2 min. čítanie

Až 67 % Čechov bude počas Black Friday nakupovať v predstihu

Švédska fintech spoločnosť Klarna uskutočnila prieskum s cieľom zistiť plány a preferencie Čechov a ich nákupy na Čierny piatok.

Až 67 % Čechov bude počas Black Friday nakupovať v predstihu
Zdroj: Klarna

Z údajov vyplýva, že takmer tri štvrtiny Čechov (67 %) plánujú nakupovať na Black Friday. Presne polovica opýtaných zámerne čaká s nákupom, aby v tomto období využila zľavy na drahší tovar ako je elektronika, šperky alebo nábytok. Muži (56 %) v porovnaní so ženami (44 %) častejšie nakupujú drahšie položky práve teraz. Najviac sa do akcie zapojí generácia Z – 82 % z nich plánuje využiť akciu a viac ako polovica už má predstavu, na čo minie svoje peniaze.

Najčastejšie nakupovaným tovarom online sú erotické hračky

Spoločnosť Klarna v tlačovej správe uvádza, že najviac ľudí plánuje využiť zľavy na módu a obuv (45 %, z toho 54 % online). V tejto oblasti sú rozdiely medzi pohlaviami najvýraznejšie: 59 % žien a len 48 % mužov plánuje nakupovať online.

Ďalej je najväčší záujem o elektroniku (44 %, z toho 78 % online) a kozmetiku (30 %, z toho 61 % online). V tejto kategórii opäť vedú muži (64 %) v porovnaní so ženami (59 %) pri online nákupoch. Generácia Z najmenej využíva propagačné akcie (len 36 %), zvyšok (64 %) uprednostňuje kamenné obchody.

Nasleduje tovar pre deti (24 %, 76 % online) alebo výrobky pre dom a záhradu (23 %, 70 % online). Najväčší rozdiel medzi nákupmi online a offline možno vidieť v kategórii erotického tovaru, ktorý si chce na e-shopoch objednať až 97 % ľudí. V kamenných obchodoch si ho plánujú kúpiť len muži mileniáli (6 %).

“V Českej republike pozorujeme veľmi jasný trend – ľudia sú čoraz citlivejší na ceny tovarov a veľmi starostlivo zvažujú, za čo minú svoje peniaze. Taktiež oveľa viac premýšľajú o tom, či určité veci naozaj potrebujú. Ak môžu, čakajú na zľavy a snažia sa míňať čo najrozumnejšie. O tom, že Česi svoje výdavky lepšie plánujú, jasne svedčí aj nárast popularity odložených platieb, ako je napríklad Klarna,”  vysvetľuje Tereza Obrtáč, Country Manager pre Českú republiku.

Prieskum ukázal, že 37 % ľudí bude viac premýšľať o tom, na čo míňa svoje peniaze a bude nakupovať len to, čo si skutočne môže dovoliť. 43 % respondentov sa chystá kúpiť veci, ktoré aj tak potrebujú, ale radšej počkajú a kúpia ich so zľavou na Čierny piatok. Len 9 % potom očakáva, že minie príliš veľa peňazí, pričom najviac sa toho obávajú respondenti z generácie Z (22 %).

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú
2 min. čítanie

Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú

Ide Shein a udržateľnosť dohromady? Firma tvrdí, že áno, no tieto tvrdia sú pod drobnohľadom. Taliansky úrad začal vyšetrovanie spoločnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinskej firmy spravujúcej taliansku webstránku Shein. Vyšetrovanie sa zameriava hlavne na potenciálne zavádzajúce environmentálne tvrdenia, ktoré platforma uvádzala.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+