2 min. čítanie

Nemci neradi využívajú technológie pri nakupovaní

Hoci sa e-commerce posúva dopredu a hľadá nové cesty ako osloviť zákazníkov, približne 40 % spotrebiteľov v Nemecku sa vyhýba predajným kanálom založeným na inovatívnych technológiách.

Nemci neradi využívajú technológie pri nakupovaní
Zdroj: Depositphotos

Mobilné aplikácie sú v tolerancii

Takmer polovica nemeckých spotrebiteľov neprejavuje žiadny záujem o nástroje spojené s Voice commerce – ide hlavne o chatboty a technológie virtuálnej hlasovej asistencie. Až 46 percent opýtaných v Nemecku úplne odmieta predajné kanály, ktoré boli vybavené chatbotmi alebo technológiami hlasovej asistencie, ako je napríklad Alexa.

Pre 42 % opýtaných nehrá interaktívne zobrazovanie a opisovanie produktov žiadnu úlohu v ich nákupnom zmýšľaní. S najmenším nesúhlasom sa stretli mobilné aplikácie, ktoré odmieta iba 35 % opýtaných. V priemere len necelá tretina (32,5 %) odmieta predajné kanály, ktoré využívajú nové technológie.

“Tento výsledok je veľmi neočakávaný, najmä pre Nemecko ako centrum technológií a vedy. Spoločnosti, značky a maloobchodníci, ktorí už možno investovali do nových predajných technológií, by sa preto mali veľmi pozorne pozrieť na dôvody tejto neochoty a nevysvetľovať ju jednoducho ako všeobecnú neochotu nakupovať, infláciu alebo recesiu. Je veľmi pravdepodobné, že skúsenosti s výrobkami poskytované prostredníctvom týchto nových predajných kanálov nespĺňajú očakávania spotrebiteľov. V každom prípade všeobecné odmietanie inovatívnych nákupných technológií ponúka obrovský potenciál rastu, ktorý je potrebné využiť v rámci omnichannel stratégie,” komentuje Tom Grasser, viceprezident pre predaj v strednej a východnej Európe v spoločnosti Akeneo.

Ako sú na tom ostatné krajiny?

Čísla vychádzajú z prieskumu spoločnosti Akeneo. Spoločnosť oslovila 1800 dospelých spotrebiteľov vo Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Spojenom kráľovstve, USA, Kanade, Austrálii a Číne. Pre porovnanie, v Taliansku kategoricky odmieta nové technológie len štvrtina tamojších spotrebiteľov. Francúzsko je s 31 % zamietavých reakcií v tesnom závese. Tretia priečka patrí spotrebiteľom v Spojenom kráľovstve (32,8 percenta).

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+