2 min. čítanie

Ďalšia výzva na spravodlivú hospodársku súťaž na európskom trhu

Ecommerce Europe je neziskové združenie EÚ, ktoré zastupuje spoločnosti predávajúce tovar a služby online spotrebiteľom v Európe. Teraz spolu s ďalšími národnými združeniami zverejnilo otvorený list, v ktorom sa zasadzuje za rovnaké podmienky pre všetky podniky elektronického obchodu pôsobiace na európskom trhu.

Ďalšia výzva na spravodlivú hospodársku súťaž na európskom trhu
Zdroj: Depositphotos

Nekalá hospodárska súťaž zo strany poskytovateľov mimo EÚ

Záujmové skupiny sú znepokojené rastúcou prítomnosťou e-commerce poskytovateľov z krajín mimo Európskej únie, ktorí zrejme obchádzajú predpisy EÚ. Tieto pravidlá sa týkajú kritických oblastí, ako je ochrana spotrebiteľa, bezpečnosť výrobkov, falšovanie, ochrana údajov, ochrana súkromia, environmentálne normy a zdaňovanie.

Organizácia Ecommerce Europe tvrdí, že tieto postupy, ktoré nie sú v súlade s predpismi, poskytujú zahraničným subjektom nespravodlivú výhodu oproti spoločnostiam so sídlom v EÚ.

V liste sa zdôrazňuje potreba lepšieho presadzovania existujúcich predpisov s cieľom zabezpečiť spravodlivú hospodársku súťaž.

Drahé dodržiavanie predpisov

Spoločnosti so sídlom v EÚ čelia prísnym predpisom a vysokým nákladom na ich dodržiavanie. Pritom pravidlá sa môžu v jednotlivých krajinách líšiť, čo miestnym hráčom sťažuje možnosť konkurovať novým účastníkom z krajín mimo EÚ. Tí prichádzajú na európsky trh bez toho, aby dodržiavali rovnaké normy.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Dôraz na jednotný trh

Luca Cassetti, generálny tajomník Ecommerce Europe, konštatuje, že prílev subjektov z krajín mimo EÚ poukázal na systémové chyby, ktoré je nutné riešiť.

„V uplynulých rokoch a dokonca aj v poslednom čase vstúpili do Únie noví hráči v oblasti e-commerce z krajín mimo EÚ, ktorí vyvíjajú veľký tlak na jednotný trh a na spoločnosti, ktoré sú už v EÚ etablované. Vždy sme boli a aj naďalej budeme jednoznačne za otvorený a konkurenčný trh, keďže e-commerce je globálnym fenoménom. Rozhodovacie orgány a príslušné orgány však musia zabezpečiť, aby táto súťaž bola spravodlivá.”

V liste sa tiež vyjadrujú obavy o bezpečnosť výrobkov, ktoré sa dostávajú k spotrebiteľom v EÚ zo zahraničných zdrojov. Údajne nespĺňajú požiadavky a Ecommerce Europe varuje pred potenciálne nebezpečnými výrobkami, ktoré sa na trh môžu dostať.

Dočkáme sa prísnejšieho presadzovania práv?

Organizácia Ecommerce Europe a národní spolupodpisovatelia vyzývajú na prísnejší dohľad nad zahraničnými subjektmi e-commerce a naliehajú na orgány, aby na podniky mimo EÚ uplatňovali rovnakú úroveň kontroly a sankcií ako na podniky v Únii. Tvrdia, že problém nespočíva v samotných predpisoch, ale v ich slabom presadzovaní voči subjektom so sídlom mimo EÚ.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+