Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Ďalšia výzva na spravodlivú hospodársku súťaž na európskom trhu

Ecommerce Europe je neziskové združenie EÚ, ktoré zastupuje spoločnosti predávajúce tovar a služby online spotrebiteľom v Európe. Teraz spolu s ďalšími národnými združeniami zverejnilo otvorený list, v ktorom sa zasadzuje za rovnaké podmienky pre všetky podniky elektronického obchodu pôsobiace na európskom trhu.

Ďalšia výzva na spravodlivú hospodársku súťaž na európskom trhu
Zdroj: Depositphotos

Nekalá hospodárska súťaž zo strany poskytovateľov mimo EÚ

Záujmové skupiny sú znepokojené rastúcou prítomnosťou e-commerce poskytovateľov z krajín mimo Európskej únie, ktorí zrejme obchádzajú predpisy EÚ. Tieto pravidlá sa týkajú kritických oblastí, ako je ochrana spotrebiteľa, bezpečnosť výrobkov, falšovanie, ochrana údajov, ochrana súkromia, environmentálne normy a zdaňovanie.

Organizácia Ecommerce Europe tvrdí, že tieto postupy, ktoré nie sú v súlade s predpismi, poskytujú zahraničným subjektom nespravodlivú výhodu oproti spoločnostiam so sídlom v EÚ.

V liste sa zdôrazňuje potreba lepšieho presadzovania existujúcich predpisov s cieľom zabezpečiť spravodlivú hospodársku súťaž.

Drahé dodržiavanie predpisov

Spoločnosti so sídlom v EÚ čelia prísnym predpisom a vysokým nákladom na ich dodržiavanie. Pritom pravidlá sa môžu v jednotlivých krajinách líšiť, čo miestnym hráčom sťažuje možnosť konkurovať novým účastníkom z krajín mimo EÚ. Tí prichádzajú na európsky trh bez toho, aby dodržiavali rovnaké normy.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Dôraz na jednotný trh

Luca Cassetti, generálny tajomník Ecommerce Europe, konštatuje, že prílev subjektov z krajín mimo EÚ poukázal na systémové chyby, ktoré je nutné riešiť.

„V uplynulých rokoch a dokonca aj v poslednom čase vstúpili do Únie noví hráči v oblasti e-commerce z krajín mimo EÚ, ktorí vyvíjajú veľký tlak na jednotný trh a na spoločnosti, ktoré sú už v EÚ etablované. Vždy sme boli a aj naďalej budeme jednoznačne za otvorený a konkurenčný trh, keďže e-commerce je globálnym fenoménom. Rozhodovacie orgány a príslušné orgány však musia zabezpečiť, aby táto súťaž bola spravodlivá.”

V liste sa tiež vyjadrujú obavy o bezpečnosť výrobkov, ktoré sa dostávajú k spotrebiteľom v EÚ zo zahraničných zdrojov. Údajne nespĺňajú požiadavky a Ecommerce Europe varuje pred potenciálne nebezpečnými výrobkami, ktoré sa na trh môžu dostať.

Dočkáme sa prísnejšieho presadzovania práv?

Organizácia Ecommerce Europe a národní spolupodpisovatelia vyzývajú na prísnejší dohľad nad zahraničnými subjektmi e-commerce a naliehajú na orgány, aby na podniky mimo EÚ uplatňovali rovnakú úroveň kontroly a sankcií ako na podniky v Únii. Tvrdia, že problém nespočíva v samotných predpisoch, ale v ich slabom presadzovaní voči subjektom so sídlom mimo EÚ.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky
2 min. čítanie

Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky

Black Friday týždeň aj tento rok mnoho ľudí využilo na vianočné nákupy. Podľa údajov Shoptetu, ktorý zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 slovenských e-shopov, Slováci minuli rekordnú sumu. Obrat e-shopov na Shoptete predstavoval počas Black Friday týždňa približne 14,5 milióna eur. Zákazníci teda minuli o vyše dva milióny eur viac ako predošlý rok.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+