2 min. čítanie

Ďalšia výzva na spravodlivú hospodársku súťaž na európskom trhu

Ecommerce Europe je neziskové združenie EÚ, ktoré zastupuje spoločnosti predávajúce tovar a služby online spotrebiteľom v Európe. Teraz spolu s ďalšími národnými združeniami zverejnilo otvorený list, v ktorom sa zasadzuje za rovnaké podmienky pre všetky podniky elektronického obchodu pôsobiace na európskom trhu.

Ďalšia výzva na spravodlivú hospodársku súťaž na európskom trhu
Zdroj: Depositphotos

Nekalá hospodárska súťaž zo strany poskytovateľov mimo EÚ

Záujmové skupiny sú znepokojené rastúcou prítomnosťou e-commerce poskytovateľov z krajín mimo Európskej únie, ktorí zrejme obchádzajú predpisy EÚ. Tieto pravidlá sa týkajú kritických oblastí, ako je ochrana spotrebiteľa, bezpečnosť výrobkov, falšovanie, ochrana údajov, ochrana súkromia, environmentálne normy a zdaňovanie.

Organizácia Ecommerce Europe tvrdí, že tieto postupy, ktoré nie sú v súlade s predpismi, poskytujú zahraničným subjektom nespravodlivú výhodu oproti spoločnostiam so sídlom v EÚ.

V liste sa zdôrazňuje potreba lepšieho presadzovania existujúcich predpisov s cieľom zabezpečiť spravodlivú hospodársku súťaž.

Drahé dodržiavanie predpisov

Spoločnosti so sídlom v EÚ čelia prísnym predpisom a vysokým nákladom na ich dodržiavanie. Pritom pravidlá sa môžu v jednotlivých krajinách líšiť, čo miestnym hráčom sťažuje možnosť konkurovať novým účastníkom z krajín mimo EÚ. Tí prichádzajú na európsky trh bez toho, aby dodržiavali rovnaké normy.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Dôraz na jednotný trh

Luca Cassetti, generálny tajomník Ecommerce Europe, konštatuje, že prílev subjektov z krajín mimo EÚ poukázal na systémové chyby, ktoré je nutné riešiť.

„V uplynulých rokoch a dokonca aj v poslednom čase vstúpili do Únie noví hráči v oblasti e-commerce z krajín mimo EÚ, ktorí vyvíjajú veľký tlak na jednotný trh a na spoločnosti, ktoré sú už v EÚ etablované. Vždy sme boli a aj naďalej budeme jednoznačne za otvorený a konkurenčný trh, keďže e-commerce je globálnym fenoménom. Rozhodovacie orgány a príslušné orgány však musia zabezpečiť, aby táto súťaž bola spravodlivá.”

V liste sa tiež vyjadrujú obavy o bezpečnosť výrobkov, ktoré sa dostávajú k spotrebiteľom v EÚ zo zahraničných zdrojov. Údajne nespĺňajú požiadavky a Ecommerce Europe varuje pred potenciálne nebezpečnými výrobkami, ktoré sa na trh môžu dostať.

Dočkáme sa prísnejšieho presadzovania práv?

Organizácia Ecommerce Europe a národní spolupodpisovatelia vyzývajú na prísnejší dohľad nad zahraničnými subjektmi e-commerce a naliehajú na orgány, aby na podniky mimo EÚ uplatňovali rovnakú úroveň kontroly a sankcií ako na podniky v Únii. Tvrdia, že problém nespočíva v samotných predpisoch, ale v ich slabom presadzovaní voči subjektom so sídlom mimo EÚ.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov
3 min. čítanie

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov

Hoci módne trendy do určitej miery formujú módne preferencie spotrebiteľov, najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, že pri nákupe oblečenia stále prevládajú stereotypy, a to ako z hľadiska štandardov krásy a postavy, tak aj veku. V dôsledku toho tretina Čechov radšej vynecháva letné aktivity, aby neodhalila svoje telo, a tretina Čechov nad 55 rokov pociťuje […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+