AI umožňuje spracovanie obrovského množstva údajov v reálnom čase, čo vedie k prediktívnym poznatkom a prispôsobenému zapojeniu zákazníkov. Tento posun vynesie personalizáciu na novú úroveň, keďže spoločnosti budú schopné predvídať potreby zákazníkov a vytvárať na mieru šité zážitky.

Zdroj: Twilio Segment

Generácia Z a nové očakávania

Mladší spotrebitelia, najmä generácia Z, vyžadujú lepšie digitálne zážitky a väčšiu personalizáciu. Gen Z vyžaduje autenticitu, transparentnosť a angažovanosť. To firmy núti osvojiť si nový prístup.

85 % spoločností v súčasnosti plánujú upraviť alebo optimalizovať svoju marketingovú stratégiu tak, aby vyhovovala jedinečným potrebám a preferenciám spotrebiteľov Gen Z.

Etické používanie AI

Dôležitý rozlišovací znak medzi lídrami a zaostávajúcimi v pretekoch s AI je etika. Až 54 % spoločností rieši ochranu osobných údajov a etické aspekty AI zavedením dátovej platformy s robustnými kontrolami ochrany osobných údajov. Uprednostňovaním ochrany osobných údajov môžu tieto spoločnosti budovať dôveru u zákazníkov a zabezpečiť, že personalizácia poháňaná AI bude bezpečná a eticky zodpovedná. Ľudia totiž čoraz viac vyjadrujú znepokojenie a obavy nad tým, ako sa zaobchádza s ich osobnými údajmi.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Prediktívna analýza a budúcnosť bez cookies

Vzhľadom na neistotu ohľadom súborov cookie tretích strán, 55 % vedúcich predstaviteľov podnikov verí, že posilnenie AI a strojového učenia pre prediktívnu analýzu bude kľúčové pre budúcnosť personalizácie. Vďaka tomu budú značky môcť poskytovať relevantné a včasné interakcie na základe údajov prvej strany.

Nárast chatbotov s umelou inteligenciou

Len o niečo viac ako polovica (58 %) vedúcich predstaviteľov podnikov vsádza na chatboty s umelou inteligenciou ako na ďalšiu veľkú zmenu v oblasti personalizačných technológií v nasledujúcich piatich rokoch. Inteligentné platformy chatbotov, ktoré dokážu riadiť komplexné vzťahy so zákazníkmi vo veľkom meradle, budú predstavovať ďalší veľký skok v personalizácii prostredníctvom konverzačnej AI.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Denné používanie AI do roku 2025

Do roku 2025 očakáva 59 % vedúcich predstaviteľov, že ich tímy budú používať AI denne. Až 91 % očakáva, že aspoň raz týždenne. Tento posun naznačuje budúcnosť, v ktorej bude AI základnou súčasťou každodenných operácií. AI sa stane nepostrádateľným partnerom, ktorý zefektívni rozhodovanie a personalizuje interakcie so zákazníkmi.

E-commerce spoločnosti, ktoré sa budú vedieť prispôsobiť a eticky využívať technológie AI, získajú konkurenčnú výhodu a budú lepšie pripravené na splnenie očakávaní spotrebiteľov v rýchlo sa meniacom digitálnom prostredí.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+