Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Dôvera aj hon za najlepšími cenami. Ako vnímajú Česi bezpečnosť pri nakupovaní módy online?

Mnohí Česi sa pri nakupovaní online zrejme zaujímajú o bezpečnosť, ale kľúčovým faktorom pri ich rozhodovaní zostáva cena. Hoci takmer polovica spotrebiteľov má s nákupom módy cez internet negatívne skúsenosti, 37 % je ochotných nakúpiť v neznámom e-shope, ak sa im produkt a jeho cena páči. Ako sa teda Česi orientujú medzi dôverou, bezpečnosťou a lákavými ponukami? Najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search odhaľuje poznatky o správaní, preferenciách a obavách českých online nakupujúcich.

Dôvera aj hon za najlepšími cenami. Ako vnímajú Česi bezpečnosť pri nakupovaní módy online?
Zdroj: Depositphotos

Napriek všeobecnému pocitu bezpečnosti malo 41 % používateľov negatívne skúsenosti s nakupovaním online. Medzi najčastejšie problémy patrí zlá kvalita tovaru, dlhé dodacie lehoty, nedoručené objednávky alebo slabá zákaznícka podpora. Na druhej strane rovnaké percento používateľov sa zatiaľ nestretlo so žiadnymi problémami, pričom 39 % sa domnieva, že ich osobné údaje sú pri nakupovaní v bezpečí.

Čo robí e-shop dôveryhodným?

Pre 56 % používateľov sú najdôležitejšie názory a skúsenosti iných. 42 % Čechov uprednostňuje platbu na dobierku v neznámych e-shopoch, aby znížili riziko. 30 % používateľov potrebuje vidieť identifikačné údaje spoločnosti prevádzkujúcej e-shop a rovnaké percento oceňuje informácie o doprave a prípadných poplatkoch. Najväčšími prekážkami nákupu v neznámom e-shope sú gramatické chyby (49 %), podozrivo nízke ceny (45 %), chýbajúce recenzie (39 %) a chýbajúce identifikačné údaje spoločnosti (38 %).

Zdroj: Glami

Vernosť vs cena: dilema spotrebiteľa

Pokiaľ ide o voľbu medzi vernosťou a cenou, českí spotrebitelia majú jasnú preferenciu. Ak je rozdiel v cene rovnakého výrobku na dvoch e-shopoch do 100 Kč, 70 % spotrebiteľov uprednostní známy e-shop. Keď sa však cenový rozdiel zvýši na 300 Kč, len 33 % zostane verných známemu predajcovi, zatiaľ čo 39 % je ochotných vyskúšať neznámy e-shop.

Fenomén ultrarýchlej módy

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Ultra rýchla móda je medzi českými spotrebiteľmi dobre známa, značky ako Temu a Shein pozná 80 % Čechov. Viac ako polovica z nich v nich už nakupovala, hoci rovnaké percento má v porovnaní s inými e-shopmi väčšie obavy o bezpečnosť svojich údajov pri týchto značkách. Zaujímavé je, že 33 % má rovnaké obavy o svoje osobné údaje ako u iných predajcov a 8 % má ešte menšie obavy.

Hlavnou motiváciou pre nakupovanie v týchto ultra rýchlych módnych obchodoch nie je ani tak zábavný spôsob nakupovania, ktorý tieto platformy ponúkajú, ale skôr široký sortiment a bezkonkurenčné ceny. Výsledkom je, že 63 % Čechov necíti žiadnu vinu ani hanbu za tento spôsob nakupovania, na rozdiel od 24 %, ktorí sa z akýchkoľvek dôvodov cítia viac alebo menej vinní.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe