5 min. čítanie

Týždenný sumár 46: TikTok dokáže odsledovať konverziu aj bez prekliku, Meta si chce užívateľov udržať na svojich kanáloch aj pri nakupovaní, záujem o Singles Day zľavy upadá

Google v USA užívateľom zobrazuje zľavové ponuky. Nemeckí zákazníci neradi využívajú technológie pri nakupovaní. Prečo sa pustiť do gamifikácie e-shopu?

Týždenný sumár 46: TikTok dokáže odsledovať konverziu aj bez prekliku, Meta si chce užívateľov udržať na svojich kanáloch aj pri nakupovaní, záujem o Singles Day zľavy upadá

Na úvod malá výzva – priložte ruku k dielu v prieskume E-shop Barometer! Tento renomovaný prieskum už niekoľko rokov prináša cenné informácie o vývoji lokálneho e-commerce. Pomáha pochopiť dynamiku trhu a jeho vývoj. Oslovení sú zástupcovia slovenského e-commerce, ktorí ponúkajú široké spektrum produktov a služieb pre koncových spotrebiteľov a firmy. Medzi respondentami sú ako zástupcovia etablovaných, tak aj začínajúcich e-shopov. Anketu a jej vyhodnotenie organizuje agentúra ui42 v spolupráci s KPMG. Okrem cenného prehľadu o vývoji trhu, ktorý E-shop Barometer prinesie, môžete získať ešte ďalšiu odmenu. 10 vyžrebovaných účastníkov sa poteší najobľúbenejšej spoločenskej komunikačnej hre na Slovensku čLOVEčina.

Prehľad noviniek

TikTok chce poskytnúť lepší prehľad o reálnom dosahu reklám. Nové metriky TikToku dokážu odsledovať konverziu aj bez prekliku. Engaged View-Through Attribution (skrátene EVTA) bude merať konverzie, ku ktorým dôjde po tom, čo si používateľ pozrie reklamu na šesť alebo viac sekúnd, no neklikne na ňu, a potom do siedmich dní uskutoční konverziu. TikTok týmto pokračuje v zavádzaní nových riešení, ktoré dodržiavajú obmedzenia sledovania údajov a zároveň poskytujú marketingovým pracovníkom viac informácií.

Google v USA spustil Shop Deals. Užívateľom zobrazuje zľavovú ponuku produktov, ktoré v minulosti nakúpili, navštívili alebo o ne aspoň prejavili záujem. Po prihlásení sa do služby Google je možné prechádzať ponuky podľa kategórií, ktoré zohľadňujú obvyklé nákupy a obľúbené obchody. Ponúkne dokonca aj typický cenový rozsah daného produktu a graf histórie cien až za posledných 90 dní. Chrome navyše dokáže aktívne vyhľadávať zľavové kódy naviazané na produkt. Kedy môžeme výhodné nákupy očakávať aj v našich končinách je zatiaľ otázne. 

Týždenný podcast UPdate

Meta si chce užívateľov udržať na svojich kanáloch aj pri nakupovaní. Spoločnosť predstavila novú funkciu, ktorá umožňuje používateľom prepojiť svoje účty na Facebooku a Instagrame s Amazonom. Užívatelia tak budú môcť nakupovať priamo zo sociálnych sietí. Po troch kvartáloch za sebou, kedy Meta čelila poklesu tržieb, sa im tento rok podarilo dvihnúť akcie o viac ako 160 %. Meta investovala do umelej inteligencie ako na kľúčovú technológiu, aby jej pomohla získať maloobchodníkov, ktorí chcú zákazníkom ponúkať cielené propagačné akcie.

Značka barefootovej obuvi Be Lenka dokázala z niche produktu urobiť svetový fenomén. Vo svojej kategórii patrí medzi úplnú špičku. O tom, aké všetky komunikačné kanály využívajú, čo pre nich znamená práca s influencermi a koľko práce reálne outsourcujú, nám do štúdia Ecommerce Bridge prišiel porozprávať Peter Brezani, COO z Be Lenka.

Peter Brezani z BeLenka

Ak podnikáte aj na českom trhu, môže vás zaujímať prieskum švédskej fintech spoločnosti Klarna. Cieľom bolo zistiť plány a preferencie Čechov a ich nákupy na Čierny piatok. Ukázalo sa, že až 67 % opýtaných bude darčeky nakupovať v predstihu počas akcie Black Friday. Prieskum odhalil, že 37 % ľudí bude viac premýšľať nad tým, na čo minú svoje peniaze a budú nakupovať len to, čo si skutočne môžu dovoliť. 43 % respondentov sa chystá kúpiť veci, ktoré aj tak potrebujú, ale radšej počkajú a kúpia ich so zľavou na Čierny piatok.

