3 min. čítanie

Nakupovanie pomocou Googlu bude výhodnejšie. Do vyhľadávania prináša zľavy

Google v USA spustil Shop Deals a užívateľom zobrazuje zľavovú ponuku produktov, ktoré v minulosti nakúpili, navštívili alebo o ne aspoň prejavili záujem. 

Nakupovanie pomocou Googlu bude výhodnejšie. Do vyhľadávania prináša zľavy
Zdroj: Depositphotos

Podľa prieskumu Googlu až 8 z 10 nakupujúcich počas sviatkov tvrdí, že je pre nich dôležité nájsť darčeky za dobrú cenu. Viac ako polovica z nich plánuje porovnávať ceny online, aby našla výhodnú ponuku. 23 % opýtaných uviedlo, že odkladajú darovanie darčekov na sviatky, pretože je hľadá výhodné ponuky. Nemôžeme sa teda čudovať, že Google sa rozhodol priniesť zľavnené produkty z celého webu na jedno miesto práve pred Vianocami.

Zdroj: Google

Nová ponuka vo vyhľadávaní

Nové vyhľadávanie prináša akcie a zľavy v prehľadných kategóriách ako je oblečenie, elektronika, hračky a kozmetika. Bude obsahovať ponuky od obchodníkov rôznych veľkostí aj zamerania.

Užívatelia prihlásení do služby Google budú môcť prechádzať carousel ponúk podľa kategórií, ktoré zohľadňujú to, čo zvyčajne radi nakupujú. Zobrazia sa aj obľúbené obchody, ktoré majú v ponuke vyhľadávaný tovar. 

“Pri otvorení novej karty v prehliadači Chrome na počítači zobrazíme produkty, ktoré ste si nedávno prezerali na nákupných stránkach, na karte “Pokračovať v prehliadaní” a informujeme vás, či je k dispozícii aktívna zľava. Alebo keď navštívite stránku produktu na nákupnej stránke, môžete kliknúť na novú ikonu Zľava v adresnom riadku prehliadača Chrome a zobraziť dostupné kódy kupónov z navštívenej stránky. Obchodníci môžu v nastaveniach Centra pre obchodníkov spravovať, kde sa ich ponuky zobrazujú v službe Google,” približuje Danielle Buckley, produktová riaditeľka Googlu.

Koniec podvodným zľavám aj drahým nákupom

Užívatelia Chromu na počítačoch budú môcť využívať funkcie na zisťovanie cien, ktoré sú už k dispozícii vo vyhľadávaní. Ak sú tieto informácie na nákupnej stránke k dispozícii, v adresnom riadku prehliadača Chrome sa zobrazí nápis “Shopping insights”. Kliknutím naň sa zobrazí bočný panel prehliadača a zobrazí typický cenový rozsah daného produktu a graf histórie cien až za posledných 90 dní. Chrome navyše dokáže aktívne vyhľadávať zľavové kódy naviazané na produkt.

Ceny je dokonca možné aktívne sledovať. Prehliadač na mobilných zariadeniach bude ponúkať funkciu “strážneho psa”. Ikonka zvončeka zabezpečí, že užívatelia dostanú e-mailové a push upozornenia, že sa cena daného produktu u predajcu zníži. Produkty bude možné pridať do nového priečinka Nákupný zoznam v prehliadači Chrome na počítači a získať aktualizácie sledovania cien, ak sú k dispozícii.

Kedy môžeme výhodné nákupy očakávať aj v našich končinách je zatiaľ otázne. Google nedávno ohlásil využitie umelej inteligencie v kampaniach Performance Max, ktorý je rovnako dostupný len v USA, no do konca roka 2023 by sa mal rozšíriť.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vyskúšajte automatické bidovanie s nástrojom Beed
2 min. čítanie

Vyskúšajte automatické bidovanie s nástrojom Beed

Nestrácajte čas ručným bidovaním a využite efektívnu propagáciu svojich produktov. Nielenže vám privedie relevantných zákazníkov, ale budete mať svoje náklady pod dohľadom. Na Heureke môžete na automatické bidovanie využiť hneď niekoľko nástrojov. Jedným z nich je Beed, o ktorom si v tomto článku povieme viac.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+