2 min. čítanie

Meta spolupracuje s Amazonom, aby nestrácala používateľov

Meta si chce užívateľov udržať na svojich kanáloch aj pri nakupovaní. Spoločnosť predstavila novú funkciu, ktorá umožňuje používateľom prepojiť svoje účty na Facebooku a Instagrame s Amazonom. Užívatelia tak budú môcť nakupovať priamo zo sociálnych sietí.

Meta spolupracuje s Amazonom, aby nestrácala používateľov
Zdroj: Depositphotos

Spoločnosť Meta hľadá nové spôsoby ako zvýšiť príjmy z reklamy po tom, čo Apple v roku 2021 sťažil sociálnym sieťam cielenie na používateľov. Táto aktualizácia bola veľkou ranou pre podnikanie spoločnosti Meta – akcie jej vlani klesli o 64 %.

Po troch kvartáloch za sebou, kedy Meta čelila poklesu tržieb, sa im tento rok podarilo dvihnúť akcie o viac ako 160 %. Meta investovala do umelej inteligencie ako na kľúčovú technológiu, aby jej pomohla získať maloobchodníkov, ktorí chcú zákazníkom ponúkať cielené propagačné akcie.

Týždenný podcast UPdate

Amazon hľadá nové cestičky

Spoločnosť Amazon už niekoľko rokov rozširuje svoje reklamné aktivity. Láka značky a malé podniky, ktoré chcú zlepšiť svoje umiestnenie v aplikáciách spoločnosti, aby míňali rozpočty práve tam. Amazon minulý mesiac uviedol, že tržby v oblasti online reklamy vzrástli v treťom štvrťroku oproti predchádzajúcemu roku o 26 % na 12,06 miliardy.

Vďaka partnerstvu so spoločnosťou Amazon môže Meta uľahčiť obchodom predaj tovaru na Facebooku a Instagrame bez toho, aby si v týchto aplikáciách vytvárali vlastné predajne.

Podnikanie spoločnosti Amazon v oblasti online reklamy sa tradične viac podobá podnikaniu spoločnosti Google, pretože je “založené na zámeroch”, čo znamená, že zákazníci vyhľadávajú pomocou kľúčových slov, aby našli požadovaný tovar, vysvetľuje Maurice Rahmey, výkonný riaditeľ digitálnej marketingovej agentúry Disruptive Digital pre CNBC. “Spoločnosť Meta má skôr model založený na “objavovaní”, v rámci ktorého môžu ľudia dostávať cielené reklamy bez toho, aby museli vyhľadávať.”

Amazon tento rok predstavil spoluprácu so sociálnou sieťou Pinterest. Rahmey poznamenal, že  v posledných niekoľkých kvartáloch si vďaka tomu zvýšili tržby. Napriek tomu Rahmey doplnil, že nad partnerstvom visí niekoľko otáznikov. Napríklad ako bude fungovať zdieľanie príjmov a ako si obchodníci budú vyberať, kde sa budú zobrazovať ich reklamy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+