Mobilné aplikácie sú v tolerancii
Takmer polovica nemeckých spotrebiteľov neprejavuje žiadny záujem o nástroje spojené s Voice commerce – ide hlavne o chatboty a technológie virtuálnej hlasovej asistencie. Až 46 percent opýtaných v Nemecku úplne odmieta predajné kanály, ktoré boli vybavené chatbotmi alebo technológiami hlasovej asistencie, ako je napríklad Alexa.
Pre 42 % opýtaných nehrá interaktívne zobrazovanie a opisovanie produktov žiadnu úlohu v ich nákupnom zmýšľaní. S najmenším nesúhlasom sa stretli mobilné aplikácie, ktoré odmieta iba 35 % opýtaných. V priemere len necelá tretina (32,5 %) odmieta predajné kanály, ktoré využívajú nové technológie.
“Tento výsledok je veľmi neočakávaný, najmä pre Nemecko ako centrum technológií a vedy. Spoločnosti, značky a maloobchodníci, ktorí už možno investovali do nových predajných technológií, by sa preto mali veľmi pozorne pozrieť na dôvody tejto neochoty a nevysvetľovať ju jednoducho ako všeobecnú neochotu nakupovať, infláciu alebo recesiu. Je veľmi pravdepodobné, že skúsenosti s výrobkami poskytované prostredníctvom týchto nových predajných kanálov nespĺňajú očakávania spotrebiteľov. V každom prípade všeobecné odmietanie inovatívnych nákupných technológií ponúka obrovský potenciál rastu, ktorý je potrebné využiť v rámci omnichannel stratégie,” komentuje Tom Grasser, viceprezident pre predaj v strednej a východnej Európe v spoločnosti Akeneo.
Ako sú na tom ostatné krajiny?
Čísla vychádzajú z prieskumu spoločnosti Akeneo. Spoločnosť oslovila 1800 dospelých spotrebiteľov vo Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Spojenom kráľovstve, USA, Kanade, Austrálii a Číne. Pre porovnanie, v Taliansku kategoricky odmieta nové technológie len štvrtina tamojších spotrebiteľov. Francúzsko je s 31 % zamietavých reakcií v tesnom závese. Tretia priečka patrí spotrebiteľom v Spojenom kráľovstve (32,8 percenta).