2 min. čítanie

Podvodné hry na Shein? Spoločnosť sa musí zodpovedať EÚ

Čínsky predajca rýchlej módy Shein zaznamenal obrovský rast a ešte tento rok by mal vstúpiť na londýnsku burzu. Európski úradníci sa však obávajú agresívnych stratégií spoločnosti pri oslovovaní zákazníkov. Jednou z nich je hra Shein, ktorá poskytuje bezplatné produkty výmenou za odporúčanie nových používateľov aplikácie.

Podvodné hry na Shein? Spoločnosť sa musí zodpovedať EÚ
Zdroj: Depositphotos

Tínedžerka Emily, používateľka TikToku, strávila hraním hodiny, ale nič sa jej nepodarilo získať. Keď sa video stalo virálnym, reagovali naň tisíce ľudí a ďalšie používateľky TikToku začali odporúčať svoje referral kódy.

Vďaka návykovým hrám v aplikáciách sa spoločnosť zaradila medzi najväčšie svetové spoločnosti v oblasti rýchlej módy, pretože jej pomohla rozvíjať sa úžasnou rýchlosťou. Šesť rôznych hier v aplikácii – vrátane tej, ktorú hrala Emily – je prístupných zo štyroch krajín EÚ, ako aj zo Spojených štátov a Spojeného kráľovstva. Hry sľubujú používateľom výhru voľného kreditu alebo „darčekov zadarmo“ v hodnote až 3 000 eur.

Odborníci upozorňujú, že konanie spoločnosti Shein môže byť v rozpore so spotrebiteľským právom a viesť k pokutám v miliardách eur za možné legislatívne porušenie pravidiel Európskej únie.

Používaním rôznych ukazovateľov, časovačov a vyskakovacích okien, ktoré zobrazujú všetky tie „výhry“, ktoré iní ľudia získavajú úplne zadarmo, program ponúka aj herný zážitok, ktorý používateľov nabáda, aby sa doň zapojili.

Zdroj: Shein

Európska komisia od apríla pozorne sleduje spoločnosť Shein, maloobchodného predajcu známeho svojou hrou „darčeky zadarmo“. Podľa zákona EÚ o digitálnych službách (DSA) bol e-shop klasifikovaný ako „veľmi veľká online platforma“, takže Shein podlieha priamemu dohľadu. BEUC spolu s ďalšími sedemnástimi národnými spotrebiteľskými skupinami nedávno zažalovala Temu, čínskeho konkurenta spoločnosti Shein, za údajné používanie nátlaku.

Návnady v hre, ako aj používanie falošných časovačov a záhadných progress barov by mohli spôsobiť, že spoločnosť Shein porušuje aj DSA. Európska komisia položila spoločnostiam Shein a Temu ďalšie otázky o tom, ako zaručujú, že ich činnosť je v súlade so zákonom o digitálnych službách. Spoločnosti musia odpovedať, potom by Komisia mohla začať právne kroky proti obom podnikom.

Týždenný podcast UPdate

Pokuta by mohla dosiahnuť 1,7 miliardy eur. Shein sa už dostal pod paľbu kritiky za využívanie nútenej práce vo svojom dodávateľskom reťazci a environmentálni aktivisti poukázali na problémy udržateľnosti, ktoré prináša predaj rýchlej módy za nízke ceny.

Pre Shein prichádza zvýšená kontrola zo strany európskych orgánov práve v čase, kedy britská skupina pre ľudské práva požiadala miestny regulačný orgán zodpovedný za kótovanie na burze, aby zastavil IPO spoločnosti Shein v Londýne z podozrenia na nútené práce.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako automatizácia od AN systems zmenila expedíciu a riadenie zásob v outdoorovom retaile
3 min. čítanie

Ako automatizácia od AN systems zmenila expedíciu a riadenie zásob v outdoorovom retaile

Najväčší outdoorový špecialista v českej republike HUDYsport sa pred desiatimi rokmi rozhodol pre modernizáciu svojich procesov.  V spolupráci so spoločnosťou AN systems nasadil v roku 2015 komplexný ERP systém, ktorý prepojil veľkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodárstvo do jedného funkčného celku. Výsledkom je efektívnejšia rýchlejšia expedícia, lepšie riadenie zásob a vyššia spokojnosť zákazníkov.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Ako môže AI zmeniť spoluprácu s malými a strednými tvorcami
3 min. čítanie

Ako môže AI zmeniť spoluprácu s malými a strednými tvorcami

Väčšina značiek si pod spoluprácou s influencerom stále predstaví klasický barter alebo platený post. Pravdepodobne na jeho vytvorenie nejakú dobu čakali, pripomienkovali ho a v pozadí bolo očakávanie, že bol vytvorený manuálne. Lenže tvorcovská scéna sa mení. Umelá inteligencia už neformuje len algoritmy platforiem, ale aj samotný obsah. A hoci na Slovensku a v Česku […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+