Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov

Hoci módne trendy do určitej miery formujú módne preferencie spotrebiteľov, najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, že pri nákupe oblečenia stále prevládajú stereotypy, a to ako z hľadiska štandardov krásy a postavy, tak aj veku. V dôsledku toho tretina Čechov radšej vynecháva letné aktivity, aby neodhalila svoje telo, a tretina Čechov nad 55 rokov pociťuje váhu spoločenských očakávaní, ktoré ovplyvňujú ich štýl obliekania.

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov
Zdroj: GLAMI

Dokonalé letné telo verzus spoločenské obmedzenia

Leto so sebou prináša nielen slnko a zábavu, ale aj určitú zraniteľnosť. Konkrétne 42 % respondentov uviedlo, že v lete svoje telo vnímajú citlivejšie ako po zvyšok roka. 48 % respondentov uviedlo, že sa tak cítia po celý rok. Napriek tomu len 6 % môže s istotou povedať, že sú si istí svojím telom pri návšteve pláže, čo je najhorší výsledok z porovnávanej vzorky európskych krajín. Najväčšiu istotu v plavkách majú Rumuni (32 %), Bulhari (22 %) a Gréci (21 %).

Takmer dve tretiny Čechov poznajú tlak na zmenu postavy v rámci príprav na leto. Ešte smutnejšie je, že 31 % respondentov priznalo, že sa kvôli obavám o svoju postavu vyhýbajú rôznym letným aktivitám pri vode.

Zdroj: GLAMI

Otvorenosť k neutrálnemu prístupu k telu

Napriek obavám o vlastný vzhľad začína verejnosť prijímať koncept telesnej neutrality. Táto filozofia zdôrazňuje prijatie tela takého, aké je, bez posadnutosti tým, ako vyzeráme alebo čo by sme mali zmeniť, aby sme vyhoveli spoločenským normám a aby nás ostatní prijali.

Podľa 81 % účastníkov prieskumu by sa ľudia nemali v lete viac zakrývať kvôli svojmu typu postavy alebo veku a mali by sa obliekať podľa toho, v čom sa cítia pohodlne. Niektorí ľudia si však stále myslia, že starší ľudia (11 %) alebo ľudia s plným telom (8 %) by sa v teplom období nemali príliš odhaľovať.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Vplyv vekových stereotypov

68 % Čechov nad 55 rokov si myslí, že by nemali príliš obmedzovať svoj štýl kvôli veku. Vždy by mali nosiť módne kúsky vo výrazných farbách, ak sa v nich cítia pohodlne. Napriek tomu 31 % z nich pociťuje tlak spoločnosti na to, čo by mali a nemali nosiť. V dôsledku toho sa 56 % respondentov snažilo vyhýbať tesne priliehajúcemu oblečeniu, 15 % sa vyhýbalo zaradeniu jasných farieb do svojho šatníka, 13 % sa uchýlilo k oblečeniu, ktoré zakrýva viac, ako by chceli a 11 % si zvolilo konzervatívnejší štýl a vynechalo módne oblečenie.

“Je prirodzené, že sme všetci trochu nervózni, keď si prvýkrát po zime obliekame krátku sukňu alebo plavky. Dôležité je však uvedomiť si, že to, ako vyzeráme, je na nás ten najmenej zaujímavý fakt. Nenechajme si teda kvôli faldíku či vráske navyše ujsť slnečné dni pri rybníku v plavkách alebo večerný pohár vína v krátkych šatách,” nabáda Eliška Hynková, Brand & PR Manager GLAMI.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov
3 min. čítanie

Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov

Európska e-commerce scéna sa dramaticky mení a čínske platformy získavajú čoraz väčší podiel na trhu. Zatiaľ čo sa v roku 2023 domáci e-commerce rast v Číne spomalil na slabých 3,5 % – čo je menej než rast väčšiny TOP 10 globálnych trhov – čínski giganti hľadajú príležitosti na expanziu smerom na západ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+