2 min. čítanie

Nemci neradi využívajú technológie pri nakupovaní

Hoci sa e-commerce posúva dopredu a hľadá nové cesty ako osloviť zákazníkov, približne 40 % spotrebiteľov v Nemecku sa vyhýba predajným kanálom založeným na inovatívnych technológiách.

Nemci neradi využívajú technológie pri nakupovaní
Zdroj: Depositphotos

Mobilné aplikácie sú v tolerancii

Takmer polovica nemeckých spotrebiteľov neprejavuje žiadny záujem o nástroje spojené s Voice commerce – ide hlavne o chatboty a technológie virtuálnej hlasovej asistencie. Až 46 percent opýtaných v Nemecku úplne odmieta predajné kanály, ktoré boli vybavené chatbotmi alebo technológiami hlasovej asistencie, ako je napríklad Alexa.

Pre 42 % opýtaných nehrá interaktívne zobrazovanie a opisovanie produktov žiadnu úlohu v ich nákupnom zmýšľaní. S najmenším nesúhlasom sa stretli mobilné aplikácie, ktoré odmieta iba 35 % opýtaných. V priemere len necelá tretina (32,5 %) odmieta predajné kanály, ktoré využívajú nové technológie.

„Tento výsledok je veľmi neočakávaný, najmä pre Nemecko ako centrum technológií a vedy. Spoločnosti, značky a maloobchodníci, ktorí už možno investovali do nových predajných technológií, by sa preto mali veľmi pozorne pozrieť na dôvody tejto neochoty a nevysvetľovať ju jednoducho ako všeobecnú neochotu nakupovať, infláciu alebo recesiu. Je veľmi pravdepodobné, že skúsenosti s výrobkami poskytované prostredníctvom týchto nových predajných kanálov nespĺňajú očakávania spotrebiteľov. V každom prípade všeobecné odmietanie inovatívnych nákupných technológií ponúka obrovský potenciál rastu, ktorý je potrebné využiť v rámci omnichannel stratégie,“ komentuje Tom Grasser, viceprezident pre predaj v strednej a východnej Európe v spoločnosti Akeneo.

Ako sú na tom ostatné krajiny?

Čísla vychádzajú z prieskumu spoločnosti Akeneo. Spoločnosť oslovila 1800 dospelých spotrebiteľov vo Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Spojenom kráľovstve, USA, Kanade, Austrálii a Číne. Pre porovnanie, v Taliansku kategoricky odmieta nové technológie len štvrtina tamojších spotrebiteľov. Francúzsko je s 31 % zamietavých reakcií v tesnom závese. Tretia priečka patrí spotrebiteľom v Spojenom kráľovstve (32,8 percenta).

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein