Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

S iOS si za reklamu na Mete priplatíte o 30 % viac

S budúcim týždňom prichádza významná zmena v nákupe reklamy na Facebooku a Instagrame prostredníctvom zariadení iOS. Týmto nákladom sa však, našťastie, viete vyhnúť.

S iOS si za reklamu na Mete priplatíte o 30 % viac
Zdroj: Depositphotos

Pri nákupe reklamy na Facebooku alebo Instagrame prostredníctvom zariadenia so systémom iOS sa účtuje dodatočný 30 % poplatok, ktorý ide priamo spoločnosti Apple. V USA už o tom vedia svoje – zmena tam funguje od februára a teraz sa podľa portálu Social Media Today rozširuje na všetkých inzerentov vo všetkých regiónoch.

Apple účtuje 30 % poplatok za nákupy v aplikáciách v rámci svojich pravidiel App Store, ktoré sa vzťahujú na všetok digitálny tovar a služby predávané prostredníctvom aplikácií iOS. Medzi hlavné argumenty uvádzajú náklady na údržbu a vývoj platformy, prístup k používateľskej základni, výdavky na podporu a služby, zdieľanie príjmov s vývojármi a ďalšie generovanie príjmov pre seba.

Spoločnosť Apple zastáva názor, že spoločnosti, ktoré využívajú jej platformu a používateľskú základňu, by mali prispievať k udržateľnosti ekosystému a jeho ďalšiemu rastu. Táto štruktúra poplatkov bola predmetom sporov, ktoré viedli k právnym námietkam a kritike zo strany rôznych spoločností a regulačných orgánov.

Reakcie na seba nenechali čakať

Meta prispôsobila svoje webové platformy tak, aby všetky funkcie dostupné na zariadeniach iOS boli prístupné aj na počítačoch. Táto úprava umožňuje inzerentom zvyšovať počet príspevkov a vytvárať reklamy bez dodatočných poplatkov.

Pedro Pavón, ktorý v Mete zastrešuje monetizáciu a reklamy, sa ku kauze nelichotivo vyjadril na svojom Threads účte.

 

Uverejnil/-a @flasheeto
Zobraziť v Threads

 

Dokonca aj Európska únia vzniesla voči Applu obvinenia.

„Nový slogan spoločnosti Apple by mal znieť “Act different”. Dnes podnikáme ďalšie kroky na zabezpečenie toho, aby spoločnosť Apple dodržiavala pravidlá DMA. Máme dôvod domnievať sa, že pravidlá AppStore, ktoré neumožňujú vývojárom aplikácií voľne komunikovať s vlastnými používateľmi, sú v rozpore s DMA. Otvárame tiež nový prípad v súvislosti s novými obchodnými podmienkami spoločnosti Apple pre systém iOS. Bez toho, aby bolo dotknuté právo spoločnosti Apple na obhajobu, sme odhodlaní využiť jasný a účinný súbor nástrojov DMA, aby sa konečne otvorili skutočné príležitosti pre inovátorov a spotrebiteľov,“ vyjadril sa Thierry Breton, komisár pre vnútorný trh.

Ak od budúceho týždňa nakupujete reklamy na Facebooku a Instagrame prostredníctvom systému iOS, aktualizujte svoju stratégiu tak, aby ste namiesto toho používali stolný počítač. Táto jednoduchá zmena vám pomôže vyhnúť sa zbytočným poplatkom a zabezpečí efektívnejšie využitie vášho reklamného rozpočtu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako fungujú tunajší Boomers na sociálnych sieťach?
3 min. čítanie

Ako fungujú tunajší Boomers na sociálnych sieťach?

Sociálne médiá už dávno nie sú doménou len mladšej generácie. Čerstvé údaje z prieskumu AMI Digital ukazujú, že aj boomeri, teda ľudia vo vekovej kategórii 65+, trávia online prekvapivo veľa času. Aké platformy využívajú, čo ich na sociálnych sieťach zaujíma a čo by z toho mohli vyťažiť e-commerce hráči?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Rast Pinterestu potvrdzuje jeho marketingový potenciál
3 min. čítanie

Rast Pinterestu potvrdzuje jeho marketingový potenciál

Pinterest uzavrel rok 2024 s rastúcimi tržbami, rastúcim počtom aktívnych používateľov a lepším hodnotením reklamy. Platforma sa čoraz viac dostáva do povedomia ako priestor na objavovanie a nakupovanie produktov a potvrdzuje svoj význam v digitálnom marketingu aj e-commerce. Čo stojí za jej úspechom a aké príležitosti prináša značkám a inzerentom?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+