
Ako uvádza správa: „Tento rok sme sa rozhodli zmeniť kurz, aby sme pomohli rozpliesť hlboký vplyv nových technológií ako umelá inteligencia a strojové učenie na trh.“
Personalizácia je pre obchodný rast dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. Až 89 % osôb s rozhodovacími právomocami sa domnieva, že personalizácia bude v nasledujúcich troch rokoch neoceniteľná pre úspech ich podnikov.
Vplyv AI na personalizáciu
Umelá inteligencia zásadne mení personalizáciu a marketingové stratégie. Až 73 % vedúcich predstaviteľov podnikov súhlasí, že prijatie AI bude mať zásadný dopad na personalizáciu. AI umožňuje spracovanie obrovského množstva údajov v reálnom čase, čo vedie k prediktívnym poznatkom a prispôsobenému zapojeniu zákazníkov. Tento posun vynesie personalizáciu na novú úroveň, keďže spoločnosti budú schopné predvídať potreby zákazníkov a vytvárať na mieru šité zážitky.

Zdroj: Twilio Segment
Generácia Z a nové očakávania
Mladší spotrebitelia, najmä generácia Z, vyžadujú lepšie digitálne zážitky a väčšiu personalizáciu. Gen Z vyžaduje autenticitu, transparentnosť a angažovanosť. To firmy núti osvojiť si nový prístup.
85 % spoločností v súčasnosti plánujú upraviť alebo optimalizovať svoju marketingovú stratégiu tak, aby vyhovovala jedinečným potrebám a preferenciám spotrebiteľov Gen Z.
Etické používanie AI
Dôležitý rozlišovací znak medzi lídrami a zaostávajúcimi v pretekoch s AI je etika. Až 54 % spoločností rieši ochranu osobných údajov a etické aspekty AI zavedením dátovej platformy s robustnými kontrolami ochrany osobných údajov. Uprednostňovaním ochrany osobných údajov môžu tieto spoločnosti budovať dôveru u zákazníkov a zabezpečiť, že personalizácia poháňaná AI bude bezpečná a eticky zodpovedná. Ľudia totiž čoraz viac vyjadrujú znepokojenie a obavy nad tým, ako sa zaobchádza s ich osobnými údajmi.
Prediktívna analýza a budúcnosť bez cookies
Vzhľadom na neistotu ohľadom súborov cookie tretích strán, 55 % vedúcich predstaviteľov podnikov verí, že posilnenie AI a strojového učenia pre prediktívnu analýzu bude kľúčové pre budúcnosť personalizácie. Vďaka tomu budú značky môcť poskytovať relevantné a včasné interakcie na základe údajov prvej strany.
Nárast chatbotov s umelou inteligenciou
Len o niečo viac ako polovica (58 %) vedúcich predstaviteľov podnikov vsádza na chatboty s umelou inteligenciou ako na ďalšiu veľkú zmenu v oblasti personalizačných technológií v nasledujúcich piatich rokoch. Inteligentné platformy chatbotov, ktoré dokážu riadiť komplexné vzťahy so zákazníkmi vo veľkom meradle, budú predstavovať ďalší veľký skok v personalizácii prostredníctvom konverzačnej AI.
Denné používanie AI do roku 2025
Do roku 2025 očakáva 59 % vedúcich predstaviteľov, že ich tímy budú používať AI denne. Až 91 % očakáva, že aspoň raz týždenne. Tento posun naznačuje budúcnosť, v ktorej bude AI základnou súčasťou každodenných operácií. AI sa stane nepostrádateľným partnerom, ktorý zefektívni rozhodovanie a personalizuje interakcie so zákazníkmi.
E-commerce spoločnosti, ktoré sa budú vedieť prispôsobiť a eticky využívať technológie AI, získajú konkurenčnú výhodu a budú lepšie pripravené na splnenie očakávaní spotrebiteľov v rýchlo sa meniacom digitálnom prostredí.