Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Podvodné hry na Shein? Spoločnosť sa musí zodpovedať EÚ

Čínsky predajca rýchlej módy Shein zaznamenal obrovský rast a ešte tento rok by mal vstúpiť na londýnsku burzu. Európski úradníci sa však obávajú agresívnych stratégií spoločnosti pri oslovovaní zákazníkov. Jednou z nich je hra Shein, ktorá poskytuje bezplatné produkty výmenou za odporúčanie nových používateľov aplikácie.

Podvodné hry na Shein? Spoločnosť sa musí zodpovedať EÚ
Zdroj: Depositphotos

Tínedžerka Emily, používateľka TikToku, strávila hraním hodiny, ale nič sa jej nepodarilo získať. Keď sa video stalo virálnym, reagovali naň tisíce ľudí a ďalšie používateľky TikToku začali odporúčať svoje referral kódy.

Vďaka návykovým hrám v aplikáciách sa spoločnosť zaradila medzi najväčšie svetové spoločnosti v oblasti rýchlej módy, pretože jej pomohla rozvíjať sa úžasnou rýchlosťou. Šesť rôznych hier v aplikácii – vrátane tej, ktorú hrala Emily – je prístupných zo štyroch krajín EÚ, ako aj zo Spojených štátov a Spojeného kráľovstva. Hry sľubujú používateľom výhru voľného kreditu alebo „darčekov zadarmo“ v hodnote až 3 000 eur.

Odborníci upozorňujú, že konanie spoločnosti Shein môže byť v rozpore so spotrebiteľským právom a viesť k pokutám v miliardách eur za možné legislatívne porušenie pravidiel Európskej únie.

Používaním rôznych ukazovateľov, časovačov a vyskakovacích okien, ktoré zobrazujú všetky tie „výhry“, ktoré iní ľudia získavajú úplne zadarmo, program ponúka aj herný zážitok, ktorý používateľov nabáda, aby sa doň zapojili.

Zdroj: Shein

Európska komisia od apríla pozorne sleduje spoločnosť Shein, maloobchodného predajcu známeho svojou hrou „darčeky zadarmo“. Podľa zákona EÚ o digitálnych službách (DSA) bol e-shop klasifikovaný ako „veľmi veľká online platforma“, takže Shein podlieha priamemu dohľadu. BEUC spolu s ďalšími sedemnástimi národnými spotrebiteľskými skupinami nedávno zažalovala Temu, čínskeho konkurenta spoločnosti Shein, za údajné používanie nátlaku.

Návnady v hre, ako aj používanie falošných časovačov a záhadných progress barov by mohli spôsobiť, že spoločnosť Shein porušuje aj DSA. Európska komisia položila spoločnostiam Shein a Temu ďalšie otázky o tom, ako zaručujú, že ich činnosť je v súlade so zákonom o digitálnych službách. Spoločnosti musia odpovedať, potom by Komisia mohla začať právne kroky proti obom podnikom.

Týždenný podcast UPdate

Pokuta by mohla dosiahnuť 1,7 miliardy eur. Shein sa už dostal pod paľbu kritiky za využívanie nútenej práce vo svojom dodávateľskom reťazci a environmentálni aktivisti poukázali na problémy udržateľnosti, ktoré prináša predaj rýchlej módy za nízke ceny.

Pre Shein prichádza zvýšená kontrola zo strany európskych orgánov práve v čase, kedy britská skupina pre ľudské práva požiadala miestny regulačný orgán zodpovedný za kótovanie na burze, aby zastavil IPO spoločnosti Shein v Londýne z podozrenia na nútené práce.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+