Nákupné akcie, ktoré prinášajú zľavy, sú u spotrebiteľov obľúbené. Posledné roky e-shopy lákajú aj na Singles day zľavy. Sviatok pochádza z Číny a práve tam pozorujeme pokles záujmu o zvýhodnené nákupy. Predaje stagnujú kvôli zmene spotrebiteľských návykov. Číňania radšej šetria. Sú vzdelanejší, náročnejší a viac premýšľajú o svojich výdavkoch.

Svet sa s každou technológiou dynamicky mení a pre online prostredie to platí dvakrát. Kto ostáva verný tradičnému prístupu, môže na to výrazne doplatiť. Obchodníci môžu získať plusové body, keď nákupné aplikácie urobia hravejšími. Značky tým môžu podporiť lojalitu nakupujúcich a zvýšiť nielen zážitok z nakupovania, ale aj predaje. Nakoniec tým tiež prispejete k odlíšeniu značky a vytvoríte jedinečný zážitok. V článku sme priniesli niekoľko tipov kým sa oplatí inšpirovať.

V štúdiu sme tiež privítali Viktora Pieša, zakladateľa a výkonného riaditeľa Dodo Systems.Téma ERP systémov je náročná a bolestivá, takmer nikto sa do toho nechce pustiť, až kým to nie je prakticky nevyhnutné. Zmena z papierov, excelov a ďalších alternatív je zdĺhavá, ale po implementácii a zaučení dokáže výrazne ušetriť nielen finančné prostriedky. Na čo všetko myslieť pri prechode z klasických riešení, či iných ERP systémov, alebo aké všetky benefity vie kvalitné ERP priniesť? Vypočujte si rozhovor.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Využívať možnosti súčasných technológií je dôležité, ale počúvať zákazníkov je ešte dôležitejšie. Hoci sa e-commerce posúva vpred a hľadá nové cesty ako osloviť zákazníkov, približne 40 % spotrebiteľov v Nemecku sa vyhýba predajným kanálom založeným na inovatívnych technológiách. Až 46 % opýtaných Nemcov úplne odmieta predajné kanály, ktoré boli vybavené chatbotmi alebo technológiami hlasovej asistencie, ako je napríklad Alexa. S najmenším nesúhlasom sa stretli mobilné aplikácie, ktoré odmieta iba 35 % opýtaných. Výsledky sú o to prekvapivejšie, že Nemecko je vnímané ako centrum vedy a technológií.

V roku 2002 uzavreli spoločnosti Google a Apple dohodu o tom, že vyhľadávač bude štandardne nainštalovaný vo všetkých zariadeniach Apple. Až v roku 2021 však vyšlo najavo, že spoločnosť Google platí približne 18 miliárd dolárov ročne za to, aby bol jej vyhľadávač v zariadeniach predvolene nainštalovaný. Google platí spoločnosti Apple až 36 % z reklamných príjmov vo vyhľadávaní prostredníctvom prehliadača Safari. Túto dohodu aktuálne riešia americké súdy, keďže je podozrenie na nezákonné metódy, ktoré vytvárajú dominantné postavenie na trhu.

Ďalšia novinka patrí prehliadaču Chrome z dielne Google. Spoločnosť chce pri spustení Manifest V3 upustiť uzdu blokovačom reklám. Najnovšia verzia špecifikácie rozšírenia pre Chrome čelila kritike za zavedenie obmedzení pre blokovače reklamy. Google bude pokračovať na jej prechod, no zavedie niekoľko kľúčových zmien. Paradoxom ostáva, že YouTube, ktorý rovnako spadá pod Google, minulý mesiac sprísnil opatrenia proti blokovačom reklám.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov
3 min. čítanie

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov

Hoci módne trendy do určitej miery formujú módne preferencie spotrebiteľov, najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, že pri nákupe oblečenia stále prevládajú stereotypy, a to ako z hľadiska štandardov krásy a postavy, tak aj veku. V dôsledku toho tretina Čechov radšej vynecháva letné aktivity, aby neodhalila svoje telo, a tretina Čechov nad 55 rokov pociťuje […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+