Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Dôvera aj hon za najlepšími cenami. Ako vnímajú Česi bezpečnosť pri nakupovaní módy online?

Mnohí Česi sa pri nakupovaní online zrejme zaujímajú o bezpečnosť, ale kľúčovým faktorom pri ich rozhodovaní zostáva cena. Hoci takmer polovica spotrebiteľov má s nákupom módy cez internet negatívne skúsenosti, 37 % je ochotných nakúpiť v neznámom e-shope, ak sa im produkt a jeho cena páči. Ako sa teda Česi orientujú medzi dôverou, bezpečnosťou a lákavými ponukami? Najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search odhaľuje poznatky o správaní, preferenciách a obavách českých online nakupujúcich.

Dôvera aj hon za najlepšími cenami. Ako vnímajú Česi bezpečnosť pri nakupovaní módy online?
Zdroj: Depositphotos

Napriek všeobecnému pocitu bezpečnosti malo 41 % používateľov negatívne skúsenosti s nakupovaním online. Medzi najčastejšie problémy patrí zlá kvalita tovaru, dlhé dodacie lehoty, nedoručené objednávky alebo slabá zákaznícka podpora. Na druhej strane rovnaké percento používateľov sa zatiaľ nestretlo so žiadnymi problémami, pričom 39 % sa domnieva, že ich osobné údaje sú pri nakupovaní v bezpečí.

Čo robí e-shop dôveryhodným?

Pre 56 % používateľov sú najdôležitejšie názory a skúsenosti iných. 42 % Čechov uprednostňuje platbu na dobierku v neznámych e-shopoch, aby znížili riziko. 30 % používateľov potrebuje vidieť identifikačné údaje spoločnosti prevádzkujúcej e-shop a rovnaké percento oceňuje informácie o doprave a prípadných poplatkoch. Najväčšími prekážkami nákupu v neznámom e-shope sú gramatické chyby (49 %), podozrivo nízke ceny (45 %), chýbajúce recenzie (39 %) a chýbajúce identifikačné údaje spoločnosti (38 %).

Zdroj: Glami

Vernosť vs cena: dilema spotrebiteľa

Pokiaľ ide o voľbu medzi vernosťou a cenou, českí spotrebitelia majú jasnú preferenciu. Ak je rozdiel v cene rovnakého výrobku na dvoch e-shopoch do 100 Kč, 70 % spotrebiteľov uprednostní známy e-shop. Keď sa však cenový rozdiel zvýši na 300 Kč, len 33 % zostane verných známemu predajcovi, zatiaľ čo 39 % je ochotných vyskúšať neznámy e-shop.

Fenomén ultrarýchlej módy

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Ultra rýchla móda je medzi českými spotrebiteľmi dobre známa, značky ako Temu a Shein pozná 80 % Čechov. Viac ako polovica z nich v nich už nakupovala, hoci rovnaké percento má v porovnaní s inými e-shopmi väčšie obavy o bezpečnosť svojich údajov pri týchto značkách. Zaujímavé je, že 33 % má rovnaké obavy o svoje osobné údaje ako u iných predajcov a 8 % má ešte menšie obavy.

Hlavnou motiváciou pre nakupovanie v týchto ultra rýchlych módnych obchodoch nie je ani tak zábavný spôsob nakupovania, ktorý tieto platformy ponúkajú, ale skôr široký sortiment a bezkonkurenčné ceny. Výsledkom je, že 63 % Čechov necíti žiadnu vinu ani hanbu za tento spôsob nakupovania, na rozdiel od 24 %, ktorí sa z akýchkoľvek dôvodov cítia viac alebo menej vinní.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+