Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Preferencie spotrebiteľov v dobe na mieru šitých ponúk

Predstavte si, že vojdete do svojho obľúbeného obchodu a privíta vás ponuka, ktorá je pre vás ako stvorená. Znie to skvele, však? Podľa nedávneho prieskumu spoločnosti PYMNTS je to presne to, po čom nakupujúci túžia, ale mnohé podniky sa s tým nestretávajú.

Preferencie spotrebiteľov v dobe na mieru šitých ponúk
Zdroj: Depositphotos

Táto štúdia objasňuje fascinujúci trend: takmer polovica spotrebiteľov je pripravená prejsť k obchodníkom, ktorí dokážu ponúknuť relevantnejšie ponuky. A ak patríte k Mileniálom, je ešte pravdepodobnejšie, že budete tieto dokonalé personalizované ponuky vyhľadávať.

Len 44 % spotrebiteľov má však pocit, že ponuky, ktoré dostávajú, sa im naozaj hodia. Je to ako dostať ponožky k narodeninám, keď ste dúfali v novú hernú konzolu. Firmy musia zhodnotiť svoj prístup a skutočne spoznať svojich zákazníkov, ak chcú, aby sa k nim vracali.

Nejde len o to, čo ponúkate, ale aj ako to ponúkate. Mladší ľudia si potrpia na digitálne ponuky, ako sú textové správy, aplikácie a dokonca aj na otravné vyskakovacie okná.

Ako uvádza správa PYMNTS: „Spotrebitelia s väčšou pravdepodobnosťou zmenia obchodníka, ak je personalizovaná ponuka ľahko realizovateľná, čo zdôrazňuje dôležitosť spôsobu doručenia. To, čo sa považuje za „jednoduché“, sa líši aj medzi generáciami, pričom spotrebitelia inklinujú k platformám spoločným pre ich generáciu.“

Štúdia tiež odhalila, že rozpoznávanie tváre a personalizované ponuky sú trendy – až tretina nakupujúcich uviedla, že sú kľúčové pre ich nákupný zážitok. A pri Mileniáloch či ľuďoch s vysokými príjmami je ešte pravdepodobnejšie, že im záleží na personalizovanom živote.

Zdroj: PYMNTS Intelligence

Tu sa to však pre firmy komplikuje. Nestačí len bezhlavo posielať ponuky – tajná ingrediencia spočíva v údajoch. Spoločnosti musia analyzovať všetky informácie o spotrebiteľoch, aby mohli vytvárať ponuky, ktoré skutočne oslovia každého zákazníka.

A hoci každý miluje výhodné zľavy, výskumy ukazujú, že nepeňažné výhody môžu byť rovnako lákavé pre budovanie lojality. Spomeňte si na exkluzívny prístup k novým produktom alebo personalizované odporúčania. Je to ako byť členom tajného klubu. Kto by to nemal rád?

Každému sa ale páči niečo iné. Štúdia ukázala, že spotrebitelia s nízkymi príjmami chcú ušetriť peniaze, najmä na bezplatnej doprave. Generácia Z a Mileniáli sa skôr nadchnú nepeňažnými ponukami, ako napríklad skorší prístup k novým produktom.

Zdroj: PYMNTS Intelligence

Personalizácia je v dnešnom svete nakupovania na prvom mieste. Nie vždy je však jednoduché ju zrealizovať. Obchodníci si musia nasadiť detektívne klobúky, ponoriť sa do údajov a skutočne pochopiť, čo ich zákazníkov zaujíma.

Za ponukami, ktoré vyzerajú, akoby boli vytvorené len pre vás, sa skrýva veľa vedy a stratégie. A pre podniky z toho vyplýva jasné posolstvo: buď sa stanete osobnými, alebo zostanete pozadu!

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia
5 min. čítanie

Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia

E-commerce v Česku a na Slovensku zažíva dynamické zmeny. Automatizácia, AI, multichannel stratégie a expanzia do zahraničia sú kľúčom k úspechu. Ako využiť nové trendy na optimalizáciu procesov, zníženie nákladov a rast na konkurenčnom trhu? Objavte praktické tipy a inovatívne prístupy, ktoré transformujú lokálny online biznis. Odpovedá CEO CEE Radek Klouda zo spoločnosti base..

Radek Klouda Radek Klouda
CEO BaseLinker CZ/SK
Prečítať článok
Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách
4 min. čítanie

Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách

V roku 2024 sa v európskom e-commerce často skloňovali online trhoviská. Zmenili spôsob, akým ľudia objavujú a nakupujú produkty, pričom jednotlivé platformy intenzívne súperia o pozornosť a dôveru zákazníkov. Trhoviská expandujú do strategických regiónov a neustále zlepšujú svoje služby, aby získali konkurenčnú výhodu. Najnovšia správa, založená na odpovediach 4 500 nakupujúcich z piatich krajín, ukazuje, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Doména ako základ úspechu: Čo by mali vedieť podnikatelia v e-commerce?
5 min. čítanie

Doména ako základ úspechu: Čo by mali vedieť podnikatelia v e-commerce?

Výber správnej domény je kľúčom k budovaniu silnej značky a dôveryhodnosti v očiach zákazníkov. Premýšľali ste niekedy nad tým, prečo je .sk stále prvou voľbou Slovákov? V rozhovore s Petrom Bírom zo spoločnosti SK-NIC sa dozviete napríklad aj to, ako si zabezpečiť krátku a zapamätateľnú adresu a pozrieme sa aj na doménové aukcie.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+