Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január už čoskoro
Žilina
15. Február už čoskoro
Prešov
7. Marec už čoskoro
Trnava
28. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

Záujem o výpredaje počas Singles Day klesá

Nákupné akcie, ktoré prinášajú zľavy, sú u spotrebiteľov obľúbené. V našich končinách sa udomácnili valentínske zľavy či obľúbený Black Friday. Posledné roky e-shopy lákajú aj na Singles day.

Záujem o výpredaje počas Singles Day klesá

Pripomínať si Deň nezadaných má tradíciu v Číne. Ide o neoficiálny sviatok, ktorá oslavuje ľudí, ktorí nie sú vo vzťahu. Spadá na 11.11., pretože číslice pripomínajú palicu či konár, čo je čínsky internetový slang pre slobodného muža, ktorý nepridáva “vetvy” do rodokmeňa. Deň nezadaných, ktorý však v rámci nákupnej akcie môže trvať aj dlhšie, má na svedomí technologický gigant Alibaba. Odštartovali ho v roku 2009 a odvtedy sa stal každoročným maloobchodným trhákom.

Predaj sa spomalil po tohtotýždňovom oznámení, že Čína v októbri opäť skĺzla do deflácie, čo zdôrazňuje, že funkcionári majú ešte veľa práce s naštartovaním dopytu. Peking sa v posledných mesiacoch snažil podporiť svoje slabé hospodárstvo, pričom predstavil sériu opatrení zameraných najmä na slabý sektor nehnuteľností a oznámil obrovský plán výdavkov na infraštruktúru.

Tento rok sa Singles Day predaje končili o polnoci zo soboty na nedeľu. Zdá sa však, že spotrebitelia tento rok, kedy sa druhá najväčšia svetová ekonomika spomaľuje, sa do veľkej miery nenechali ovplyvniť honosnými ponukami a zľavami.

Týždenný podcast UPdate

Podľa nedávnej správy poradenskej spoločnosti Bain dosiahli tržby počas minuloročného Dňa nezadaných 1,1 bilióna jüanov (153 miliárd USD). Tento rok však 77 % opýtaných uviedlo, že neplánujú využiť predajnú akciu a minúť viac ako zvyčajne.

Číňania šetria

“Ľudia teraz spotrebúvajú menej, nechcú kupovať veľa vecí,” povedala pre agentúru AFP 23-ročná čerstvá absolventka Zhang Chuwen. Priblížila tiež, že jej priatelia namiesto toho využívajú výpredaje na nákup výrobkov každodennej potreby. Iní tvrdia, že tohtoročné ponuky v rámci Dňa nezadaných nie sú také dobré ako v minulosti a že niektoré webové stránky zvýšili ceny vopred, aby ich na sviatok znížili. “Ceny sa v porovnaní s inými dňami príliš nelíšia, takže som si nič nekúpil,” povedal 21-ročný Guan Yonghao pre agentúru AFP. “Trochu ušetríme, pretože zarábame menej peňazí.”

Dopyt sa spomaľuje

Podľa Vincenta Mariona, spoluzakladateľa poradenskej spoločnosti VO2 Asia Pacific, ktorá sa špecializuje na digitálnu ekonomiku, by mali predaje počas Singles Day už druhý rok po sebe prekročiť 1 bilión jüanov. “Predaj však stagnuje kvôli zmene spotrebiteľských návykov v Číne, ktorá teraz uprednostňuje sporenie. Spotrebitelia sa stali vzdelanejšími, náročnejšími a viac premýšľajú o svojich výdavkoch,” povedal pre AFP.

Akciový predaj sa začal už 24.10. Podľa VO2 Asia Pacific sa predaj od začiatku spustenia medziročne znížil o 7,5 %. Marion uviedol, že 42 % zákazníkov nakupujúcich počas Singles Day si tento rok objednalo tovar každodennej spotreby a menej sa nakupovalo v luxusnom sektore.

Zašlá sláva nákupných akcií

Jacob Cooke, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ poradenskej spoločnosti WPIC Marketing + Technologies so sídlom v Pekingu, sa pre agentúru AFP vyjadril, že Deň nezadaných už nie je taký zaujímavý. Podľa neho za to môže kombinácia viacerých trendov: “Rozšírenie živého vysielania a sekundárnych nákupných festivalov… znamená, že relatívna príťažlivosť Dňa nezadaných ako času na nakupovanie zľavneného tovaru sa znížila,” uviedol.

Streamovanie, ktoré čínskym e-commerce gigantom priťahuje milióny ľudí, tiež zaznamenáva pokles v porovnaní s predchádzajúcimi ročníkmi. “Tohtoročný online predaj v Deň nezadaných nie je taký dobrý ako minulý rok alebo pred dvoma rokmi,” uviedol pre AFP Liu Kai, prevádzkovateľ e-shopu.

Minulý rok Alibaba, rovnako ako jej hlavný konkurent JD.com, po prvýkrát nezverejnili úplné údaje o predajoch. Namiesto toho poskytli vyjadrenia, že predaje sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom nezmenili.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+