Podľa prieskumu Googlu až 8 z 10 nakupujúcich počas sviatkov tvrdí, že je pre nich dôležité nájsť darčeky za dobrú cenu. Viac ako polovica z nich plánuje porovnávať ceny online, aby našla výhodnú ponuku. 23 % opýtaných uviedlo, že odkladajú darovanie darčekov na sviatky, pretože je hľadá výhodné ponuky. Nemôžeme sa teda čudovať, že Google sa rozhodol priniesť zľavnené produkty z celého webu na jedno miesto práve pred Vianocami.
Nová ponuka vo vyhľadávaní
Nové vyhľadávanie prináša akcie a zľavy v prehľadných kategóriách ako je oblečenie, elektronika, hračky a kozmetika. Bude obsahovať ponuky od obchodníkov rôznych veľkostí aj zamerania.
Užívatelia prihlásení do služby Google budú môcť prechádzať carousel ponúk podľa kategórií, ktoré zohľadňujú to, čo zvyčajne radi nakupujú. Zobrazia sa aj obľúbené obchody, ktoré majú v ponuke vyhľadávaný tovar.
“Pri otvorení novej karty v prehliadači Chrome na počítači zobrazíme produkty, ktoré ste si nedávno prezerali na nákupných stránkach, na karte “Pokračovať v prehliadaní” a informujeme vás, či je k dispozícii aktívna zľava. Alebo keď navštívite stránku produktu na nákupnej stránke, môžete kliknúť na novú ikonu Zľava v adresnom riadku prehliadača Chrome a zobraziť dostupné kódy kupónov z navštívenej stránky. Obchodníci môžu v nastaveniach Centra pre obchodníkov spravovať, kde sa ich ponuky zobrazujú v službe Google,” približuje Danielle Buckley, produktová riaditeľka Googlu.
Koniec podvodným zľavám aj drahým nákupom
Užívatelia Chromu na počítačoch budú môcť využívať funkcie na zisťovanie cien, ktoré sú už k dispozícii vo vyhľadávaní. Ak sú tieto informácie na nákupnej stránke k dispozícii, v adresnom riadku prehliadača Chrome sa zobrazí nápis “Shopping insights”. Kliknutím naň sa zobrazí bočný panel prehliadača a zobrazí typický cenový rozsah daného produktu a graf histórie cien až za posledných 90 dní. Chrome navyše dokáže aktívne vyhľadávať zľavové kódy naviazané na produkt.
Ceny je dokonca možné aktívne sledovať. Prehliadač na mobilných zariadeniach bude ponúkať funkciu “strážneho psa”. Ikonka zvončeka zabezpečí, že užívatelia dostanú e-mailové a push upozornenia, že sa cena daného produktu u predajcu zníži. Produkty bude možné pridať do nového priečinka Nákupný zoznam v prehliadači Chrome na počítači a získať aktualizácie sledovania cien, ak sú k dispozícii.
Kedy môžeme výhodné nákupy očakávať aj v našich končinách je zatiaľ otázne. Google nedávno ohlásil využitie umelej inteligencie v kampaniach Performance Max, ktorý je rovnako dostupný len v USA, no do konca roka 2023 by sa mal rozšíriť.