2 min. čítanie

6 noviniek, ktoré čoskoro obohatia YouTube Shorts

YouTube chce uľahčiť tvorenie obsahu pre všetkých – nováčikov aj online hviezdy so slušnou základňou followerov.

6 noviniek, ktoré čoskoro obohatia YouTube Shorts
Zdroj: Depositphotos

Platforma zatiaľ neupresnila, kedy budú novinky spustené, no rozhodla sa komunikovať ich výhody ešte pred spustením. Berme to teda ako možnosť pripraviť sa na ne a implementovať ich do svojich budúcich marketingových stratégií.

Prečo sa YouTube zameriava práve na Shorts? Krátke videá sú všade, sú trendy a sú žiadané. Slovami Johanny Voolich, CPO YouTube:

“Najlepšie na Shorts je, že sledovať ich je zábavné. V súčasnosti máme 70 miliárd zobrazení denne a platforma rastie.”

Dlhšie videá s automatickým rozložením

Aj keď platforma minulý rok predstavila nástroje, ktoré uľahčujú premeniť klasické videá z kanála na krátky formát v Shorts, teraz prichádza s vylepšieniami. V Androide čoskoro pribudne funkcia Auto layout, ktorá automaticky sleduje hlavný objekt vo videu. Môžeme sa tešiť na dynamické posúvanie, približovanie a orezávanie.

Text to speech

TikTok nás všetkých poznačil špecifickým automatizovaným hlasom, ktorý prerástol do všetkých sfér na internete. A príde aj na YouTube. S funkciou Text to Speech môžu tvorcovia pretvoriť text na hovorené slovo. Dostupné budú 4 rôzne hlasy. Ako si funkcia poradí so slovenčinou, je otázne. Nechajme sa prekvapiť.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Zapojenie komunity interaktívnou nálepkou

Tvorcovia budú môcť pridať nálepku „Add yours“. Vďaka nej sa sledovatelia budú môcť jednoducho zapojiť a pridať svoju odpoveď na otázku či výzvu. Vyzerá to na sľubný interaktívny prvok.

Mánia menom Minecraft

S prvkom gamifikácie v Shorts bude možné zaznamenať svoje úspechy, zdieľať ich a súťažiť s priateľmi.

„Na oslavu 15. výročia Minecraftu sme nedávno spustili dva nové efekty. Minecraft Spring vás prenesie priamo do sveta Minecraftu a Minecraft Rush je nová minihra, ktorú si môžete zahrať priamo v prehrávači Shorts,“ uvádza platforma.

AI vyladí popisky

Zaujímavým prvkom sú automaticky generované titulky. Cieľom bude vytvoriť pútavejšie texty, ktoré by mali osloviť ľudí sledujúcich Shorts bez zvuku. Výhodou je, že ich bude možné upravovať, prispôsobiť a štylizovať pomocou rôznych fontov a farieb.

Remix na druhú

Možnosť remixovať remix znie možno trochu bizarne, ale kto nie je včerajší, asi pochopil, že pretvárať už existujúce diela aktuálne skutočne boduje. Remixy sú krátke videá, ktoré obsahujú segment z verejného videa na YouTube alebo z krátkeho videa iného používateľa (tzn. tvorca neodmietol opätovné použitie svojho obsahu). YouTube už ponúka rôzne nástroje na remixovanie videí, ale nový doplnok umožní tvorcom vytvárať remixy aj z existujúcich remixov, nielen z dlhých videí alebo zo Shorts.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Overené nástroje a stratégie sociálnych sietí pre malé značky
5 min. čítanie

Overené nástroje a stratégie sociálnych sietí pre malé značky

Malé podniky potrebujú stratégiu, ktorá prepojí správne nástroje a platformy s vhodnými formátmi obsahu, aby dokázali osloviť publikum a zvyšovať predaj. Tento sprievodca ponúka praktický prehľad kľúčových marketingových nástrojov pre sociálne siete spolu s overenými stratégiami a konkrétnymi príkladmi, ako uspieť v e-commerce na sociálnych sieťach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce
3 min. čítanie

Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce

TikTok zverejnil štvrtú správu o transparentnosti podľa Zákona o digitálnych službách (DSA), ktorá poskytuje jasnejší pohľad na praktiky moderácie obsahu na tejto obľúbenej sociálnej sieti. Dokument mapuje obdobie od júla do decembra 2024 a prináša niekoľko kľúčových zistení dôležitých pre e-commerce stratégie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z
4 min. čítanie

Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z

Sociálna sieť Yope sa zameriava na súkromné zdieľanie fotografií v skupinách. Mladí používatelia ju rýchlo prijali a v súčasnosti si získava čoraz väčšiu popularitu. Zároveň vzbudzuje veľký záujem medzi venture kapitalistami. Aplikácia sa môže pochváliť pôsobivými číslami: denne ju využíva 800-tisíc aktívnych používateľov a mesačne až 2,2 milióna.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe