Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Meta spolupracuje s Amazonom, aby nestrácala používateľov

Meta si chce užívateľov udržať na svojich kanáloch aj pri nakupovaní. Spoločnosť predstavila novú funkciu, ktorá umožňuje používateľom prepojiť svoje účty na Facebooku a Instagrame s Amazonom. Užívatelia tak budú môcť nakupovať priamo zo sociálnych sietí.

Meta spolupracuje s Amazonom, aby nestrácala používateľov
Zdroj: Depositphotos

Spoločnosť Meta hľadá nové spôsoby ako zvýšiť príjmy z reklamy po tom, čo Apple v roku 2021 sťažil sociálnym sieťam cielenie na používateľov. Táto aktualizácia bola veľkou ranou pre podnikanie spoločnosti Meta – akcie jej vlani klesli o 64 %.

Po troch kvartáloch za sebou, kedy Meta čelila poklesu tržieb, sa im tento rok podarilo dvihnúť akcie o viac ako 160 %. Meta investovala do umelej inteligencie ako na kľúčovú technológiu, aby jej pomohla získať maloobchodníkov, ktorí chcú zákazníkom ponúkať cielené propagačné akcie.

Týždenný podcast UPdate

Amazon hľadá nové cestičky

Spoločnosť Amazon už niekoľko rokov rozširuje svoje reklamné aktivity. Láka značky a malé podniky, ktoré chcú zlepšiť svoje umiestnenie v aplikáciách spoločnosti, aby míňali rozpočty práve tam. Amazon minulý mesiac uviedol, že tržby v oblasti online reklamy vzrástli v treťom štvrťroku oproti predchádzajúcemu roku o 26 % na 12,06 miliardy.

Vďaka partnerstvu so spoločnosťou Amazon môže Meta uľahčiť obchodom predaj tovaru na Facebooku a Instagrame bez toho, aby si v týchto aplikáciách vytvárali vlastné predajne.

Podnikanie spoločnosti Amazon v oblasti online reklamy sa tradične viac podobá podnikaniu spoločnosti Google, pretože je „založené na zámeroch“, čo znamená, že zákazníci vyhľadávajú pomocou kľúčových slov, aby našli požadovaný tovar, vysvetľuje Maurice Rahmey, výkonný riaditeľ digitálnej marketingovej agentúry Disruptive Digital pre CNBC. “Spoločnosť Meta má skôr model založený na „objavovaní“, v rámci ktorého môžu ľudia dostávať cielené reklamy bez toho, aby museli vyhľadávať.”

Amazon tento rok predstavil spoluprácu so sociálnou sieťou Pinterest. Rahmey poznamenal, že  v posledných niekoľkých kvartáloch si vďaka tomu zvýšili tržby. Napriek tomu Rahmey doplnil, že nad partnerstvom visí niekoľko otáznikov. Napríklad ako bude fungovať zdieľanie príjmov a ako si obchodníci budú vyberať, kde sa budú zobrazovať ich reklamy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe