Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Nemci neradi využívajú technológie pri nakupovaní

Hoci sa e-commerce posúva dopredu a hľadá nové cesty ako osloviť zákazníkov, približne 40 % spotrebiteľov v Nemecku sa vyhýba predajným kanálom založeným na inovatívnych technológiách.

Nemci neradi využívajú technológie pri nakupovaní
Zdroj: Depositphotos

Mobilné aplikácie sú v tolerancii

Takmer polovica nemeckých spotrebiteľov neprejavuje žiadny záujem o nástroje spojené s Voice commerce – ide hlavne o chatboty a technológie virtuálnej hlasovej asistencie. Až 46 percent opýtaných v Nemecku úplne odmieta predajné kanály, ktoré boli vybavené chatbotmi alebo technológiami hlasovej asistencie, ako je napríklad Alexa.

Pre 42 % opýtaných nehrá interaktívne zobrazovanie a opisovanie produktov žiadnu úlohu v ich nákupnom zmýšľaní. S najmenším nesúhlasom sa stretli mobilné aplikácie, ktoré odmieta iba 35 % opýtaných. V priemere len necelá tretina (32,5 %) odmieta predajné kanály, ktoré využívajú nové technológie.

“Tento výsledok je veľmi neočakávaný, najmä pre Nemecko ako centrum technológií a vedy. Spoločnosti, značky a maloobchodníci, ktorí už možno investovali do nových predajných technológií, by sa preto mali veľmi pozorne pozrieť na dôvody tejto neochoty a nevysvetľovať ju jednoducho ako všeobecnú neochotu nakupovať, infláciu alebo recesiu. Je veľmi pravdepodobné, že skúsenosti s výrobkami poskytované prostredníctvom týchto nových predajných kanálov nespĺňajú očakávania spotrebiteľov. V každom prípade všeobecné odmietanie inovatívnych nákupných technológií ponúka obrovský potenciál rastu, ktorý je potrebné využiť v rámci omnichannel stratégie,” komentuje Tom Grasser, viceprezident pre predaj v strednej a východnej Európe v spoločnosti Akeneo.

Ako sú na tom ostatné krajiny?

Čísla vychádzajú z prieskumu spoločnosti Akeneo. Spoločnosť oslovila 1800 dospelých spotrebiteľov vo Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Spojenom kráľovstve, USA, Kanade, Austrálii a Číne. Pre porovnanie, v Taliansku kategoricky odmieta nové technológie len štvrtina tamojších spotrebiteľov. Francúzsko je s 31 % zamietavých reakcií v tesnom závese. Tretia priečka patrí spotrebiteľom v Spojenom kráľovstve (32,8 percenta).

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov
3 min. čítanie

Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov

Európska e-commerce scéna sa dramaticky mení a čínske platformy získavajú čoraz väčší podiel na trhu. Zatiaľ čo sa v roku 2023 domáci e-commerce rast v Číne spomalil na slabých 3,5 % – čo je menej než rast väčšiny TOP 10 globálnych trhov – čínski giganti hľadajú príležitosti na expanziu smerom na západ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+