2 min. čítanie

Urobiť z nákupu hru je zážitok pre zákazníka a plusový bod pre obchodníka

Svet sa s každou technológiou dynamicky mení a pre online prostredie to platí dvakrát. Kto ostáva verný tradičnému prístupu, môže na to výrazne doplatiť. Inšpirujte sa online platformami, ktoré svojich zákazníkov nielenže oslovili, ale podarilo sa im aktívne ich zapojiť vďaka gamifikácii.

Urobiť z nákupu hru je zážitok pre zákazníka a plusový bod pre obchodníka
Zdroj: Depositphotos

Pojem gamifikácia pochádza z anglického slova game – hra. V praxi ju poznáme ako integráciu herných prvkov do neherného prostredia. Tento prístup je využívaný v rôznych platformách, najmä tých zameraných na vzdelávanie. Zvučným príkladom je aplikácia Duolingo, kde používatelia plnia lekcie, súťažia v rebríčkoch a získavajú odznaky.

Hry nám prospievajú

Maloobchod môže tieto prvky využiť na zlepšenie zákazníckej skúsenosti. V konečnom dôsledku tým môže podporiť lojalitu nakupujúcich a zvýšiť predaje. Zavedením interaktivity a súťaže totiž maloobchodníci získavajú priestor vytvoriť pútavejšie nákupné prostredie. Prispeje tiež k odlíšeniu značky a vytvorí jedinečný zážitok, ktorý podporuje opakované návštevy a buduje pozitívne spojenie medzi spotrebiteľmi a značkou.

Hravý e-commerce je dobrý e-commerce

Napríklad Starbucks svojich zákazníkov v aplikácii odmeňuje. Za nákup produktov sa získavajú hviezdičky, ktoré nakoniec poskytnú tovar zadarmo. Efektívne tým prepája nákupné správanie s hernými odmenami a motivuje zákazníkov k opätovnej návšteve. “Za zmienku tiež stojí Nike. Ich aplikácia Running Club premení každý beh na hru. Používatelia môžu sledovať svoj pokrok, zadávať výzvy a dokonca sa zapojiť do virtuálnych pretekov. Prepojením produktu (bežeckej obuvi) s herným zážitkom sa spoločnosti Nike podarilo vytvoriť komunitu verných používateľov,” vysvetľuje Fiona Briggs v Retail Times.

Tieto herné zážitky môžu ponúknuť hlboký prehľad o správaní spotrebiteľov a ich preferenciách. Prvý krok k spusteniu podobného projektu je pomenovať svoje potreby. Ktoré činnosti zákazníkov sú pre obchod najcennejšie? Je to zdieľanie informácií na sociálnych sieťach alebo čas strávený na e-shope? Otázok a cieľov môže byť viacero. Po zmapovaní jednotlivých akcií je vhodné vytvoriť bodový systém či odmeny za každú akciu.

“Potom prichádza rozhodujúca časť, komunikácia. Je dôležité, aby zákazníci pochopili pravidlá hry, ako môžu získať body a aké sú odmeny. Transparentnosť je kľúčová. Využitie označenia v predajni, e-mailových kampaní, mobilných aplikácií alebo zamestnancov môže byť účinným spôsobom, ako tieto herné systémy sprostredkovať zákazníkom. Maloobchodníci si z tejto platformy môžu vziať príklad a vytvoriť bodové systémy za každú interakciu zákazníkov s ich značkou,” radí Fiona Briggs.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako najlepšie vybrať performance agentúru či freelancera
20 min. čítanie

Ako najlepšie vybrať performance agentúru či freelancera

Pri výbere dodávateľa marketingových služieb pre váš e-shop či iný projekt máte na trhu na výber viacero možností. Pri tomto výbere je veľmi dôležité vedieť sa správne rozhodnúť, ale aj vedieť si správne nastaviť očakávania. Takisto pýtať sa správne otázky a dávať si pozor na „red flags“, pri ktorých by mohol váš výber dopadnúť tak, […]

Martin Bulák Martin Bulák
CEO & PPC špecialista / BOOSTERS
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+