Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Odhlásiť sa z používania príspevkov na Facebooku a Instagrame na účely tréningu AI nie je jednoduché

Meta, materská spoločnosť Instagramu a Facebooku, mení od 26. júna 2024 svoje zásady ochrany osobných údajov. V reakcii na obavy používateľov spoločnosť Meta od 22. mája zaslala ľuďom v Európe viac ako 2 miliardy oznámení v aplikáciách a e-mailov s odkazom na formulár na vyjadrenie nesúhlasu s používaním ich údajov spoločnosťou Meta na účely trénovania umelej inteligencie.

Odhlásiť sa z používania príspevkov na Facebooku a Instagrame na účely tréningu AI nie je jednoduché
Zdroj: Depositphotos

Na sociálnych sieťach sa objavilo niekoľko videí na túto tému, ktoré údajne krok za krokom ukazujú, ako vzniesť námietku proti tomu, aby spoločnosť Meta na tento účel používala vaše údaje. Jedno takéto video na TikToku má viac ako 4,3 milióna zobrazení a 5 500 komentárov a bolo zdieľané viac ako 149 000-krát. Skeptické príspevky o funkcii opt-out sa zdieľajú aj na Reddite, X a Instagrame.

Zdroj: Snopes.com

Táto funkcia bola dostupná pre používateľov v európskom regióne a v Spojenom kráľovstve, ale nie pre používateľov v USA. Denník New York Times uviedol, že Meta nemusela používateľov upozorniť, a preto používatelia možno ani nevedeli, že trénuje svoju umelú inteligenciu pomocou ich verejných príspevkov.

Na stránke spoločnosti Meta Ako Meta používa informácie pre generatívne modely a funkcie AI sa uvádza, že používatelia majú právo namietať proti tomu, aby sa informácie, ktoré zdieľali na produktoch a službách spoločnosti Meta, používali na vývoj a zlepšovanie AI v spoločnosti Meta. Spoločnosť Meta vedie konzultácie s hlavným regulátorom ochrany osobných údajov v EÚ, írskou komisiou pre ochranu údajov, a zapracovala ich spätnú väzbu, aby zabezpečila, že spôsob, akým v spoločnosti Meta trénujú AI, je v súlade so zákonmi EÚ o ochrane osobných údajov.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Spoločnosť, ktorá používa údaje používateľov na trénovanie AI, čelila rozsiahlej kritike zo strany Európskeho centra pre digitálne práva (noyb), neziskovej organizácie zameranej na presadzovanie digitálnych práv a zákonov o ochrane súkromia. Skupina podala sťažnosti v 11 európskych krajinách a požiadala orgány, aby začali naliehavé konanie na zastavenie tejto zmeny skôr, ako nadobudne účinnosť 26. júna 2024. Proces odhlásenia Meta je príliš komplikovaný a časovo náročný a dokonca si vyžaduje osobné dôvody.

Európsky súdny dvor už jasne uviedol, že spoločnosť Meta nemá žiaden oprávnený záujem, ktorý by prevažoval nad právom používateľov na ochranu údajov, pokiaľ ide o reklamu. Spoločnosť Meta tiež tvrdí, že údaje používateľov sa môžu zdieľať s akoukoľvek treťou stranou – to znamená s kýmkoľvek na svete.

Meta tvrdí, že rešpektuje všetky námietky európskych používateľov a že nepoužíva súkromné správy ľudí s priateľmi a rodinou na trénovanie svojich systémov umelej inteligencie. Írska komisia na ochranu údajov (DPC) jej však oznámila, že nebude spracovávať údaje používateľov z EÚ/EHP na účely nedefinovaných techník umelej inteligencie. Spoločnosť Meta je naďalej presvedčená, že jej prístup je v súlade s európskymi zákonmi a predpismi, a je odhodlaná priniesť Meta AI a jej modely viacerým ľuďom na celom svete vrátane Európy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako sa minulý rok používali sociálne siete v Česku a na Slovensku?
4 min. čítanie

Ako sa minulý rok používali sociálne siete v Česku a na Slovensku?

Sociálne siete dôležitú úlohu v každodennom živote používateľov. Každá krajina aj každá veková skupina má svoje špecifiká. Sociálne siete ovplyvňujú nielen osobné interakcie, ale aj marketingové stratégie značiek. Napriek podobnostiam medzi oboma krajinami je možné pozorovať rozdiely v tom, koľko času používajú sociálne siete a aké platformy preferujú. Ak chcete pochopiť zákazníkov, musíte o nich […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Instagram odhaľuje strategické priority pre rok 2025
2 min. čítanie

Instagram odhaľuje strategické priority pre rok 2025

Po týždni plnom zmien v spoločnosti Meta a živých diskusií prišiel Instagram s predstavením svojich strategických priorít. Generálny riaditeľ Adam Mosseri načrtáva ambicióznu víziu platformy pre rok 2025, ktorá sa sústreďuje hlavne na nové kreatívne nástroje a lepšie prepojenie používateľov.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
TikTok trendy 2025: Tipy od platformy, ktoré podporia aj e-commerce
2 min. čítanie

TikTok trendy 2025: Tipy od platformy, ktoré podporia aj e-commerce

TikTok vo svojej správe What’s Next 2025 predstavuje nové trendy a tipy, ktoré môžu e-commerce značky využiť na udržanie relevantnosti a lepšie prepojenie s publikom. Pozrite sa na hlavné body ktoré vám pomôžu zorientovať sa na trhu, zlepšiť výkonnosť a vytvoriť zmysluplné spojenie s cieľovou skupinou pomocou dátami podložených poznatkov a overených postupov.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+