2 min. čítanie

S iOS si za reklamu na Mete priplatíte o 30 % viac

S budúcim týždňom prichádza významná zmena v nákupe reklamy na Facebooku a Instagrame prostredníctvom zariadení iOS. Týmto nákladom sa však, našťastie, viete vyhnúť.

S iOS si za reklamu na Mete priplatíte o 30 % viac
Zdroj: Depositphotos

Pri nákupe reklamy na Facebooku alebo Instagrame prostredníctvom zariadenia so systémom iOS sa účtuje dodatočný 30 % poplatok, ktorý ide priamo spoločnosti Apple. V USA už o tom vedia svoje – zmena tam funguje od februára a teraz sa podľa portálu Social Media Today rozširuje na všetkých inzerentov vo všetkých regiónoch.

Apple účtuje 30 % poplatok za nákupy v aplikáciách v rámci svojich pravidiel App Store, ktoré sa vzťahujú na všetok digitálny tovar a služby predávané prostredníctvom aplikácií iOS. Medzi hlavné argumenty uvádzajú náklady na údržbu a vývoj platformy, prístup k používateľskej základni, výdavky na podporu a služby, zdieľanie príjmov s vývojármi a ďalšie generovanie príjmov pre seba.

Spoločnosť Apple zastáva názor, že spoločnosti, ktoré využívajú jej platformu a používateľskú základňu, by mali prispievať k udržateľnosti ekosystému a jeho ďalšiemu rastu. Táto štruktúra poplatkov bola predmetom sporov, ktoré viedli k právnym námietkam a kritike zo strany rôznych spoločností a regulačných orgánov.

Reakcie na seba nenechali čakať

Meta prispôsobila svoje webové platformy tak, aby všetky funkcie dostupné na zariadeniach iOS boli prístupné aj na počítačoch. Táto úprava umožňuje inzerentom zvyšovať počet príspevkov a vytvárať reklamy bez dodatočných poplatkov.

Pedro Pavón, ktorý v Mete zastrešuje monetizáciu a reklamy, sa ku kauze nelichotivo vyjadril na svojom Threads účte.

 

Uverejnil/-a @flasheeto
Zobraziť v Threads

 

Dokonca aj Európska únia vzniesla voči Applu obvinenia.

„Nový slogan spoločnosti Apple by mal znieť „Act different“. Dnes podnikáme ďalšie kroky na zabezpečenie toho, aby spoločnosť Apple dodržiavala pravidlá DMA. Máme dôvod domnievať sa, že pravidlá AppStore, ktoré neumožňujú vývojárom aplikácií voľne komunikovať s vlastnými používateľmi, sú v rozpore s DMA. Otvárame tiež nový prípad v súvislosti s novými obchodnými podmienkami spoločnosti Apple pre systém iOS. Bez toho, aby bolo dotknuté právo spoločnosti Apple na obhajobu, sme odhodlaní využiť jasný a účinný súbor nástrojov DMA, aby sa konečne otvorili skutočné príležitosti pre inovátorov a spotrebiteľov,“ vyjadril sa Thierry Breton, komisár pre vnútorný trh.

Ak od budúceho týždňa nakupujete reklamy na Facebooku a Instagrame prostredníctvom systému iOS, aktualizujte svoju stratégiu tak, aby ste namiesto toho používali stolný počítač. Táto jednoduchá zmena vám pomôže vyhnúť sa zbytočným poplatkom a zabezpečí efektívnejšie využitie vášho reklamného rozpočtu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Overené nástroje a stratégie sociálnych sietí pre malé značky
5 min. čítanie

Overené nástroje a stratégie sociálnych sietí pre malé značky

Malé podniky potrebujú stratégiu, ktorá prepojí správne nástroje a platformy s vhodnými formátmi obsahu, aby dokázali osloviť publikum a zvyšovať predaj. Tento sprievodca ponúka praktický prehľad kľúčových marketingových nástrojov pre sociálne siete spolu s overenými stratégiami a konkrétnymi príkladmi, ako uspieť v e-commerce na sociálnych sieťach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce
3 min. čítanie

Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce

TikTok zverejnil štvrtú správu o transparentnosti podľa Zákona o digitálnych službách (DSA), ktorá poskytuje jasnejší pohľad na praktiky moderácie obsahu na tejto obľúbenej sociálnej sieti. Dokument mapuje obdobie od júla do decembra 2024 a prináša niekoľko kľúčových zistení dôležitých pre e-commerce stratégie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z
4 min. čítanie

Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z

Sociálna sieť Yope sa zameriava na súkromné zdieľanie fotografií v skupinách. Mladí používatelia ju rýchlo prijali a v súčasnosti si získava čoraz väčšiu popularitu. Zároveň vzbudzuje veľký záujem medzi venture kapitalistami. Aplikácia sa môže pochváliť pôsobivými číslami: denne ju využíva 800-tisíc aktívnych používateľov a mesačne až 2,2 milióna.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe