YouTube pripravuje niekoľko noviniek pre obľúbený formát Shorts. Síce zatiaľ neupresnil, kedy budú novinky spustené, no berte to ako možnosť pripraviť sa na ne a implementovať ich do svojich budúcich marketingových stratégií. Funkcia Auto layout automaticky sleduje hlavný objekt vo videu a zabezpečí dynamické posúvanie, približovanie a orezávanie. Ďalej bude možné previesť text na reč, na výber bude dokonca zo 4 rôznych hlasov. Pribudne aj interaktívna nálepka “Add yours” pre lepšie zapojenie komunity či gamifikácia s Minecraft efektmi. Automaticky generované titulky umožnia lepšiu úpravu textu a platforma umožní remixovanie už existujúcich remixov. Podľa YouTubu dosahujú Shorts 70 miliárd zobrazení denne a ďalej rastú. Ak ich ešte nevyužívate, poďte do toho.
Športové hviezdy a kluby využívajú TikTok na to, aby sa priblížili fanúšikom. Hashtag #sport je veľmi populárny, rovnako aj pozostatok futbalových Majstrovstiev Európy #EUROS2024 s miliónmi príspevkov. Pri príležitosti ďalšieho významného športového eventu – olympijskými hrami –TikTok plánuje spolupracu s britským olympijským tímom na exkluzívnom obsahu a predaji merchu. A využívajú to aj športové značky. Pume sa podarilo dosiahnuť nárast príjmov o 737 % vďaka TikTok Shopu, live shoppingu a spolupráci s influencermi. Aj značky ako Sports Direct a Sweaty Betty profitujú z predaja na TikToku. Takže na záver môžeme zhodnotiť, že TikTok Shop premenil fanúšikov na zákazníkov a športové výkony na zisky.
Správa UNCTAD ukázala, že Holandsko má najvyššiu mieru online nakupujúcich v Európe. Nasleduje Spojené kráľovstvo, Švédsko a Dánsko. Z európskych krajín je v TOP 10 až sedem štátov. Mimo starého kontinentu dosiahli vysoké miesta Čína, Kanada a Južná Kórea. Česko skončilo na 18. mieste, Slovensko až na 21. mieste. V južnej Európe je e-commerce menej rozvinutý, čo predstavuje príležitosti na expanziu.
Instagram predstavil novú funkciu pre Reels, kde môžete pridať až 20 piesní do jedného klipu. Užívatelia budú môcť prekrývať a spájať skladby, čím vytvoria vlastné unikátne mixy priamo v aplikácii. Ostatní používatelia potom môžu nové audio použiť vo svojich Reelsoch a získajú prístup k celému zoznamu skladieb, ktoré ste použili. Funkciu by ste mali nájsť vo video editore pod tlačidlom “Add to mix”.
Digitálna transformácia je pre e-commerce veľmi dôležitá, no OSN sa pozrela na jej temnejšiu stránku – environmentálne dôsledky. Počet internetových používateľov vzrástol z 1 miliardy v roku 2005 na 5,4 miliardy v roku 2023 a s rozvojom 5G technológie sa očakáva nárast pripojených zariadení na 35 miliárd do roku 2028. Tento rast znamená značné environmentálne náklady. Správa zdôrazňuje potrebu udržateľných postupov v e-commerce, integráciu obehového hospodárstva a znižovanie uhlíkovej stopy. Dôležité je aj riešenie spotreby vody a znečistenia elektronickým odpadom. Z našej strany je to teda taký friendly reminder, že rozvoj si vyžaduje vyváženie technologického pokroku s environmentálnou udržateľnosťou.
B2B e-shopy a portály fungujú inak ako v B2C segmente. Ivan Potančok, CEO Vibration, v našom štúdiu hovoril o tom, čo všetko môže byť lead, o výhodách konfigurátorov a umelej inteligencii v B2B chatoch. Integrovaný CRM systém a podpora pri formulároch zvyšujú konverzný pomer a efektívne pracovanie s kontaktmi je kľúčové. Dôležité je aj vyladené UI, jednoduché ovládanie a dobré konfigurátory. A nezabudnite, že dôležitá je podpora pri podrobných formulároch.
Online cestovný ruch vďaka internetu a mobilným zariadeniam výrazne rastie. Rezervácie zájazdov, letov a ubytovania sa presunuli na mobilné platformy, čím sa zvýšilo pohodlie či skôr jednoduchosť a tým pádom aj dostupnosť. Očakáva sa, že do roku 2029 dosiahne európsky online cestovný trh 131,94 miliardy dolárov. Rastúci záujem o ekoturistiku podporuje rezervácie ekologických hotelov a aktivít. Mobilné rezervácie zájazdov sa stávajú štandardom, čo otvára nové možnosti pre e-commerce a marketing. Budúcnosť cestovných rezervácií je digitálna a mobilná.
Amazon Prime Day 2024 prekonal rekord s tržbami 14,2 miliardy dolárov, čo je nárast o 11 % oproti minulému roku. Takmer polovicu predajov tvorili nákupy cez mobilné zariadenia. Predaj elektroniky vzrástol o 61 %, záujem o školské potreby vystrelil až o 216 % a detské oblečenie o 165 %. Akcia je prístupná len pre predplatiteľov služby Amazon Prime. Nákupná akcia je dôležitá aj pre malé a stredné podniky, ktoré dokážu prekonať aj predaje samotného Amazonu. Prime Day píše svoju históriu od roku 2015 a teraz sa koná až v 24 krajinách. Každý rok ozvláštňuje svoju ponuku a rozširuje sa do ďalších krajín. Je to o niečo veselší príbeh ako tohtoročný čínsky ekvivalent Prime Day – nákupná akcia s názvom 618 prvýkrát v osemročnej histórii merania zaznamenala nižšie tržby. Nepomohlo ani predĺženie predajného obdobia, predaje poklesli o 7 %. Dôvodom je slabá spotrebiteľská dôvera, vysoká nezamestnanosť mladých a kríza v oblasti nehnuteľností v Číne.
Čínsky predajca rýchlej módy Shein čelí kritike v EÚ za svoju marketingovú stratégiu. Ponúka totiž návykové hry, ktoré sľubujú bezplatné produkty za odporúčanie nových používateľov. Tínedžeri sú schopní stráviť hodiny hraním, ale nič nezískajú. Európska komisia sleduje Shein pre možné porušenie spotrebiteľského práva a zákona o digitálnych službách. Spoločnosti hrozí pokuta až 1,7 miliardy eur. Shein je tiež kritizovaný za nútenú prácu a problémy s udržateľnosťou, to ale pre pravidelných sledovateľov Ecommerce Bridge nie je žiadna novinka.
Prekonajú maloobchodné médiá televíznu reklamu? Pohľady do budúcnosti tvrdia, že áno. Výdavky na reklamu priamo v retaile sa odhadujú až vo výške viac ako 100 miliárd dolárov do roku 2025. Tesco je v tomto pionierom a rozširuje počet digitálnych obrazoviek na 6 000, čo by z neho urobilo najväčšiu sieť v Európe. Aj vo vybraných predajniach na Slovensku a v Česku už nájdete stovky obrazoviek. Tesco tiež zavádza ručné skenery, ktoré vezmú používateľove údaje z vernostného programu Clubcard a pomocou umelej inteligencie budú zobrazovať hyperpersonalizovanú reklamu. Podľa údajov siete, kampane s využitím digitálnych obrazoviek dokážu navýšiť predaj o 33 %. Omnichannel prístup ukazuje, že vystavenie viacerým kanálom výrazne zvyšuje pravdepodobnosť nákupu.
Vybavujete si odznaky na LinkedIn profiloch s hashtagom Open to Work alebo Hiring? Niečo podobné zavádza Instagram, no pôjde o “Open to Collaborating” badge. Tvorcom umožní verejne prejaviť záujem o spoluprácu. Tento status sa zobrazí v BIO na profile a v správach, čo uľahčí potenciálnym partnerom nájsť otvorených tvorcov. Cieľom je zjednodušiť proces objavovania nových spoluprác a spájania sa s podobne zmýšľajúcimi tvorcami. Aktivácia by mala byť možná už teraz. Po aktualizácii aplikácie prejdite na profesionálny ovládací panel, vyberte možnosť “Collaboration” a zaškrtnite “Open to Collaborating”.
Meta vydala príručku s tipmi na vianočné kampane. Na 19 stranách sa venuje štyrom krokom, pričom s niektorými je dobré začať už teraz. Brožúra obsahuje aj novinky z oblasti AI, ako zmena pozadia na produktových fotkách, automatické prispôsobenie rozmeru a pomoc s popiskami. Celá príručka je k dispozícii zadarmo, bez nutnosti zadávať osobné údaje. Rýchly preklik nájdete v článku. Aj keď v aktuálnych horúčavách asi nemáme chuť myslieť na teplé svetre a vianočné ozdoby, skúste sa zamyslieť nad tým, či vám dobrá príprava nedokáže pomôcť s lepšími predajmi. A prečo sa vytvorenia príručky chopila práve Meta? Samozrejme, chce, aby ste míňali budget práve na jej platformách. Podľa jej prieskumu sa ľudia pri sviatočných nákupoch spoliehajú na inšpirácie zo sociálnych sietí.
Výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, ako stereotypy týkajúce sa krásy a veku ovplyvňujú nákupné správanie. Tretina Čechov sa vyhýba letným aktivitám kvôli obavám zo svojho tela a tretina ľudí nad 55 rokov cíti spoločenský tlak na svoj štýl obliekania. Len 6 % Čechov sa cíti istých vo svojom tele na pláži. Dve tretiny cítia tlak na zmenu postavy pred letom. Napriek tomu 81 % súhlasí, že by sa ľudia nemali v lete zakrývať kvôli svojmu typu postavy alebo veku. Vekové stereotypy stále ovplyvňujú obliekanie starších ľudí. Možno je to podnet na zamyslenie ako a s kým zobrazujete vaše produkty vy.